Gå til innhold

Befølt på fest

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og jeg har også skilt mellom voksnes og barns seksualitet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Hvis en pedofil leste enkelte innlegg i denne tråden ville han uten tvil bli sittende igjen med en forsterket oppfatning av at barn har ett seksualliv og at han faktisk gjør dem en tjeneste ved å ha sex med dem (i våre øyne ett overgrep).

Minnie

Skrevet

Men det forandrer ikke det faktum at flere barn har et seksualliv, på barns premisser. Og jeg gjentar i det evinnelige; ingen normale mennesker ville i sin villeste fantasi misbrukt et barns seksualitet.

Vi er vel alle enige i det?

Datteren min på 4 fikler ofte med underlivet sitt. Antagelig fordi det er godt. Hun må være på rommet når hun gjør det, fordi det er en privat affære.

Hva vil du kalle det?

Skrevet
Hvis en pedofil leste enkelte innlegg i denne tråden ville han uten tvil bli sittende igjen med en forsterket oppfatning av at barn har ett seksualliv og at han faktisk gjør dem en tjeneste ved å ha sex med dem (i våre øyne ett overgrep).

Minnie

Nettopp

Skrevet

Og han kan også lese elementær psykologi når det gjelder overgrep og klare å dra like syke konklusjoner ut av det.

Skrevet

At barn er seksulle vesener hersker det ingen tvil om:

*Vi er alle seksuelle vesener fra starten av, selv om opptattheten av sex vil variere gjennom ulike faser i livene våre. Databilder av guttefostre viser at vi allerede på dette stadiet har ereksjon, både under søvn og i våken tilstand. Seksualiteten er altså medfødt. Men det å klare å frembringe utløsning (sæduttømming/orgasme) er imidlertid ikke medfødt, bare viljen til det og lystopplevelsen knyttet til det. Det vi gjør for å skaffe oss utløsning er lært. Hvordan vi utøver og gir uttrykk for vår seksualitet, har først og fremst med læringshistorien vår å gjøre.

Lystopplevelser ved seksuell stimulering er ikke mindre hos barn enn hos voksne. Barn og ungdom i puberteten vil imidlertid ha en hyppigere frekvens av stimulering, og generelt være mere opptatt av seksualitet og egne kjønnsorganer enn voksne mennesker. Det er imidlertid ikke riktig å si at "de vokser fra denne interessen", ettersom interessen fortsatt vil være der selv om form og intensitet vil være endret. Ved å ignorere barns seksualitet, eller enda verre; reagere negativt på den, vil formen voksenseksualiteten tar kunne være mere avvikende og problematisk for den voksne enn det som hadde vært tilfellet ellers.*

Kilde: Jarle Eknes, Psykolog

Videre:

http://www.mozon.no/sex_og_samliv/sexologi...l=True&UID=2362

http://www.pedagogiskforum.no/BARNEHAGEFOL...OLK/bhf1-00.htm

http://www.helsetilsynet.no/presseme/2001/pm0106.htm

Skrevet

Vi vet at barn er seksuelle vesner, men man skal konsekvent skille mellom barns og voksenes seksualitet. De som ikke klarere å se dette skille, er virkelig ute å kjører......

Skrevet

Starfish skrev:

Og jeg har også skilt mellom voksnes og barns seksualitet.

Starfish skrev:

Det er fullstendig normalt for et barn helt ned i ett-års alderen å onanere, på sin egen måte.

Derav seksuelle vesner, noe som er noe HELT ANNET enn en person som har sex, en person som er sexy osv osv.

Som du ser, Care, så skiller til og med jeg mellom disse begrepene.

Jeg forstår faktisk ikke hvorfor enkelte her er så hissige på hva jeg sier.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Jeg synes denne debatten er preget av de pedofiles tankegang og det er meget opprørende. De pedofile er også kjente for å dra inn sitater fra all verdens psykologer for kun å redde sitt eget skinn.

Som Care sier, det finnes ett skille her som endel synes å ha problemer med å se klart.

Minnie

Skrevet

Anklager du oss som ikke er enige med deg her, for å være pedofile, Minnie emmerdale?

Skrevet

Vel, denne debatten har sporet av sånn til de grader. Jeg avslutter denne diskusjonen fra min side.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Anklager du oss som ikke er enige med deg her' date=' for å være pedofile, Minnie emmerdale?[/quote']

Særlig! :roll:

Jeg sier at mange her benytter seg av de samme argumentene de pedofile selv faktisk bruker og det i seg selv er opprørende.

Minnie

Skrevet

Jadda, care, selvsagt skal vi skille! Jeg er bare sjokkert over at enkelte tror at seksualiteten er noe som kommer rekende på ei fjøl ved 13-14 års alderen.

Anerkjennelse av barns seksualitet er med på å beskytte dem mot overgrep, og ikke motsatt. At overgripere i sin forskrudde tankegang tolker dette som at alle barn ønsker å ha sex med voksne, får stå for deres regning.

Puh! Ble engasjert her, gitt, men jeg har jobba med bl.a. overgrepsofre i 10 år.

Skrevet

Jeg sier at mange her benytter seg av de samme argumentene de pedofile selv faktisk bruker og det i seg selv er opprørende.

Minnie

Jeg beklager at det virkelige liv har den innvirkningen på deg, Minnie.

Om det er opprørende å lese om, så ville det kanskje vært en ide å unngå denne tråden?

Det ER opprørende, men det er også viktig å vite hvordan forholdene ligger til rette. Det ER viktig å vite hvordan pedofile tenker, for det er den eneste måten man kan kjenne de igjen på og STOPPE de.

Det er mye som er jævlig i denne verden, men det hjelper ikke å gjemme det bort under et teppe.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Det ER viktig å vite hvordan pedofile tenker

Å vite hvordan de tenker er en ting, men å benytte seg av de samme agrumentene om barn som seksuelle vesner osv. er noe ganske annet og slik jeg ser det virker det som om noen er mest opptatte av å forsvare de pedofile selv og hvorfor de gjør det de gjør- enn å tenke på ofrene for denne jævelskapen.

Minnie

Skrevet

Jammen barn ER seksuelle vesner jo!

Har du giddet å lese linkene Retz la ut?

Jeg fatter ikke hvorfor jeg får sånn på pukkelen fordi jeg sier det, når det er et faktum.

Å nei, det var sant. Psykologien vi lærte på sykepleien er nok feil.

Skrevet

Trådens tema:

For noen uker siden sovna jeg på et naichspiel, og våkna av at noen drev å befølte meg. Det er en del jenter som jeg kjenner som har opplevd det samme. Det som er litt sprøtt er at jeg lot han "klå", og fikk en voldsom orgasme. Jeg aner ikke til dags dato hvem det er, men føler meg litt billig.

Er det noen som har vært utsatt for dette?

Hvorfor diskuterer dere pedofili her når det finnes en egen tråd med det som tema?

http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=36067

Skrevet

Det virker egentlig som om nesten alle her er ganske enige, bare at dere vrir på hva de andre sier...(?) :roll:

Som Care sier' date=' det finnes ett skille her som endel synes å ha problemer med å se klart. [/quote']

Hvem da? Ikke for å blande meg inn, men for meg ser det ut som alle har forstått det "klare skillet"... Spesielt Starfish, som har hatt rett hele veien i mine øyne.

Skrevet

Ja vi blir så revet med- I am back

Vi bare si en ting. Det som gjør meg opprørt er den allminderliggjøringen. Vi er alle enige at barn er seksuelle vesner, men husk ikke seksuell i den forstand vi voksne er. Vi vet alle, at noe barn kan oppleve lyst, men bare noen få som vet vet til nå. Dette er forsåvidt viktig i vite. Men som Retz sier: vi vet ikke hva de andre føler fordi det tar mange år før man tør å si hva man følte. Men vi må ikke gå i den fellen å tro at de ikke tør å fortelle om lysten "fordi -de- ikke- har- gått- nok -mange -år- i- terapi". Dette blir en fallgruve. Å ikke føle lyst er også normalt, og hvis man da ikke tror offeret på dette, blir det en nytt overgrep. Så en allminderliggjøring av dette, uten at man helt skjønner konsekvensene av det man sier, kan bli katatrofalt. Man må veie sine ord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...