Gjest Phoenix Skrevet 17. september 2008 #1 Del Skrevet 17. september 2008 En venninne har bedt om jentekveld med gode filmer Vet om Bridget Jons 1&2 Love Actually Men hva vil dere anbefale? Må være morsom, romantisk og ikke trist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angeleyes Skrevet 17. september 2008 #2 Del Skrevet 17. september 2008 "Pretty Woman" er en skikkelig jentefilm. I tillegg er "Lovlig blond"-filmene veldig jentefilmer, men da må man like den type humor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 17. september 2008 #3 Del Skrevet 17. september 2008 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...=356491&hl= Hel haug her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 17. september 2008 #4 Del Skrevet 17. september 2008 Notting Hill Love Actually Never Been Kissed Jane Eyre (2006) North & South (2004) Pride & Prejudice (1995) Avanti! Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phoenix Skrevet 18. september 2008 #5 Del Skrevet 18. september 2008 Notting Hill Love Actually Never Been Kissed Jane Eyre (2006) North & South (2004) Pride & Prejudice (1995) Avanti! Mvh Yvonne Jane Eyre må jeg skaffe meg. Kjøpte nylig Stolthet og Fordom med Colin Firth (ah, sukk) etter anbefaling fra deg for noen år siden, kjempebra! Men tror kanskje ikke det er noe for mine venninner, de bare ler av meg hvis jeg setter på den tror jeg. Bøkene er jo helt fantastiske, og jeg sier til alle jeg kommer over at de slettes ikke er kjedelige og gammeldagse slik man kanskje gjerne skulle tro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 18. september 2008 #6 Del Skrevet 18. september 2008 Serien med Colin Firth er jo nettopp en serie, og ikke film, så da bør man ha goood tid. Den kom jo ut på kino for et år eller to tilbake, med Keira Nightly. Egentlig en ok filmatisering det også, og skikkelig jentefilm. Ellers synes jeg Charlotte Grey med Kate Blanchett er veldig bra, akkurat passe action og happy ending (selv om noen kjipe ting hender underveis). Forøvrig er jo også filmer som Sliding Doors og Mens du sov absolutte jentefilmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 18. september 2008 #7 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Vel, det regnes nå strengt tatt som en mini-serie, i mine øyne blir det derfor ikke fullt ut en serie heller. En mellomting mellom film og serie - og grunnen til at jeg nevnte f. eks Pride & Prejudice, Jane Eyre og North & South. Og Pride & Prejudice-filmatiseringen med Keira Knightley synes jeg bare var skuffende i forhold. Er du interessert i andre filmer eller mini-serier Phoenix, så ta en titt innom dvd-samlingen min (link i signaturen). Jeg elsker mini-serier og kostymedrama, spesielt fra Storbritannia, så det kan hende du finner en del tips der, i tillegg til de gamle klassikerne jeg så fan av. Har blant annet 5 ulike versjoner av Pride & Prejudice, 3 av Mansfield Park osv. Bare et tips. Men filmer innenfor samme sjanger er f. eks: Northanger Abbey (2007) Mansfield Park (2007) Persuasion (2007) Mvh Yvonne Endret 18. september 2008 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Havbris Skrevet 18. september 2008 #8 Del Skrevet 18. september 2008 The Notebook. Chocolat. The Dewil Wears Prada. In her shoes. Under the Tuscan sun. Noen forslag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yoghurt Skrevet 18. september 2008 #9 Del Skrevet 18. september 2008 Eugh "jentefilmer" dere, makan! Trangen til å ramse opp Tarantino og Kubricks beste er stor, og minner fra barnehagen om å bli erta fordi jeg hadde på genser med "guttefarge" (blå) raser fram. men men *bite seg i det* du kom nå i det minste med noen kriterier, og romantisk, morsom og ikke trist vil jeg si "Amelie" er, en film jeg vil anbefale til alle som ikke har sett den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 18. september 2008 #10 Del Skrevet 18. september 2008 Reality Bites 10 things I hate about you The black book - alle hans x- damer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chimamanda Skrevet 18. september 2008 #11 Del Skrevet 18. september 2008 Disse kom jeg paa i farta: Something's Gotta Give Brown Sugar Love & Basketball When Harry Met Sally My Big Fat Greek Wedding As Good As It Gets Ellers er jo Ghost og Sliding Doors veldig bra synes jeg, men kanskje noe trist (men ikke saann trist trist. Husker faktisk ikke hekt hvordan Ghost endte jeg?). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
David& Skrevet 18. september 2008 #12 Del Skrevet 18. september 2008 En venninne har bedt om jentekveld med gode filmer Vet om Bridget Jons 1&2 Love Actually Men hva vil dere anbefale? Må være morsom, romantisk og ikke trist "Wild at heart" Gammel klassiker, morsom, romantisk, forsiktig voldelig.. og ikke trist :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2008 #13 Del Skrevet 19. september 2008 Eugh "jentefilmer" dere, makan! Trangen til å ramse opp Tarantino og Kubricks beste er stor, og minner fra barnehagen om å bli erta fordi jeg hadde på genser med "guttefarge" (blå) raser fram. Hehe, endelig noen andre enn meg som reagerer på at "jentefilm" må være romantisk suppe. Men hvis det må være noe kjærleik så anbefaler jeg filmen He loves me, he loves me not, den inneholder noen av de etterspurte kriteriene, samtidig som den forandrer karakter halveis og får deg til å tenke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phoenix Skrevet 19. september 2008 #14 Del Skrevet 19. september 2008 Ghost mener jeg var kjempetrist...? Ikke fjortis-filmer, men ting jenter på nærmere 30 kan kose seg med, må ikke være tenåringsforelskelse gone bad av den grunn Vel, det regnes nå strengt tatt som en mini-serie, i mine øyne blir det derfor ikke fullt ut en serie heller. En mellomting mellom film og serie - og grunnen til at jeg nevnte f. eks Pride & Prejudice, Jane Eyre og North & South. Og Pride & Prejudice-filmatiseringen med Keira Knightley synes jeg bare var skuffende i forhold. Er du interessert i andre filmer eller mini-serier Phoenix, så ta en titt innom dvd-samlingen min (link i signaturen). Jeg elsker mini-serier og kostymedrama, spesielt fra Storbritannia, så det kan hende du finner en del tips der, i tillegg til de gamle klassikerne jeg så fan av. Har blant annet 5 ulike versjoner av Pride & Prejudice, 3 av Mansfield Park osv. Bare et tips. Men filmer innenfor samme sjanger er f. eks: Northanger Abbey (2007) Mansfield Park (2007) Persuasion (2007) Mvh Yvonne Jeg venter på en samling fra CDON.com med mange av disse, men det var åpenbart bestillingsvare... :S Den med Keira K. var ikke så bra nei. Har nå tre versjoner av Emma, den med Gwyneth Paltrow er den beste hittil. Har en gammelversjon jeg ikke har sett ennå, og den med Kate Beckinsale hadde en forferdelig dårlig mr Knightley, så da funker det ikke for meg. Det samme var hovedfeilen med Pride and Prejudice-versjonen med Keira også, jeg "trodde ikke" på Darcy der, og da ble det feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chimamanda Skrevet 19. september 2008 #15 Del Skrevet 19. september 2008 Ghost mener jeg var kjempetrist...? Ikke fjortis-filmer, men ting jenter på nærmere 30 kan kose seg med, må ikke være tenåringsforelskelse gone bad av den grunn Jeg venter på en samling fra CDON.com med mange av disse, men det var åpenbart bestillingsvare... :S Den med Keira K. var ikke så bra nei. Har nå tre versjoner av Emma, den med Gwyneth Paltrow er den beste hittil. Har en gammelversjon jeg ikke har sett ennå, og den med Kate Beckinsale hadde en forferdelig dårlig mr Knightley, så da funker det ikke for meg. Det samme var hovedfeilen med Pride and Prejudice-versjonen med Keira også, jeg "trodde ikke" på Darcy der, og da ble det feil Husker jeg synes Ghost var hysterisk morsom, saa kanskje litt av begge deler? Hvilke har du bestilt :nysgjerrig: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovinda82 Skrevet 19. september 2008 #16 Del Skrevet 19. september 2008 The Holiday, med Cameron Diaz, Kate Winslet og Jude Law... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phoenix Skrevet 19. september 2008 #17 Del Skrevet 19. september 2008 Husker jeg synes Ghost var hysterisk morsom, saa kanskje litt av begge deler? Hvilke har du bestilt :nysgjerrig: http://cdon.no/film/jane_austen_collection_(6-disc)-967459 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 21. september 2008 #18 Del Skrevet 21. september 2008 Ghost mener jeg var kjempetrist...? Ikke fjortis-filmer, men ting jenter på nærmere 30 kan kose seg med, må ikke være tenåringsforelskelse gone bad av den grunn Jeg venter på en samling fra CDON.com med mange av disse, men det var åpenbart bestillingsvare... :S Den med Keira K. var ikke så bra nei. Har nå tre versjoner av Emma, den med Gwyneth Paltrow er den beste hittil. Har en gammelversjon jeg ikke har sett ennå, og den med Kate Beckinsale hadde en forferdelig dårlig mr Knightley, så da funker det ikke for meg. Det samme var hovedfeilen med Pride and Prejudice-versjonen med Keira også, jeg "trodde ikke" på Darcy der, og da ble det feil Mhm, helt enig med deg i det! Emma-versjonen med Gwyneth Paltrow er helt klart best. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
David& Skrevet 21. september 2008 #19 Del Skrevet 21. september 2008 Prime som de sendte på NRK i kveld var vel ikke så verst, typisk jentefilm :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå