Gå til innhold

Begravelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i begravelse nylig, til bestemor.

Blomstene til kisten (en stor dekorasjon fra barn og svigerbarn, og et hjerte av roser fra oss barnebarna) bestilte vi gjennom begravelsesbyrået - vi ble vist bilder av x antall dekorasjoner, og fikk opplyst at "hun som lager dekorasjonene er utdannet blomsterdekoratør og har jobbet i den den og den butikken, og er veeeldig flink". Byrået har egen dekoratør.

Vel. Vi reagerte faktisk alle sammen på at blomstene for det første ikke stemte særlig godt overens med bildene vi ble vist på forhånd - og i tillegg var dekorasjonene rett og slett ikke særlig fint laget. Hjertet fra oss barnebarn besto av 25 roser med litt grønt rundt kanten, det så rett og slett nokså pinglete ut og minnet ikke veldig om bildet vi ble vist. Jeg tror ærlig talt jeg kunne laget det minst like fint selv. Pris for hjertet: 1550 kroner.

Vi ble skuffet. Men hva kan man gjøre, egentlig? Kan vi klage? Det hjelper jo egentlig ikke, begravelsen er over...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplevde noe av det samme, men i ettertid fant vi ut at bomstene var byttet om, de vi hadde bestilt ble levert på kapellet ved siden av. Vi slapp å betale, men likevel, det var ikke noe moro å sitte der og se på de kjipe blomstene som skulle være vår siste hilsen til bestemor, og tenke at at alle andre i begavelsen satt og tenkte at vi ikke hadde giddet å spandere ordentlige blomster på bestemor.

Ja jeg skjønner at ikke alle i kirkerommet tenkte på akkurat dette så klart, men det var den følelsen vi satt med. Og det var ikke noe moro.

Poenget mitt er : Klag.

Skrevet

Takk for svar.

Det var nok "våre" blomster, fargene stemte greit og båndene var de rette - jeg ble bare skuffet over at blomstene var så...pinglete. Og at de ikke lignet mer på det vi faktisk bestilte. (Med to blomsterdekorasjoner til en pris av til sammen 4500 kroner var jeg naiv nok til å tro at vi kunne forvente å få noe...fint! :sukk: )

Tror vi kommer til å gi dem en tilbakemelding, men det har vel sannsynligvis liten effekt... regner ikke akkurat med at de kommer til å anbefale kundene sine å bestille blomster fra en annen dekoratør!

Skrevet

Klag! Selv om du kanskje synes det virker "smålig" når en person har dødd, så må du tenke på at for blomsterbutikken og begravelsesbyrået er dette forretning, -ikke godhet mot dere som har mistet noen.

Dette skal dere ikke betale for!

Skrevet

Jeg hadde klagd på dårlig service fra begravelsesbyrået, fordi du ikke kan forvente noe særlig mer enn det du fikk i hjertet til den prisen. Dette burde de ha forklart på en ordentlig måte.

Tok et raskt overslag over prisen du oppga + antall roser, og var faktisk overrasket over at du fikk så mange til den prisen. Nå er det riktignok lenge siden jeg jobbet i blomsterbutikk, men jeg tviler på at prisene har gått særlig ned siden den gang.

Skrevet
Jeg hadde klagd på dårlig service fra begravelsesbyrået, fordi du ikke kan forvente noe særlig mer enn det du fikk i hjertet til den prisen. Dette burde de ha forklart på en ordentlig måte.

Tok et raskt overslag over prisen du oppga + antall roser, og var faktisk overrasket over at du fikk så mange til den prisen. Nå er det riktignok lenge siden jeg jobbet i blomsterbutikk, men jeg tviler på at prisene har gått særlig ned siden den gang.

Det syns jeg er overraskende. Ser på dette, for eksempel http://www.mestergronn.no/ShowProduct.asp?PRID=6113 som koster det samme som det vi bestilte - og som er laget av langt mer enn 25 roser. Dette ligner det vi fikk se bilde av - og det ligner IKKE på det vi fikk. Har forresten bestilt lignende blomster til andre begravelser - blant annet et hjerte med røde roser, samme pris, helt annen kvalitet enn det vi fikk levert (da var det tett i tett med roser, og langt flere enn 25).

