Gå til innhold

Kona var utro..

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Tommy_*
Skrevet

For snart ett år siden oppdaget jeg at kona var utro,vi har vært gift i 20 år.

Vi begge spillte inne på nett og ble kjent med andre folk,men da jeg ble lei og sluttet å spille ville hun fortsette.Og jeg kunne jo ikke nekte henne det,selv om jeg savnet at vi var mere sammen istedet for at hun satt foran pc hver kveld og spilte.Hun ble så godt kjent med folk på serveren der hun spilte at hun reiste dit for å besøke dem,jeg ville helst ikke hun skulle reise men jeg stolte 100% på henne,så det ble til at hun dro.Nå for et års tid siden dro hun på ny tur dit for å spille på lan og en tur på høsten for å møte folkene igjen.Der var en dame hun ble god veninne med så jeg regnet med at det ikke var noe galt.

Men mens hun var der fikk jeg tlf fra en som vi spilte med på serveren,som sa at broren hans og kona mi hadde hatt mye tlf kontakt.Han mente jeg burde snakke med henne om det,hadde det ikke bra etter den tlf.Det føltes som verden raste sammen rundt meg,sendte henne en sms der jeg sa hun bare måtte kose seg sammen med han.Fikk jo vite han lå på samme hotell som hun og veninna.Dagen etter snakket jeg med henne på tlf og hun gråt og unnskylte seg for å ha hatt kontakt med han på tlf.Så søndag da jeg hentet henne på flyplassen var hun for det meste stille.Men vi hadde en lang samtale når vi kom hjem til slutt la hun på sprang opp i gata der vi bor,og jeg etter henne.Da fikk jeg vite at hun hadde ligget med han,har aldri følt noe så jævlig som jeg følte da.Fikk vite at de hadde hatt kontakt i ett halvt år,men etter det hun sier bare ligget sammen en gang.Har snakket med han hun var utro med på tlf,måtte bare ringe han,hos han fikk jeg vite at de hadde ligget sammen 4 ganger.

Har hatt det jævlig inne i meg lenge men fant ut at jeg er så glad i henne at jeg sa vi skulle prøve å få det til å funke.Vi har også 2 barn en gutt på 16 og en jente på 14 som begge vet hva som har skjedd.Det er nå snart et år siden jeg fikk vite det og plages ennå av tanker om det er hann eller hun som lyver om hvor mange ganger de hadde ligget sammen.Noen ganger vil jeg bare pakke sammen og flytte,men jeg er jo glad i henne.Føler at jeg aldri kan stole på henne igjen og er ofte mistenksom på henne.

Vi har vært sammen siden vi var 16 år og er nå begge 40,hun sier jeg betyr alt for henne og at hun ikke vet hvorfor hun gjorde det.

Noen som har vært borte i lingnende episode eller kan gi råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er kvinne og har vært igjennom en lignende situasjon.

Først må jeg bare si at det høres ut som nettspill er en stor del av deres hverdag, og at jeg synes det høres litt "fjortisaktig" ut. Første bud bør etter min mening være å kutte ut slikt. Det er en veldig lett måte å kome i kontakt med andre, og opprettholde kontakten og la det bli til noe mer uten at andre vet hva man driver med. Det bør ikke være en menneskerettighet å få sitte på nett å spille hver dag fremfor å ta del i ekteskapet når man er 40 år!

Ellers har jeg ikke mange gode råd og komme med. Jeg fikk også en versjon fra min partner og en versjon fra elskerinnen. Jeg slet, og sliter fortsatt med at jeg ikke vet hva som stemmer. Hennes versjon er selvsagt "verst", så håpet var jo at hans versjon stemte. Noen detaljer beviste hun, slik at jeg fikk se at han løy. Dermed regnet jeg med at han løy om alt. Men samtidig var hun ute etter å "få" ham, og iallefall ikke at det skulle ordne seg mellom oss, så dermed hadde hun god grunn til å lyve også. Så jeg har hatt mange tanker om hva som er sant og ikke. Om han hadde lagt alle kortene på bordet og det viste seg at hennes versjon var sant, så hadde det likevel vært bedre enn å ikke vite. Når jeg ikke vet får jeg ikke fordøyd dette, og jeg kommer ikke helt videre. Det hadde vært bedre å forholde seg til noe man visste var sannheten, selv om det var den verste versjonen. Da visste jeg iallefall hva jeg hadde å forholde meg til, og jeg slipper å være redd for at det skal dukke opp engang senere. For det kan det gjøre, og da kommer jeg til å ta det like tungt, selv om det blir 10 år til.

At han har løyet til meg i alle de årene, vil også oppleves som et tillitsbrudd. Muligens kan det være nok til å avslutte forholdet også, selv om det er noe som hendte for lenge siden.

Jeg ga min partner tilbud om at han kunne legge alle kortene på bordet. Uansett hvor ille det var, var jeg fast bestemt på at jeg ville fordøye det og gi forholdet en sjanse til. Mulig at jeg ble sint der og da, men da ville jeg komme over det og gå videre etter en stund. Jeg visste jo hennes versjon, og dermed hva jeg kunne forvente å høre. Så dette hadde jeg bestemt meg for at jeg kunne leve med.

Men han benyttet seg ikke av tilbudet....tror jeg. Han sier det ikke er mer enn det han har fortalt (som han forøvrig blånektet for før hun beviste det). Men jeg tror han lyver... Og det gnager på meg... Om jeg en dag får 100% vite at han løy, så kan det som sagt ende med at han går på hue ut.. Siden jeg har gitt han en så god deal...

Så rådet må være å gi din kone det samme tilbudet, og håpe at hun benytter seg av det. Jeg tror kvinner lettere griper en slik mulighet til å lette sin samvittighet og komme seg videre.

Gjest samme båten
Skrevet

Selv om det nå er 6 år siden ulmer det ennå. I etterkant av "uhellet" har vi både fått to barn og giftet oss. Jeg elsker henne grenseløst - noe som faktisk gjør det vanskeligere, vel vitende om at det er jeg som er den lidenskapelige i forholdet. Jeg mistenker ikke henne for å ha vært fysisk utro etter vi flyttet sammen men jeg er rimelig sikker på at hun har kontakt med "gamle flammer" på nett og sms og jeg har avslørt henne en gang for det og da la hun alle kortene på bordet etterhvert. Dalogen da var mildt sagt svært seksuell men alstå kun på nett.

Joda vi har alle en fortid, men hva kan komme godt av ut av slikt? Er virkelig monogami så utdøende at man må ty til "spennende" tilsynelatende "uskyldige" hemmelige fritidsaktiviteter uten sin partner for å klare seg?

Jeg har ingen grunn til å mistenke henne for noe pr i dag, men det store problemet mitt ligger i at hun egentlig ikke gjør så mye for å understreke det motsatte heller - at det er meg hun vil ha. Tidligere hadde vi mye seksuell dialog på mail og sms - nå er det ingenting. Tar mye av skylden der, kort og godt fordi jeg da VET at hun potensielt kan ha delt de samme bilder og tanker med andre enn meg og da ivret jeg ikke så voldsomt.

Legger til at forholdet vårt hadde en vanskelig oppstartsfase med mye turbulens inkludert skilsmissebråk og ekser som lagde helvete - dette henger igjen, selv om det roet seg ned relativt fort. Får inntrykk av at hvis ikke lykken er like intens som til å begynne med så ramler fort ting ned på jorda og blir "hverdagslige". Ironisk nok er det hverdagen som er den tiden man deler mest - noe de fleste voksne mennesker burde være innforstått mer.

Som sagt, det er henne jeg vil ha og det er mitt utgangspunkt - men om du føler det samme så venn deg på at såret aldri vil gro helt og hjerterommet automatisk blir mindre. Hun kan endre det i stor grad men da krever det at hun virkelig viser at det er deg hun vil ha. Det holder ikke å bare bli tilgitt og så late som ingenting har skjedd.

Kjærligheten er som en muskel. Etter en skade må den trenes opp igjen. Skaden kan helbredes og alt kan bli like bra som før - kanskje bedre - men uten innsats og trening vil skaden aldril leges.

Gjest Gjest_Guest_*
Skrevet

Kan forstå det er vanskelig å leve med. Var utro selv etter ett 2 års langt forhold. Etter det så forstod jeg at det ikke var meg og han som burde forbli sammen og jeg gjorde det slutt med han, selv om han ville ha meg tilbake tiltross for det jeg hadde gjort. Syns det var det beste for begge at det endte. Personlig klarer jeg ikke leve med det at det har skjedd utroskap, i og med at man alltid vil ha det i bakhodet.

Folk har lett for å se ned på andre som er utro, men etter det har jeg opplevd så er det ikke bare svart på hvitt. Er man feks med feil person kan det lett skje.... Selv hadde jeg ikke mot nok til å ende forholdet med vedkommende på forhånd, og det endte som det endte. Men heldigvis er det ute av mitt liv nå og jeg kan starte på nytt med en ny kunnskap.

Syns du skal vurdere hva som får deg til å bli lykkeligst, med eller uten dama. Om du makter leve med tanken på at hun var utro, eller om du vil et annet sted i livet.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...