Gjest Gjest Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 Er det mulig å fornye kortet sitt på trikken? Altså, jeg har hatt det i en måned nå og har bilde og semesterkort og alt sånn man må ha, men stempelet gikk ut i går så jeg må ha nytt. Vet jeg kan få det på Trafikanten og på skolen og sånt, men jeg må ta trikken for å komme dit så da hadde det jo vært kjekt.
Tulipanpiken Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 Jeg er nesten helt sikker på at det ikke er mulig. Jeg spurte om det for et år siden, så da må de isåfall ha forandret reglene etter det. Kiosker og sånt som selger vanlige månedskort og klippekort har jo heller ikke studentkortene. Det skal gå greit å ta trikken ned til sentrum etter at månedskortet har gått ut, siden det er der man får kjøpt nytt.
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2008 #3 Skrevet 17. september 2008 Det tør jeg ikke, er livredd for kontrollører etter å ha møtt på en kontrollørrazzia med hunder og batonger i utlandet (med gyldig kort, heldigvis)! Det er bare så ufattelig typisk at den ene lille turen jeg tar for å kjøpe kort ender opp med bot på 800 kroner eller hva det nå er. Så jeg tar meg en spasertur opp til skolen heller, fint med litt trim uansett. Takk for svar.
Gjest Chrissy82 Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 Du må til trafikanten for å fornye månedskortet ditt. Bare kjøp en enkeltbillett da!
Olive Skrevet 17. september 2008 #5 Skrevet 17. september 2008 Du må til trafikanten for å fornye månedskortet ditt. Bare kjøp en enkeltbillett da! Ikke bare på trafikanten nei... Som TS sa får man også gjort dette på skolen.
Gjest Wolfmoon Skrevet 17. september 2008 #6 Skrevet 17. september 2008 Du får også kjøpt studentkort på Majorstua, og muligens også på Nasjonal (!?).
Gjest Ansjoni Skrevet 17. september 2008 #7 Skrevet 17. september 2008 Får også kjøpt det på nasjonalteateret stasjon ja, og hos Akademika og Penelope bokhandel.
Ueland Skrevet 17. september 2008 #8 Skrevet 17. september 2008 Og på alle "t-bane kioskene" ommkring f.eks.
Zzyzx Skrevet 17. september 2008 #9 Skrevet 17. september 2008 Det skal gå greit å ta trikken ned til sentrum etter at månedskortet har gått ut, siden det er der man får kjøpt nytt. Ja, hvis det ikke er kontroll, vel og merke. For hvis det er det, så er ikke den unnskyldningen der god nok.
Rosalie Skrevet 17. september 2008 #10 Skrevet 17. september 2008 (endret) Sakset fra Ruters hjemmesider: "Hvor får du tak i Studentkort? Ved førstegangskjøp: - Trafikanten på Jernbanetorget - Sporveiens hittegodskontor på Nationaltheatret T-banestasjon - Universal Presentkort i Lille Grensen 7 Ved fornyelse: - Alle ovennevnte steder - Betjente salgskiosker i T-banenettet - Akademika på UiO, Blindern - Penelope ved Høyskolen i Oslo" http://ruter.no/Billetter-og-priser/Billetter-i-Oslo/ Endret 17. september 2008 av Wadjet
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2008 #11 Skrevet 25. september 2008 Er det mulig å fornye kortet sitt på trikken? Altså, jeg har hatt det i en måned nå og har bilde og semesterkort og alt sånn man må ha, men stempelet gikk ut i går så jeg må ha nytt. Vet jeg kan få det på Trafikanten og på skolen og sånt, men jeg må ta trikken for å komme dit så da hadde det jo vært kjekt. Nei, det er ikke mulig å fornye kortet sitt på trikken. En trikketur koster 24,- kroner. Du bør enten abonnere på månedskort (a-kort) eller fornye det _før_ perioden går ut.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2008 #12 Skrevet 25. september 2008 Nei, det er ikke mulig å fornye kortet sitt på trikken. En trikketur koster 24,- kroner. Du bør enten abonnere på månedskort (a-kort) eller fornye det _før_ perioden går ut. Det er jo dyrere for a-kort når man er student, da a-kort ikke har noen studentkortmulighet. Da må man kjøpe a-kort for voksen til 550kr, men studentkort koster 330kr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå