Gå til innhold

Leasinavtale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leaser en bankterminal og kasseapparat gjennom et firma som heter tellix, men siden jeg har lagt ned bedriften min så har jeg ikke noe bruk for det lengre... Og dette er historien...;

Da jeg skulle starte for meg selv fant jeg ut at det var lurt og ha bankterminal, så jeg ringte rundt til diverse levrandører og fant til slutt noen som virket kjempebra, tellix. Han jeg snakket med der lovte gull og grønne skoger (hvertfall ikke langt fra det...). Jeg spurte om det var noen mulighet for og kjøpe ut utstyret før leasingperioden var over og da fikk jeg beskjed om at det kunne jeg ikke, men hvis jeg ikke skulle ha det lengre så lovte mannen at da kunne jeg bare ringe han, så skulle han selge det for meg så lett som bare det. Dvs ikke selge det på ordentlig, men få noen til og overta leasingavtalen min. Og dette var så enkelt og greit atte....

Men så enkelt og greit var det jo ikke.

Da jeg ringte mannen og sa jeg skulle kvitte meg med utstyret siden jeg skulle legge ned så sa han at jeg skulle legge det ut for salg på finn.no også måtte vi ta det derifra. Det gjorde jeg og fikk straks kjøpere på tråden, men de falt fra fordi de ikke var kredittverdige.... Men så en vakker dag fikk jeg en kjøper som var veldig interisert og jeg ringte bank/kasse mannen enda en gang og han skulle ordne opp igjen. Så skulle jeg få svar innen 3 dager på om avtalen kunne overdras på kjøper.

Men 3 dager gikk og jeg fikk ikke noe svar, så jeg ringte han selv. Da sa han at han ikke hadde fått svar, men han var 100% sikker på at dette skulle ordne seg.

Men jeg fikk fortsatt ikke noe svar i uka som fulgte, og det kom andre telefoner fra andre mulige kjøpere, som jeg da i god tro sa at utstyret dessverre var lovt bort til.

Men etter 3 uker med venting uten svar, så ringte jeg og klagde på at jeg syntes dette hadde tatt mer en lovlig lang tid, hvorpå jeg fikk en ekslposjon i andre enden. 'Om ikke jeg var fornøyd kanskje?? Hadde ikke han vært kjempesnill og brult masse tid på denne saken? Og hvis jeg ikke ville ha noe hjelp, så kunne vi bare drite i det! Og han hadde jo gjort meg en kjempetjeneste med og i det hele tatt ta på seg denne saken!!!'

Nå trodde jo jeg det var jobben hans, og han lovte meg at det skulle han gjøre når jeg satte opp kontrakten....

Så da lurer jeg på, kjære kvinneguider, har dere noen gode tips og råd til hvordan jeg kan komme meg ut av denne leasingavtalen?

Om det i det hele tatt går an?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...