Gå til innhold

TOEFL?

ley87

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Jeg planlegger å studere i USA, og har bestil TOEFL-test (har fått beskjed om at det måtte tas).

Jeg har bestilt data/internett-versjonen. Noen som har vert borti testen?

Tips i det hele?

Jeg blir så utrolig nervøs av eksamener etc, og føler dette igrunn ikke er så langt i fra... ugh.

Jeg har hatt engelsk i 3 år på vgs ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tatt en tilsvarende test, og jeg tror ikke det er vanskelig for vanlige nordmenn, spesielt ikke om du har hatt engelsk i tre år på vgs, og føler at du mestrer det!

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slapp aa ta en slik test da jeg dro til UK, men jeg tror ikke en slik test skal vaere noe stort problem med fordypning i Engelsk. Paa mitt universitet i UK var det mange som maatte ta engelsk test for aa komme inn, og nivaaet paa mange som hadde staatt disse testene var forbausende lavt. Vi snakker her om Masternivaa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok den testen for nesten ti år siden. Det gikk veldig greit. Tok den på data, men den har sikkert forandret seg siden jeg tok den.

Den var i tre deler og alle delene var greie. Jeg tror de aller fleste nordmenn vil klare seg fint på en slik test. Når du i tillegg har tre år på vgs med engelsk bør det ikke være noe problem!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett utdrag fra en sånn test. Husker ikke om det var TOEFL eller en annen av samme sort, men ble i hvertfall overrasket over hvor enkel den var. Type oppgaver du hadde fikset fint på ungdomsskolen, kanskje allerede siste året på barneskolen om du var flink. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt den testen Så enkel som en del her sier at den er, er den ikke, men det er fullt overkommelig. Du må bla snakke i en mikrofon, det blir tatt opp, og du får et emne og et halvt minutt til å bestemme hva du skal si, snakke ca 1 minutt hver gang.

Du må lese noen enkle akademiske tekster og så svare på spørsmål i forhold til de.

Du må også selv skrive 2-3 (husker ikke helt) små essays om et emne de gir deg, det er bare snakk om 100-200 ord, men du får ikke all verdens med tid til å lage dette. De vurderer ikke bare rettskrivning, men også logisk oppbygning, konklusjoner osv. Det var også en lytte - test husker jeg, der du må gjøre rede for hva du har hørt, noen lydklipp fra forelesninger og sosiale situasjoner.

Det som jeg synes var mest stressende var at alt gikk på tid, med en klokke som telte ned på skjermen hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg planlegger å studere i USA, og har bestil TOEFL-test (har fått beskjed om at det måtte tas).

Tips i det hele?

Jeg blir så utrolig nervøs av eksamener etc, og føler dette igrunn ikke er så langt i fra... ugh.

Jeg har tatt papir utgaven av denne testen. Det går ann å kjøpe TOEFL bok i butikken sånn at du kan forberede deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ylva Virvla_*

Da jeg skulle på utveksling, fikk jeg beskjed om at en ikke trengte å tas testen dersom en hadde 4 eller bedre i engelsk fra vgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok den bare for gøy i fjor.. Fra videregående har jeg 6 i engelsk, og jeg har bodd lenge i utlandet, så jeg anser meg selv for å være rimelig flink i engelsk.. Men jeg klarte ikke å konsentrere meg, så jeg fikk faktisk ganske dårlig score.. Tekstene er jævla kjedelige.. Skulle høre på tekst om marinbiologi feks, jeg fikk ikke med meg noe som helst.. Og når folk begynte på snakketesten, så kunne jeg bare gått egentlig.. Jeg fikk helt jernteppe, fant ikke på noe lurt å si og ble kjempestresset av folk rundt meg.. Hadde jeg sittet alene i det rommet, så hadde det nok vært en lett test..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skulle på utveksling, fikk jeg beskjed om at en ikke trengte å tas testen dersom en hadde 4 eller bedre i engelsk fra vgs.

