Gjest Vet ikke Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 En nær og veldig kjær mannlig "venn" (there is a story...) sa til meg (som ikke vet hvor jeg skal bo, hvordan jobben vil bli framover - er ny i byen - nå single - og i det hele tatt - fortaltke meg at "tiden vil jobbe for deg". Han mente det sympatisk støttende. Men hva betyr det?
Gjest Gjest_ung mor_* Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 at alt vil gå bra til slutt
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 That's it? Hvordan kan tiden jobbe for en?
Gjest Gjest_Annieb_* Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 Det betyr at etterhvert som tiden går vil ting bli bedre og bedre. Et eksempel på uttrykket brukt i en annen sammenheng var da en jordmor sa til min søster at "hver dag jobber for deg". Hun mente noe sånt som at det er slitsomt de første dagene etter en fødsel, men for hver dag som går vil det gå bedre og bedre og du vil sakte men sikkert komme til hektene igjen.
Nabodama Skrevet 17. september 2008 #5 Skrevet 17. september 2008 Enig med den over. Men det kan også ses som at ting faller på plass etterhvert som tiden går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå