Gjest Lea Skrevet 7. juni 2003 #1 Skrevet 7. juni 2003 Sambo snekrer terrasse.. en stooor en. Så har vi liksom tenkt å lage en hage OPPÅ terrassen (selv om vi får plass til litt gressplen også). Er lei av ugress og sånt, så nå skal all planting foregå i store kasser og urner. MEN, jeg øsnker meg en litt krativ løsning på dette med blomsterkasser. Har ikke lyst til å bruke tusenvis med kroner på dette. Og jeg synes egentlig ikke at de er så veldig pene heller. Trehvitt er utelukket, for jeg synes egentlig at det holder med 70 kvm med impregnerte materialer. Jeg vil bryte litt med farger og forskjellige materialer. Er det noen av dere som har et forslag til blomsterkasser/urner? Har faktisk sett at folk har planter i gamle toaletter :o . Ganske tøft egentlig, men det passer vel best et sted der det vokser ting rundt. Jeg vil gjerne finne noe som er brukt. Tønner, krukker, ringer av et slag e.l. Det kan gjerne være ganske høyt, for vi skal dele opp området litt. Vi skal også snekre noe selv, men vil ikke at likt over det hele. Andre ting dere kan komme på, som tar seg ut på en stor terrasse? (Er ikke særlig begeistret for fontener og dilldall).
Silfen Skrevet 7. juni 2003 #2 Skrevet 7. juni 2003 Trillebårer? Jeg syns urner er fint jeg da. Ikke er de så dyre overalt heller.
Gjest Lea Skrevet 7. juni 2003 #4 Skrevet 7. juni 2003 Starfish: Jeg skal ha urner også. Disse fant jeg på Europris og de var ikke dyre, men det blir liksom litt kjedelig med BARE urner. Trillebår ja , burde kanskje vært en gammeldags en i tre det da Seraphine: Jeg har sett dem og tenkt litt på det. Men det var noe med at de ikke kunne lages for store eller for tynne. Kan jo armere dem, men de vil bli fryktelig tunge tror jeg. Sink-spann har jeg ikke tenkt på. Så faktisk noen sånne på Europris også. Takk for tipsene!
Silfen Skrevet 7. juni 2003 #5 Skrevet 7. juni 2003 De har små barnetrillebårer i rødt metall. De kunne vært kule med blomster i.
Gjest Lea Skrevet 7. juni 2003 #6 Skrevet 7. juni 2003 Men de ser så "pinglete" ut liksom, ettersom arealet blir så stort. Gamle trillebårer i tre høres derimot ut som noe jeg kunne tenkt meg. Må bare finne et sted hvor de har sånne da.
Silfen Skrevet 7. juni 2003 #7 Skrevet 7. juni 2003 Brukt/antikvitetsbutikker må vel være ypperlig å tråle for å finne saker og ting som er gamle og passer å ha blomster i.
Gjest Lea Skrevet 7. juni 2003 #9 Skrevet 7. juni 2003 Tror ikke at jeg skal plassere en bil på terrassen akkurat. Men det er sikkert mye som kan brukes. Bruktbutikker skal tråles! Når helga er over. Må bare finne noe som tåler å stå ute i all slags (sommer)-vær. Har forresten sett noen gamle tre-tønner som selges like vel Svenske-grensa. Men sambo er kritisk. Skal prøve å overtale ham til å ta med en sånn neste gang vi er på Harry-tur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå