Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hilde_*
Skrevet

1.Hva småprater dere om, med mennesker dere ikke kjenner så godt?

2.Og folk dere aldri har møtt før?

Trenger tips :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prater ikke med folk jeg ikke kjenner ... er for sjenert

Gjest Chrissy82
Skrevet

Hvorfor prate med dem?!? Bare dumt å prate med dem om man ikke har lyst eller ikke vet hva man skal si..

Skrevet
Hvorfor prate med dem?!? Bare dumt å prate med dem om man ikke har lyst eller ikke vet hva man skal si..

Hvorfor det? Man kan jo faktisk risikere å gå glipp av å bli kjent med et menneske som kan bli noe verdifullt for en selv.

Tja, jeg har ikke problemer med å snakke med fremmede eller mennesker jeg ikke kjenner så godt, og da snakker vi vel om det meste. Interesser, hendelser ute i verden, jobb/ikke jobb, familie, og slike ting. Men jeg snakker ikke om været, det er en uting! :Nikke:

Skrevet

Det hender at mam må snakke med folk man ikke kjenner så godt av ulike årsaker. Dessuten ville man jo aldri få nye venner og bekjentskaper om man ikke gjorde det.

Jeg prøver å finne et slags felles tilknytningspunkt. Ellers snakker jeg om vær (jada), jobb, hjemsted e.l.

Skrevet

Tja, Tjo.. Prater jo med kundene på jobb da, men det blir liksom noe annet

Skrevet

Det vi nordmenn er best på å prate om - vær og vind. Og som tidligere nevnt, prøver å sirkle frem mot noe felles.

Skrevet

Som Mim sier, så er det oftest en grunn til at man står/sitter sammen, kanskje man venter på noe...altså et felles tilknytningspunkt.

Da kan man jo snakke om det man har felles i øyeblikket. Man merker fort om den andre parten er interessert i å prate videre.

Jeg prater helst ikke om været i utrengsmål, men kan jo være godt å ty til. Og så unngår jeg helst å spørre hva folk jobber med slik med det samme. Kanskje like greit å ikke vite det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...