Gjest lille meee Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 Hei. Sliter voldsomt med flass. Har hatt det nå i nesten 2mnd i strekk, blir ikke kvitt det. Har prøvd masse rart... Har dere noen råd eller produkter jeg bør prøve???
Gjest Vims Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 Unn deg en litt dyr shampoo, vask håret to ganger hver gang, men ikke hver dag, og ikke vask håret i altfor varmt vann. Sånn ellers tror jeg det kan være lurt å ikke gjøre så mye mer ut av det, ikke brukt fullt av med produkter samtidig liksom.
Grønt blad Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 Head & shoulders har alltid fungert for meg, men det har du sikker forsøkt allerede. Sånn ellers vil jeg som Vims anbefale deg å ikke bruke så altfor varmt vann, og jeg ville massert hodebunnen godt når ved shamponeringene.
Gjest Sani Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 Head & shoulders har alltid fungert for meg, men det har du sikker forsøkt allerede. Sånn ellers vil jeg som Vims anbefale deg å ikke bruke så altfor varmt vann, og jeg ville massert hodebunnen godt når ved shamponeringene. Bruker H&S daglig. Vasker håret annen hver dag, en gang med h&s og den andre gangen med en annen sjampo mot flass. kommer injen vei. får prøve å bruke kaldere vann,. ellers bader jeg i glovarmt vann heheh. takk for rådene
Grønt blad Skrevet 17. september 2008 #5 Skrevet 17. september 2008 Bruker H&S daglig. Vasker håret annen hver dag, en gang med h&s og den andre gangen med en annen sjampo mot flass. kommer injen vei. får prøve å bruke kaldere vann,. ellers bader jeg i glovarmt vann heheh. takk for rådene Kanskje det kan hjelpe å vaske håret hver dag? Tørker du håret med føner eller lufttørker du det? Kanskje litt hårføning kan hjelpe, dersom du ikke allerede gjør det. Husk å massere hodebunnen godt. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2008 #6 Skrevet 17. september 2008 Kan ikke forstå at hårføner kan hjelpe mot flass, da du helst ikke skal ha for mye varme mot hodebunnen. Kjøp en sjampo på apoteket. Husker ikke hva den heter, men den er flytende rød og skal hjelpe mot hodebunnsproblemer. Jeg bruker den og den funker som bare det. Dessverre flasser jeg også i ansiktet så snart vinteren kommer. Der fungerer dessverre ingenting...
Blåklokke Skrevet 17. september 2008 #7 Skrevet 17. september 2008 Jeg hadde en periode med masse stress, og da fikk jeg flass. Spurte frisøren om råd og fikk god hjelp av følgende : 1) Unn deg en god sjampo, ikke en billigsjampo fra kolonialen, den inneholder for mye salt som hodebunnen ikke har godt av. 2) Vask håret godt to ganger, og la sjampoen sitte i en stund hver gang. 3) Unngå å føne håret hvis du kan.
la_luz Skrevet 17. september 2008 #8 Skrevet 17. september 2008 Fungoral heter den på apoteket. Den er det eneste som hjelper for meg.
Hilde Christina Skrevet 17. september 2008 #9 Skrevet 17. september 2008 Head & Shoulders skal du holde deg langt unna om du vil bli kvitt flass. H&S tørker ut hodebunnen og fungerer i grunn på samme måte som Clerasil innen hudpleie Skaff deg en frisørshampo som har fokus på flass, som en annen her sier, produkter kjøpt på Rimi er ikke bra.
Gjest Sani Skrevet 18. september 2008 #10 Skrevet 18. september 2008 Fungoral heter den på apoteket. Den er det eneste som hjelper for meg. Brukte den for noen år tilbake, hjalp ikke særlig.. Men den som jeg bruker nå hjalp meg før, kjøpt på apoteket i utlandet... Skal prøve å kjøpe ny sjampo... Hvilke merke vil dere anbefalle?? Vasket håret igår, lufttørket, sjamponerte 2ganger (maserte hodebunnen). og brukte i tilleg jææævlig kalt vann til å skylle ut håret ( leste et annet sted her at dette hjelper mot fett hår).. I dag foreløpig ser jeg ikke noe flass
villen Skrevet 18. september 2008 #11 Skrevet 18. september 2008 Hmm, vet ikke om det er relevant. Men jeg har ekstremt sensitiv hud og reagerer på mange produkter, og i fjor brukte jeg et stylingprodukt som fikk hodebunnen min til å flasse voldsomt. Saken er at jeg tror ikke det var 'flass' etter den egentlige definisjonen, men det så jo akkurat like grusomt ut. Begynte å bruke flasshampooen for tørt hår fra Kerastase (Bain gommage), som hjalp noe veldig. Men jeg vet ikke om den virker like godt mot 'ekte' flass! Uansett så blir håret mitt så fint med denne at jeg har fortsatt å bruke den det siste året, selv om hodebunnen min sluttet å flasse etter noen få vask. Brukte også serumet Nocto-calm fra Kerastase. (Dette skyldes delvis at de fleste shampooer er ubrukelige for meg, pga. super sensitiv hud reagerer jeg på nesten alt med kløe, svie, utslett og altså flassing, så når jeg finner et produkt jeg elsker, er jeg lojal!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå