Gå til innhold

Hva er egentlig "losjen" ?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Tore_*
Skrevet

Nei det er som nevnt her en gutteklubb, dvs. et sted hvor menn treffer menn. Det er selvsagt hemmelig og konene får ikke vite hva de holder på med. De lever ut sine hemmelige fantasier med andre menn, og av og til kan det visst gå heftig for seg har jeg hørt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er så gøy å lese om alle fordommene :ler:

En frimurers livsledsager må inkluderes

Det enkelte medlems arbeid i frimureriet skal ikke være en hemmelighet for en frimurers livsledsager. Det er viktig at livsledsageren til den som skal tas opp får en innføring i hva frimureriet står for.

Den erfarne frimurer vil derfor kunne dele noen av sine opplevelser fra det frimureriske arbeidet med sine nærmeste. Det kan naturlig nok være vanskelig å finne ord for dette, for frimureri er først og fremst indre opplevelser for den som deltar. Dessuten er det mer gjennom gjerning enn i ord, resultatene skal vise seg.

Så veldig hemmelig er det faktisk ikke.

Endret av Miley
Skrevet
Nei det er som nevnt her en gutteklubb, dvs. et sted hvor menn treffer menn. Det er selvsagt hemmelig og konene får ikke vite hva de holder på med. De lever ut sine hemmelige fantasier med andre menn, og av og til kan det visst gå heftig for seg har jeg hørt.

Du er på sporet, ja...

Gjest Gjest_Tore_*
Skrevet

Okay, jeg tok nok kanskje litt vel hardt i i sted. Altså INNIMELLOM kan det nok gå litt heftig for seg, men ellers er det bare nice and quiet. Beklager...

Det jeg har hørt er at de er en gjeng menn som sammen prøver å leve ut litt av sin feminine sine rett og slett. Og sammen utøver de sånne urtypiske jenteting, sånne ting som kanskje ikke flertallet av de unge moderne jentene her på KG driver med til hverdags, men sånne ting som min mors generasjon drev med kanskje.

Eksempler som min kilde ulovlig har gitt meg:

De driver med håndarbeide (hekling, brodering), leser slanketips fra ukeblader (en har med Allers, en Norsk Ukeblad, og en Hjemmet og så bytter de), syr gardiner, og ikke minst: mange av dem liker å gå i kvinnetøy så de lærer hverandre å ta på hofteholder (spesielt den "låsen" hvor man fester strømpene skal visst være ekstra tricky å lære seg for mange), underskjørt osv. Sminke, ikke minst! (holdt på å glemme den). Akkurat DET er ikke alltid lett for en mann altså...

Og det KAN forekomme at noen der blir litt småkjærester og kanskje til og med har forsiktig guttesex, men det er forholdsvis sjelden. De er bare litt nysgjerrige på nye ting vil jeg heller si...

Altså en helt uskyldig sammenkomst rett og slett, hvor de kommer bort fra hverdagens kjas og mas.

Gjest Gjest_Tore_*
Skrevet
So not funny.

Nei dette er det verste jeg har hørt! Ikke morsomt?

Men var det ikke bare LITT (bare bitte, bitte, bitte, bitte, bittelitt) morsomt da????? :ler:

Skrevet
Nei dette er det verste jeg har hørt! Ikke morsomt?

Men var det ikke bare LITT (bare bitte, bitte, bitte, bitte, bittelitt) morsomt da????? :ler:

sorry. Ikke det spor.

Skrevet

Jeg hadde aldri giddi og kommentert innlegget bare for å si at det ikke er morsomt. Da hadde jeg heller bare gått videre. Det er fredag, jeg er i godt humør og jeg prøver bare å sprite opp innlegget her litt.

Skrevet
Jeg hadde aldri giddi og kommentert innlegget bare for å si at det ikke er morsomt. Da hadde jeg heller bare gått videre. Det er fredag, jeg er i godt humør og jeg prøver bare å sprite opp innlegget her litt.

Bra ikke alle er som deg, da ;)

Skrevet

Tingen er at Manshowhumor ikke slår helt heidundrandes an her. Overrasker der deg?

Skrevet

Det var jo sikkert ikke ment kjempestygt og mobbende da, ikke ta det så tungt :)

Jeg respekterer de som er med i alle slags losjer/gutte-/jenteklubber, gjerne for meg, om de syns det er hyggelig, men syns det er litt kjedelig at vi utenfor ikke får vite hva de driver med ;)

Gjest Tore på sporet
Skrevet
Tingen er at Manshowhumor ikke slår helt heidundrandes an her. Overrasker der deg?