Skrevet
Har forresten bestilt lignende blomster til andre begravelser - blant annet et hjerte med røde roser, samme pris, helt annen kvalitet enn det vi fikk levert (da var det tett i tett med roser, og langt flere enn 25).

Det jeg prøvde å si her, var at de andre gangene jeg har bestilt lignende blomster har vi fått flotte blomster - en helt annen kvalitet enn det vi NÅ fikk levert.

Skrevet

Vil tro det avhenger av om du bestiller fra f.eks. Mester Grønn, som tross alt er en billigkjede, eller som du gjorde gjennom begravelsesbyrået.

Da jeg jobbet i en liten blomsterbutikk utenfor en stor kjede var det langt dyrere enn 1500 for en som så ut som den i linken din. Det skyldes selvfølgelig at de som ikke er med i store kjeder ofte har dårligere avtaler på både oasis og blomster.

Skrevet
Vil tro det avhenger av om du bestiller fra f.eks. Mester Grønn, som tross alt er en billigkjede, eller som du gjorde gjennom begravelsesbyrået.

Da jeg jobbet i en liten blomsterbutikk utenfor en stor kjede var det langt dyrere enn 1500 for en som så ut som den i linken din. Det skyldes selvfølgelig at de som ikke er med i store kjeder ofte har dårligere avtaler på både oasis og blomster.

Konklusjonen min blir da at det lønner seg å bestille i billigkjeder som Mester Grønn, siden man da får flere blomster og av bedre kvalitet enn det man gjør når man bestiller gjennom (dyre) begravelsesbyråer. (Men når jeg har bestilt blomster tidligere, har jeg også bestilt gjennom byrå - og da har jeg vært veldig fornøyd. Du sier du er overrasket over at vi fikk et hjerte med "så mange som 25 roser" for 1500 kroner - har sjekket litt rundt, 1500 er den vanlige prisen for et "fylt hjerte" her jeg bor - og alle "fylte hjerter" jeg har sett har hatt masse roser tett i tett, ikke bare femogtjue stykker spredd rundt. Regner også med at det ikke er de dyreste rosene som benyttes (skjeve stilker osv betyr lite i en sånn dekorasjon) så stykkprisen per rose kan vel ikke være vanvittig. Men nok om det)

Det jeg først og fremst reagerer på her, er at blomstene vi ble vist bilder av var temmelig forskjellige fra de vi faktisk fikk.

Skrevet

Jeg syns du skal klage.

Nei, dere får ikke begravelsen på nytt med nye blomster, men kanskje bidrar dere til at andre slipper den samme (negative) opplevelsen som dere hadde.

Lykke til - og hvis du velger å klage, så fortell hvordan det gikk?

Skrevet

Jeg jobber selv i blomsterbutikk og synes vel at du skal klage på dette.... Et fylt hjerte til 1500,- inneholder stort sett mer enn 25 roser

Men man skal være klar over at det er prisforkjeller på roser, vinter og sommer, så man vil ikke få like mye for pengene på sommeren som på vinteren. Men et hjerte til 1500,- er gjerne større enn det. dersom dere har tatt bilde at blomstene, mange gjør det, sender dere dette til begravelses byrået og spør hvorfor det var slik. Det er ikke alltid man vinner igjennom, men de færreste butikker vil at kundene skla være misfornøyd. Dersom begravelsesbyrået har egen blomsterdekoratør burde det jo også være bedre. Ofte skjer slike ting forde en bestilling skal gjennom mange ledd før den kommer frem til de som skal lage det.. Og de som selger det har ofte ikke helt peiling på hva ting egentlig koster. Når det gjelder blomster fra Mester Grønn ville jeg nok ikke anbefale det( har selv jobbet for Mester Grønn) har hørt en del historier om blomster som blir levert derfra til begravelser som må gjemmes bakerst innerst fordi de detter fra hverandre.. Nå gjelder jo ikke det alle, men har hørt mange slike historier. Det hjelper ikke å få mange roser i et hjerte dersom de ikke sitter fast, dvs detter ut når det flyttes på osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...