Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 Hei, jeg skal i bryllup om ca en uke. Samboeren min skal være forlover, men jeg kjenner ikke brudeparte så godt, da de bor på andre siden av landet. er det greit at jeg går i bunad i bryllupet? Det er vel ganske vanlig det? Det er høst og kaldt, dessuten vet jeg ikke om jeg er så gira på å kjøpe ny kjole "bare" for å dra i et bryllup, misforstå meg rett
Gjest lillelinn Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 jeg blir ikke furt om noen går i bunad i mitt bryllup :D syntes synd på dem om det er varmt den dagen da... men det er ikke noe galt i bunad :D
ashera Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 Bunad går formelt sett både til dresskodene galla og til mørk dress, så det burde gå helt fint!
Disco Biscuit Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 Nei, det er ikke rart/teit/dumt etc. å gå i bunad i et bryllup, det er kjempefint! Og jeg ville ikke blitt sur om noen kom i bunad i mitt bryllup. En bunad er ofte mye penere enn en vanlig selskapskjole også
heeggee Skrevet 17. september 2008 #5 Skrevet 17. september 2008 Jeg syntes alltid det er bunader i bryllupene jeg..! Har alltid tenkt at "om jeg ikke har noe annet, så kan jeg jo alltid ha bunad" Jeg syntes det er et veldig safe valg:)
prinsesseBea Skrevet 17. september 2008 #6 Skrevet 17. september 2008 Bunaden er et av de vakreste plaggene jeg vet om, og jeg er ufattelig glad i og stolt over min, så jeg hadde hvertfall ikke reagert negativt dersom noen dukket opp i det i mitt bryllup
Grønt blad Skrevet 17. september 2008 #7 Skrevet 17. september 2008 Bunad kan alltid brukes som pentøy, selv om den visstnok ikke passer kjempebra til smoking. Likevel, hvor mange stortingsrepresentanter har vi sett gå kledd i bunad i middager på slottet (der smoking/galla sikkert er kleskoden)? Mange. Kos deg i bunad, du. I våre dager brukes også bunad til smoking, selv om dette er en heller dårlig kombinasjon, tatt i betrakning antrekkenes ulike opprinnelse. kilde: http://www.skikkogbruk.no/index.php?id=31&nid=36
Grønt blad Skrevet 17. september 2008 #8 Skrevet 17. september 2008 Jeg skal bruke bunad når jeg skal i bryllup i høst.
Gjest Pysepus Skrevet 17. september 2008 #9 Skrevet 17. september 2008 Har brukt bunad selv i bryllup, men det var så varmt at jeg skiftet til kjole etter kirka I vårt bryllup var det også mange som hadde bunad i kirka, men byttet til kjole til festen (det var jo i august). Det er jo et kjempefint plagg så hvorfor skal man ikke bruke det i en så fin anledning?
angara Skrevet 17. september 2008 #10 Skrevet 17. september 2008 Håper det kommer mange med bunad når vi har vårt bryllup. Det er det vakreste plagget! (he he, bortsett fra brudekjolen min, håper jeg )
Ugla Skrevet 17. september 2008 #11 Skrevet 17. september 2008 Bunad er helt fint, og vanlig, å bruke i bryllup! Ingen kan bli fornermet, eller se ned på en, om man kommer i det mest kostbare, og fineste, antrekket en har!
Gjest Gjest_Tulla_* Skrevet 18. september 2008 #12 Skrevet 18. september 2008 Bunad er flott i bryllup!
Wildy Skrevet 18. september 2008 #13 Skrevet 18. september 2008 Bunad må vel være noe av det tryggeste man kan bruke i bryllup. Og min personlige mening er at det er også er noe av det fineste man kan bruke!
Antoinette Skrevet 16. oktober 2008 #14 Skrevet 16. oktober 2008 Bunad i bryllup er flott men bare hvis den passer en og man bruker den med rett tilbehør, riktige sko/strømper og ikke minst hodeplagget som hører til. Det er dessverre mye slurvete bunadsbruk og mange bunader som ikke er tilpasset kroppen. Da blir antrekket ufikst.
Lille Rosa Skrevet 17. oktober 2008 #15 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg syns man fint kan gå med bunad i bryllup Men, jeg hadde nok bare hatt på bunaden i kirken og deretter skiftet til kjole til middagen. Både av praktiske årsaker og fordi jeg ikke syns bunad passer på "fest". Dette er jo en smakssak, og jeg tviler på at noen hadde reagert negativt på bunad ihvertfall
Ugla Skrevet 17. oktober 2008 #16 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg syns man fint kan gå med bunad i bryllup Men, jeg hadde nok bare hatt på bunaden i kirken og deretter skiftet til kjole til middagen. Både av praktiske årsaker og fordi jeg ikke syns bunad passer på "fest". Dette er jo en smakssak, og jeg tviler på at noen hadde reagert negativt på bunad ihvertfall Ser at noen skifter til kjole etter middagen. Det har jeg også gjort enkelte ganger.
TuttaV Skrevet 18. oktober 2008 #17 Skrevet 18. oktober 2008 Det rette når det gjelder å skifte fra bunad til kjole, er vel å skifte etter middagen. Men jeg syns bare du kan gå i bunad! Er et flott plagg og som det ble sagt tidligere - alltid safe! Så du trenger ikke kjøpe deg noen ny kjole "bare" for å gå i bryllup
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå