Gå til innhold

Litt usunt i hverdagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lever ett sunt liv. Trener 1/2 hver dag og spiser sunt og drikker mye vann. Men er det greit å innta litt usunt i hverdagen?

Jeg greier meg ikke en eneste dag uten noe som er litt usunt. Da mener jeg ett tynt kake stykke, kanelbolle og slike ting. Er det greit å ta inn litt sånt? Resten av dagen spiser jeg jo sunt. Salater, havregrøt, knekkebrød osv.

Videoannonse
Annonse
Gjest lille-meg
Skrevet

Det er jo sammensetningen av kosten som teller, det høres ut som om du spiser sunt ellers så da går det jo helt fint. Spesielt når du trener såpass ofte.

Skrevet
Det er jo sammensetningen av kosten som teller, det høres ut som om du spiser sunt ellers så da går det jo helt fint. Spesielt når du trener såpass ofte.

Det kan jeg si meg enig i. Du kan godt drikke brus og spise sjokolade hvis du ikke overdriver. Det er lov å skeie ut og unne seg noe ekstra iblant!

Skrevet
Jeg lever ett sunt liv. Trener 1/2 hver dag og spiser sunt og drikker mye vann. Men er det greit å innta litt usunt i hverdagen?

Jeg greier meg ikke en eneste dag uten noe som er litt usunt. Da mener jeg ett tynt kake stykke, kanelbolle og slike ting. Er det greit å ta inn litt sånt? Resten av dagen spiser jeg jo sunt. Salater, havregrøt, knekkebrød osv.

Selvfølgelig er det greit, man kunne kose seg! Jeg er altfor gla i potetgull til å kunne gi det opp, så det spiser jeg av og til. Noen ganger oftere.. Det jeg gjør da er å ha det i en mini-bolle, og holder meg til den ene porsjonen. (Da koser jeg meg mer med det også merker jeg, enn om jeg skulle stappa i meg en halv pose) Sjokolade trenger(!) jeg hver eneste dag, kjøper store plater med den mørke typen og holder meg til anbefalingen (30 g). Det kule med den sjokoladen er at den inneholder antioksidanter også, så det gjør den sunn! Gimme!! (Jeg synes forresten Bocca smaker kakao, men Freia Premium er super)

Utover dette tar jeg meg en is i ny og ne og takker ja til dessert når jeg spiser hos andre eller ute. Jeg ser ikke hensikten med å straffe meg selv med snopsølibat når jeg tar så godt vare på meg selv som jeg gjør, tvert om - belønning er tingen! :jepp:

Skrevet

Man må jo kunne unne seg litt kosemat også:) Jeg spiste veldig mye hver dag før, mens nå klarer jeg med en dag i uka. Syns ikke det er noe motiverende og tenke at jeg aldri skal spise godis igjen. Så da sier jeg til meg selv at jeg venter med den sjokoladen til helga:) Så lenge man spiser en sunt va variert kosthold og trener regelmessig ser jeg ikke noe problem med å spise litt usunt av og til:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...