Gjest Gjest_Helene_* Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 Jeg har akkurat fått vite at farfaren til min kjæreste er gått bort. Kjæresten min ringt selv (fra militæret) og fortalte. Stakkars, han var helt knust. De hadde et virkelig tett forhold og han var ikke forberedt på hans bortgang. Hva sier man i et slikt tilfelle? Trøstende ord, handlinger..? Bør jeg gå i begravelse hvis min kjære ikke kommer hjem fra militæret? Jeg har kun truffet avdøde to ganger og visste såvidt hans navn. Takk for svar!
Gjest lillelinn Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 jeg ville gått i begravelsen om han ønsket det. har selv mistet noen nære og kjære, ingen ord hjelper. men bare vær der for han. ord strekker uansett ikke til. jeg trodde man hadde krav på fri til begravelser? mulig jeg tar feil.
Gjest Gjest_Helene_* Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 jeg ville gått i begravelsen om han ønsket det. har selv mistet noen nære og kjære, ingen ord hjelper. men bare vær der for han. ord strekker uansett ikke til. jeg trodde man hadde krav på fri til begravelser? mulig jeg tar feil. Jo, han har får forsåvidt fri.. Men når er spørsmålet. Og med tanke på begravelsen, hva er kleskode? Er det en slags "sammenkomst" etterpå? Dere må bare unnskylde mine mange spm, men jeg har aldri vært i en begravelse før.. (Heldigvis?)
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 Du kan jo spørre han om han vil at du skal gå i begravelsen. Det er bare å være der for ham når han trenger det, gjøre ham fullstendig klar over at du er tilgjengelig hvis han vil snakke eller bare ha noen å være sammen med. Etter at jeg hadde vært sammen med kjæresten min i kun 3 mnd døde faren min og han var en enorm støtte. Jeg er ikke så glad i å snakke om sånt med folk, men han bare var der for meg og det hjalp masse. Passet alltid på å spørre hvordan jeg hadde det. Også litt trist at han er i militæret og du ikke kan være sammen med han sånn uten videre, men du får bare ringe ogsånt når du kan
Noli Skrevet 17. september 2008 #5 Skrevet 17. september 2008 Jeg ville gått i begravelsen. Du kler deg pent, svart. Om det er noen sammenkonst etterpå, ville jeg ikke gått dit, med mindre kjæresten min var med. Om kjæresten er med, må du nesten spørre ham hva han vil.
Gjest Chrissy82 Skrevet 18. september 2008 #6 Skrevet 18. september 2008 Jeg ville også ha gått i begravelsen men spør han først om han vil det eller ikke. Men han hadde helt sikkert satt pris på det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå