Gjest Gjest_Annieb_* Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 Er gift, har ett barn og har det i det store og det hele veldig greit. Men sliter med at mannen har så mange hobbyer og ting han driver med som tar tid. Må "mase" for å få han til å prioritere familien og slik at jeg kan gjøre andre ting. Vil ikke være bitch, men føler jeg gir han mye rom og og jeg ikke får tilbake. Han føler bare jeg stiller krav når jeg spør om han kan ta ungen mens jeg gjør d eller d... Noen som har noen tips?? Jeg klarer ikke få ham til å se at han bruker mye tid på egne interesser...
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 Hva med å lage en ukeplan for familien? Da vil det komme fram hvor mye tid han bruker på seg selv, og hvor mye tid du bruker på deg selv. Hvor mye tid hver av dere bruker på barnet. Kanskje han da ser at det er skjevt fordelt? Så kan dere derfra diskutere dere fram til en løsning der du får litt mer fritid. Når man har en familie må man jo nødvendigvis miste litt av fritiden sin.
Gjest Piper Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 Jeg reagerer på at han mener at du stiller krav, når du spør om han kan ta barnet når du skal gjøre si og så. Hvorfor må du spørre han, er det ikke hans barn også? Jeg tror kanskje du har latt han få slippe unna en god del, og da vil han teste og teste mer for å få viljen sin igjennom. Neste gang sier du at han må se etter barnet, for du skal si og så. Ikke spør han, men bare gi han beskjed. Sier han at hans kal noe annet, så spør du hva det er. Er det noe viktig, og at ditt også er viktig, så må dere sammen finne en løsning på hvem som skal ah barnet. Er det ikke viktig, så sier du bare det at det der kan du gjøre senere, for nå skal jeg si og så. Og ellers er jeg helt enig i den ukeplanen, for da vil han kanskje se at hans ting tar opp mye tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå