Gå til innhold

HJELP MED SKJERMKORTET IGJEN!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lastet ned det programmet jeg fikk tips om.

Etter masse kav klarte jeg å finne litt info om den maskinen jeg har nettopp installert WinSE på.

Her er infoen:Skjermkort PBN Standard PCI grafikk-kort (VGA)

Så fikk jeg en beskjed: PROBLEM:Mindre enn 4MB skjermkort minne ble funnet.'

Hva gjør jeg herfra da??

Jeg trengte jo mere farger på maskinen enn to og 16 farger.

Trenger å finne noe på nettet for å få dette ordnet??

Jeg blir så glad for hjelp..............

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det programmet du lastet ned kan tydligvis ikke gjøre annet enn å hente ut informasjonen som allerede ligger i windows. Du må derfor finne ut skjermkorttypen på en annen måte enn å bruke programmet du fikk tips om (aime32?).

Skjermkort-minnet trenger du ikke bekymre deg om så sant du ikke skal spille masse krevende spill.

Hvis du har en ferdig PC (Dell, Compaq, e.l.) kan du gi oss det nøyaktige modellnummeret. Hvis du har en ikke-merke-PC kan du tråle gjennom det du har av manualer og se om du finner noe ligner på en manual for et skjermkort. Når du finner den finner du også hvilket skjermkort du har, og kan gi oss den informasjonen direkte. Så skal vi se om vi ikke kan finne noen skjermdrivere til deg :)

Skrevet

Hei Chandler

Packard Bell

PN:P070107901

Model nr:9450

S.N.F466200221

Skrevet

Lette litt rundt på PackardBell.no og Google og har bare ett spørsmål til. Står det 3DFX et sted på PC boksen din?

Det eneste skjermkortet jeg kunne finne på PB 9450 var 3DFX sitt Voodoo 3 kort.

Samme hva så er det verdt et forsøk å prøve Voodoo 3 driverene:

3DFX Voodoo3 Driver fra Packard Bell

Prøv denne å gi beskjed om hvordan det gikk

Skrevet

På harddisken står det 3dfx ja.

Jeg har slettet hele Win98 før jeg innstallerte WinSE,hvis det er viktig å vite.Dessverre.....så var det min far som anbefalte det og nå er det masse programmer osv jeg trenger.SÅ 3dfx er jeg ikke sikker på om jeg har lenger

Skrevet

Da høres det virkelig ut som om du trenger den fila jeg linka til i forrige post. Tror også det du har lagt inn heter Win98SE og ikke bare WinSE.

Skrevet

Ja det stemmer,Win98SE er det jeg har.

Skrevet

HJERTELIG HJERTELIG TAKK!!!!

Jeg er så glad nå at du aner det ikke.Maskinen har fått flotte farger og er skikkelig flott og mere interessant............. :D :hoppe: Et lite :kyss: til deg som har vært så herlig å hjelpe meg.

Skrevet

*Ser flaut ned i bakken og roter i grusen med høyrebenet* :oops:

Bare hyggelig det vettu :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...