Gå til innhold

tilbehør til ovnstekte poteter

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_solisol_*
Skrevet

Vi skal ut på storfest i helgen, men før vi går dit skal vi ha vorspiel hjemme hos oss.

Jeg tenkte å lage ovnstekte potetbåter med dipper derblandt;rød pesto,aioli,tatsiki og guacomole dip.

Trenger forslag til evt. litt mer å ha til.. skal bare være noe helt enkelt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oliven er vel ofte en vinner,samme med fetaost.

Ei venninne av meg blandet grønne og svarte oliven og fetaostterninger med bittelitt olje og masse urter, salt og pepper. Litt chili om man liker det. Nam! Det blir jo ikke så mye tilbehør til potetene kanskje, men det var alt jeg kunne komme på så tidlig på morran (bortsett fra kaffe) :ler:

Skrevet

Du kan jo ha forskjellig brød til, finnes jo mange gode ulike alternativer. Enten ferskt eller i frsysedisken. Du kan evnt lage selv med filodeig(heter det ikke det, sånn smørdeig som man finner i kjøledisken, som man kan lage terter/ pai av?) du tar platene og skjærer i passelige strimler, pensler med egg og strør på sesamfrø. Stekes gyldne i ovnen. De hever ganske mye.

Skrevet

eller foccacia? det er kjempegodt å dyppe i dippene du har.

hva med noe spekeskinke e.l. sammen med poteten da? hadde jo passe bra med noe kjøtt av noe slag.

kom over ei oppskrift på fylt foccacia.

løs opp 50 g gjær i 5 dl lunkent vann. tilsett 1 ss sukker, 1 ts salt, 1/2 dl olivenolje og 12 dl hvetemel. eltes godt sammen og heves til dobbel størrelse.

skjær 1/2 rødløk i biter. brun 100 g bacon og 200 g skinkebiff i ei panne. 2 min på hver side, legg til side og la hvile i 15 min.

skjær kjøttet i smale strimler og bland med bacon, løk, 50 g ravet parmesanost, salt og pepper.

del deigen i to, trykk den ene delen i bunnen på ei langpanne. fordel kjøttfyllet over. dekk med den andre delen av deigen. etterheves i 30-40 min. lag små groper i oversiden av brødet og hell litt olivenolje over, dryss på litt grovt salt.

stekes i 25 min. ved 225 grader, avkjøl og del i biter.

Skrevet

Jeg tenker at noen løkringer kunne være godt ved siden av potetene. Kanskje noen mozarellasticks også?

Skrevet

Du kan jo ha en liten salat også ved siden av.. Med agurk, tomat og rødløk oppi f.eks

Skrevet

Takk for svar!

Skal servere stekte champignong og sprøstekt bacon til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...