Nei. Det overrasker meg ikke i det hele tatt egentlig. Det heter jo kvinneguiden så.......men det er bare så fristende å komme med innlegg her innimellom....

Jeg harselerte bare litt av mitt eget kjønn, menn, for jeg synes Frimurerlosjen er helt komisk og jeg lurer på hva som egentlig surrer oppe i hodene til disse kara... Jeg trodde kanskje dette skulle slå an litt bedre blandt dere jenter enn blandt menn (for det har jeg prøvd før....). Og en svarer også at det var bittelitt morsomt, uten at jeg hadde som mål å få kjempeapplaus herfra altså...

Herregud dette er ingen big deal for meg, jeg skriver sikkert flere innlegg her og håper jeg er venn med jentene her fortsatt.

Tore

Skrevet
Det var jo sikkert ikke ment kjempestygt og mobbende da, ikke ta det så tungt :)

Jeg respekterer de som er med i alle slags losjer/gutte-/jenteklubber, gjerne for meg, om de syns det er hyggelig, men syns det er litt kjedelig at vi utenfor ikke får vite hva de driver med ;)

Neida, kommentaren min over var ikke så seriøst ment heller. Men hvis Tore lurer på hvorfor ikke alle synes det var morsomt, så er kanskje forklaringen at haha de er homserhumor har sin målgruppe.

Gjest Gjest_Tore_*
Skrevet
Neida, kommentaren min over var ikke så seriøst ment heller. Men hvis Tore lurer på hvorfor ikke alle synes det var morsomt, så er kanskje forklaringen at haha de er homserhumor har sin målgruppe.

Du, har du hørt vitsen om han blinde homsen som traff...............................................neeeeeeei, jeg bare kødder med deg kjære:)

Skjønner.

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet
sorry. Ikke det spor.

*Knis* Snakker vi losje-medlem her eller?

:fnise:

Og til Tore på sporet; Jeg synes det var veeeldig morsomt :skratte:

Gjest Gjest_Tore_*
Skrevet
*Knis* Snakker vi losje-medlem her eller?

:fnise:

Og til Tore på sporet; Jeg synes det var veeeldig morsomt :skratte:

Tuuuuusen takk til deg Pia!

Skrevet

Tore: Både jeg og min lokale losje-medlem lo godt av innlegget ditt (selv om han ikke var heeelt enig i at det var det de drev med)

Mye av det andre har sagt om frimurerlosjen stemmer. Man må ha noen til å anbefale seg, og medlemslistene er åpne. Det er mulig å søke om medlemskap uten å kjenne noen. Da må man gjennom interjuer og slikt, og jeg aner ingen ting om hvor lett det er å komme inn på den måten. Bortsett fra ritualene så er ikke det de driver med hemmelig. Ritualene er hemmelig fordi man ikke skal vita hva som skjer før man går igjennom dem selv. Vil du virkelig vite, så er de mulig å finne på nettet, ihvertfall for de lavere gradene.

De fleste loger driver med mye veldedig arbeid. Ofte har hver "underloge" sin egen sak de jobber for (f.eks narkomane, foreldreløse barn, eldre osv). De både samler inn penger til disse sakene, og jobber selv med dem. Mye av logenes arbeid går på selvutvikling, og ved å hjelpe andre så lærer man mye om seg selv og lir et bedre menneske.

Det er som regel møter hver eller annehver uke. Det er helt frivillig å delta på møtene. Så vidt jeg har skjønt så har de først et rituale, og så har hvert møte et tema som de prater om. Etter møtet spiser de gjerne middag sammen, og her kommer nettverk byggingen inn. Meningen er at nettverket skal brukes på et mer personlig plan, men det er klart det blir brukt i næringslivet også. Det blir et hvert nettverk. Etter middagen hender det gjerne at de drar ut på byen. Hva de gjør da er helt opp til mennene og har ikke noe med logen å gjøre. Forøvrig så bruker de ikke kjole og hvitt hvert møte, bare ved spesielle annledninger. Ellers er det dress.

Skrevet

Hehe....Bjarne Brøndbo er frimurer!

Men seriøst, var det ingen som så det programmet på TV2 for en ukes tid siden da? De satte i hvert fall ikke frimurerne i noe positivt lys for å si det sånn...

Skrevet
Men seriøst, var det ingen som så det programmet på TV2 for en ukes tid siden da? De satte i hvert fall ikke frimurerne i noe positivt lys for å si det sånn...
Jo, jeg så det, og synes bare synd på han eks-mureren. Synes han dummet seg ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...