Det kommer helt an på universitetet det - jeg trengte ikke test før jeg begynte på mitt universitet i UK (og de fleste jeg snakket med krevde det ikke - men jeg var på intervjurunde og snakket med opptaksperssonal direkte), men det var etpar universiteter som jeg kom inn på som krevde test av alle utenlandsstudentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok den bare for gøy i fjor.. Fra videregående har jeg 6 i engelsk, og jeg har bodd lenge i utlandet, så jeg anser meg selv for å være rimelig flink i engelsk.. Men jeg klarte ikke å konsentrere meg, så jeg fikk faktisk ganske dårlig score.. Tekstene er jævla kjedelige.. Skulle høre på tekst om marinbiologi feks, jeg fikk ikke med meg noe som helst.. Og når folk begynte på snakketesten, så kunne jeg bare gått egentlig.. Jeg fikk helt jernteppe, fant ikke på noe lurt å si og ble kjempestresset av folk rundt meg.. Hadde jeg sittet alene i det rommet, så hadde det nok vært en lett test..

Jeg kunne skrevet dette. Jepp. Tok testen i dag. Grusomt! Jeg vil ikke overdrive, men den var langt i fra enkel! Ikke bare det, men det var alt for mange personer samlet på ett sted, og alt for mange lyder. Jeg hadde definitivt gjort det mye bedre hadde jeg vert i et eget rom.

Jeg skal nok ta papirtesten i stedet. Uffameg... :(

Og jeg er virkelig generelt god i engelsk.Hadde 5 på vgs over 3 år da jeg hadde det som valgfag...

Skuff....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Anne_*

:skravle: Hei,

Jeg har bodd i USA i 4 år og nettopp kommet tilbake. Før jeg reiste og tok noen etterutdanning så måtte jeg ta TOEFL testen -den er ikke vanskelig i det hele tatt! Du trenger ikke være nervøs for den. Den kan kun tas enkelte steder til enkelte tider og det må du finne ut av -ganske mange muligheter tror jeg -sikkert blitt bedre nå enn den gang jeg tok den. Jeg tok papir versjonen og det er kanskje enklere fordi da gjør man som man alltid har gjort. Tror egentlig jeg ville tatt den på PC'en nå -vet ikke hvorfor jeg gjorde det -kanskje noe med tid og sted og gjøre. I alle fall -ikke noen vanskelig test -LYKKE TIL, stå på!!! :goodbye:

Tips i det hele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tatt denne, men har tatt IELTS, som er noe av det samme. Regner meg selv for å ha meget godt språkøre, men har aldri bodd utenlands eller noe. FU arrangerer den i alle fall i Oslo. Jeg syntes den var kjempeenkel, og fikk toppscore (9). Med tanke på at de færreste universiteter krever mer enn 6, er den i alle fall ikke noe å bekymre seg for om du er en normalt god nordmann, vil jeg påstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Annonse

dytter denne litt så jeg slipper å lage en ny! :)

Hva er "vanlig" å få i resultat på toefl testen?

Der jeg skal søke er 550 et minimumkrav på papirbasert og 217 på internettbasert..

Hmm.. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips i det hele?

Jeg har studert i USA og jeg tok TOEFL testen paa internet. I likhet med alle andre her syntest jeg det var enkelt (fikk 270). Hvis du har hatt engelsk paa videregaende er dette ingenting aa vaere nervos for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min test står det at jeg fikk 84 av 120 mulige.. Ganske dårlig, men jeg klarte virkelig ikke å konsentrere meg i det hele tatt.. Bare bablet og fikk ikke med meg noe som helst av innholdet der hvor jeg måtte lytte.. Men hadde jeg klart å konse, så hadde det som sagt vært en veldig lett test..

Jeg tok pc-versjonen.. Var kanskje noe internettgreier inni bildet, jeg vet ikke.. Skrev hvertfall på pc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...