Gjest Gjest_nina_* Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 Hva er reglene rundt dette ? Hvor mange timer i uka kan arbeidsgiver kreve av en? Man- fredag eller lørdager også?
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 Jeg har inntrykk av at det vanligste er at de som jobber via NAV jobber normal arbeidsdag type 8-16. Men jeg har hatt praksisplass gjennom dem (dvs Arbeidformidlingen het det sikkert den gangen ) hvor det krevdes jobbing til andre timer, både tidligere, seinere og helger. Da betalte arbeidsgiver tillegg for timene og dagene som var utenom normalarbeidstid tror jeg. I noen bransjer må en jo nesten regne med å jobbe til unormale tider, men jeg _tror_ det vanligste er at arbeidsgiver betaler tillegg o.l. da.
Noli Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 (endret) Hele poenget med en praksisplass via NAV er jo at den skal være tilrettelagt et menneske som av ulike grunner ikke kan jobbe på vanlig måte. Da sier det seg selv at den må tilpasses den personen som trenger den. Hos oss har vi tre personer som har praksisplass via NAV, og de går alle i veldig ulike turnuser. P1 jobber to dager i uken, fra 8 - 12, aldri lørdager. P2 jobber 3 dager partallsuke og 4 dager oddetallsuke fra 9 - 15, aldri lørdager. P3 jobber i "vanlig" turnus, med lørdagsjobbing, kveldsjobbing og dagjobbing etter fast turnus, men kan gå tidligere eller komme senere om h*n trenger det (pga. sykdom). Poenget for oss med praksisplassene er at vi får "gratis" arbeidskraft, men kan ikke være avhengige av dem. Fordi disse menneskene har ulike behov, men alle har problemer at et eller annet slag, og har blandt annet ubegrenset med sykedager. Vi betaler den ene av dem en lite sum i mnd, de to andre får alt av NAV. Endret 17. september 2008 av Noli
Abraxas Skrevet 18. september 2008 #4 Skrevet 18. september 2008 (endret) .... Endret 10. mai 2010 av Abraxas
thapara Skrevet 18. september 2008 #5 Skrevet 18. september 2008 (endret) . Endret 5. mars 2009 av thapara
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå