Gå til innhold

Sminke på den store dagen..

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Lurer på hvor mye sminke dere skal ha på på den store dagen? Selv har jeg aldri brukt foundation og slikt i hele mitt liv, og føler at det kanskje blir litt rart hvis jeg plutselig skal bruke det? Er det noen som ikke skal ha foundation? Bare lurer jeg... :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke ennå hva jeg skal ha og ikke, bruker omtrent ikke sminke til vanlig. Men på den store dagen skal frisøren sminke meg, og jeg skal på prøvetime hos henne neste uke. Da skal vi prate om alt når det gjelder hår og sminke, og jeg er overbevist om at vi kommer fram til noe som blir veldig meg og samtidig fint nok til en slik stor dag.

Skal du sminke deg hos frisør eller lignende kan du vel snakke med denne om dette? Ellers får du prøve deg fram litt på forhånd så finner du sikkert ut hvordan du vil ha det.

Skrevet

Jeg skal bruke foundation og alt annet hun har lyst å stasje meg med :ler: Jaja, ikke helt overdrevet da seff!

Jeg bruker heller ikke foundation til vanlig, og heller ikke så fryktelig mye sminke.. Men på bryllupsdagen vil jeg se fresh og flott ut, og da er sminke lurt :wink:

Hvis du har en som er dyktig til å sminke deg, går det HELT fint! De vet hva og hvor mye de kan stasje deg med. Som regel er det jo ikke snakk om et tonn med sminke heller da!

Bare si ifra at du evt ikke ønsker det! De kan jo ikke tvinge deg!

Men foundation jevner jo ut huden din, og alle de andre triksene de har, gjør jo at du ser bedre ut på bildene og du kommer sikkert ikke til å føle deg uvel med litt underlag!

Skrevet

Jeg bruker ganske lite til vanlig men det blir kanskje litt mer den dagen men jeg skal absolutt være til å kjenne igjen. Har aldri brukt foundation før jeg heller, vet vel knapt hva det er :blunke: Du blir vel enig med frisøren men det viktigste synes jeg er at jeg er mest mulig slik jeg er til vanlig.

Skrevet

Foundation

Øyenskygge

Eyeliner

Mascara

Lipliner

Leppestift

Ørlite granne rouge

Thats all folks......

Gjest Jeg som begynte dette..
Skrevet

Men jeg skal ikke sminke meg hos frisøren, tror jeg. Da jeg ringte for å bestille time, så spurte hun ikke om dette. Så jeg tenkte at de sikkert ikke kunne gjøre det da. Skal heller ikke ha prøvetime..virket ikke som det var vanlig... :-? Jeg får prøve meg litt fram, men jeg tror ikke jeg kommer til å føle meg vel med foundation heller. Føler at det vises kjempegodt når man har på slike ting (selv om det ikke gjør det) og da føler jeg meg bare utilpass.. Vel, vel får se. :kgsmil:

Skrevet

Det finnes mange gode foundationer på markedet som ikke er heldekkende da. Forsøk Lancômes Photogénic Ultra Naturel, f.eks.

Gå til et velassortert parfymeri a la Esthetique og få profesjonell hjelp til å finne litt sminke til den store dagen. Hør også gjerne med frisøren din om hun kan legge sminke for deg (NB: ikke alle frisører gjør dette, men det er veldig vanlig å kombinere makeupartist- og frisørutdanning i noen grad).

Litt av poenget med å sminke seg/bli sminket på Den Store Dagen er at du kommer til å bli fotografert MASSE! Da er det trist å ha ujevnheter i huden, småkviser, rødhet i kinn/neserot, mørke ringer rundt øynene osv. Det er tross alt bilder du skal kunne se på og være fornøyd med resten av livet!

Jeg sier ikke at du skal kline på sminke i centimetertykke lag, men det er faktisk mulig å legge sminke så det ser veldig diskret og naturlig ut. Dette krever dog en litt øvet hånd, og er du ikke så erfaren med å legge sminke, vil jeg helt klart anbefale å koste på deg profesjonell sminking. Det koster ikke voldsomt mye heller.

Lykke til!

Skrevet

Jeg brukte virkelig minimalt med sminke på denne dagen (som du ser av bildene mine). Var fornøyd med det, for jeg pleier sjelden å sminke meg så mye ellers....

Skrevet
Skal heller ikke ha prøvetime..virket ikke som det var vanlig...

Trodde det var helt vanlig jeg. Jeg hadde ikke turt å møte opp på bryllupsdagen min og ikke ane i det heletatt hvordan jeg skulle se ut... :-?

Skrevet
Men jeg skal ikke sminke meg hos frisøren' date=' tror jeg. Da jeg ringte for å bestille time, så spurte hun ikke om dette. Så jeg tenkte at de sikkert ikke kunne gjøre det da. Skal heller ikke ha prøvetime..virket ikke som det var vanlig... :-? Jeg får prøve meg litt fram, men jeg tror ikke jeg kommer til å føle meg vel med foundation heller. Føler at det vises kjempegodt når man har på slike ting (selv om det ikke gjør det) og da føler jeg meg bare utilpass.. Vel, vel får se. :kgsmil:[/quote']

Hadde jeg vært deg så ville jeg fått en proff til å sminke meg!

Og hvis ikke frisøren din spurte deg om dette så synes jeg kanskje hun virker litt halvveis?

Prøvetime forresten er jo en selvfølge!!

Sminke er like viktig som håret den store dagen,og jeg hadde ikke turt å begi meg ut på dette på egen hånd uten erfaring.

Trikset er at man skal være naturlig sminket og det er vanskelig hvis man ikke har peil.

Mitt råd er: ring frisøren din og hør om sminke og prøvetime,og hvis hun ikke vil/kan så bytt frisør!

Himmel det er jo en rimelig viktig dag!

:bekymret:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde ALDRI tort å ikke ha prøvetime til hår og sminke før den store dagen. På prøvetimen min la hun tre forskjellige typer sminke på meg, og den første hun la, og som hun syntes var veldig fin, syntes jeg var grusom! Tenk om det hadde skjedd på bryllupsdagen :-? Men så kom vi i fellesskap frem til litt andre farger etterhvert som ble veldig fint.

Håret fikk jeg også gjort i tre forskjellige frisyrer, og valgte den jeg syntes var finest. Satt hos frisøren i nesten fire timer på prøvetimen, og prisen for det er innbakt i pakkeprisen jeg betaler for brudeoppsetting.

Make-up jeg skal bruke:

Foundation

YSL's Touche Eclat for å highlighte litt her og der

Litt pudder

Litt solpudder

Lys øyenskygge + brun øyeskygge

Brun kajal

Brun øyenbrynspenn

Lipliner

Lipgloss

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...