Gå til innhold

Brudekjole og graviditet

Miamo-Tutti

Anbefalte innlegg

Hei,

er det noen andre som er/har vært i den situasjonen at de prøver å bli gravide samtidig som de planlegger bryllup? Jeg skal gifte meg i oktober og i dag fant jeg meg en lekker Linea Raffelli-kjole som jeg har lyst til å kjøpe. MEN! Hva skjer hvis jeg blir gravid om en mnd eller to? Regner med at det kanskje er vanskelig å legge ut en kjole i størrelse 38 slik at den passer rundt en gravid mage. Hva gjør man da? Kjøper ny kjole? Kan man avbestille den første? Ta et par måneders pause i baby-produksjonen? Noen som har erfaringer her?

(Har egentlig ikke lyst til å ta pause, da vi har prøvd ganske lenge allerede. Men må man, så må man.)

Miamo-Tutti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri vært i din situasjon, for jeg blir gravid

bare gubben lukter på meg... :ler:

Men hadde jeg skullet gifte meg om fire måneder tror jeg at jeg hadde ventet med å prøve.

Forøvrig er det ikke sikkert at du får noe til mage med en gang,

da jeg skulle ha nummer en hadde jeg olabukser ut uke tjueåtte!!

Lykke til både med barn og ekteskap.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Når det er snakk om 4 mnd. så hadde jeg ventet så slipper du mulig kvalme og andre graviditetsrelaterte plager på Bryllupsdagen din.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er snakk om 4 mnd. så hadde jeg ventet så slipper du mulig kvalme og andre graviditetsrelaterte plager på Bryllupsdagen din.

Minnie

Dette er jeg enig i. Det er vanskelig å vite hvordan formen er når man er gravid. Spesielt om det er første gang.

Min brors kone var gravid i sitt bryllup, og i super form :-). En venninne av meg var også gravid, og var super-dårlig, klarte nesten ikke spise noe, og brudeparet forlot festen veldig tidlig :-(

4 måneder er jo ikke så mye fra eller til heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Princess

Minnie

Enig! Etter 2 svangerskap med ekstrem kvalme de 4 første mnd hadde jeg aldri turt å gifte meg så tidlig i et svangerskap. Men folk er så forskjellige, og det er vanskelig å si hvordan du kommer til å være på evt bryllupsdagen hvis du blir gravid. Jeg har mine sterke tvil på at du kommer til å ha noe særlig mage -men her er også folk veldig forskjellige.

Jeg vil uansett anbefale deg i å vente enten med graviditeten eller med giftemålet :wink: (...men det er vel kanskje ikke så populært)

p.s: Angående brudekjole vil jeg anbefale en kjole med snitt rett under bysten -med litt vidde på resten av kjolen -f.eks i chiffonstoff -det er kjempefint!....da kan du ha ganske stor mage før det synes eller at det blir ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie

Whoa! Jeg har ikke engang *tenkt* på at jeg kunne risikere å bli dårlig! :o

Har bare tenkt på at jeg kanskje ikke fikk plass i kjolen min, jeg.

Nei, dette ble plutselig ikke noe å bekymre seg for mer. Her blir det ingen graviditet før jeg er fru!

Takk, jenter. Kjekt å ha noen som tenker for en.

Miamo-Tutti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Har bare tenkt på at jeg kanskje ikke fikk plass i kjolen min, jeg.

Nei, dette ble plutselig ikke noe å bekymre seg for mer. Her blir det ingen graviditet før jeg er fru!

Takk, jenter. Kjekt å ha noen som tenker for en.

Miamo-Tutti.

Det tror jeg du ikke kommer til å angre på, man bruker jo mye tid og penger på ett Bryllup og det å få hele dagen ødelagt pga. kvalme blir jo ikke noe koselig, og gjestene vil heller ikke få det særlig trivelig om bruden ser ut som om hun ønsker å kaste opp under middagen og ikke kan danse fordi hun er svimmel osv. osv.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ventet, det er jo bare noen mnd det er snakk om. Jeg var en mnd på vei i mitt bryllup i fjor sommer. Jeg var frisk som en fisk i hele svangerskapet, men du vet jo aldri hvordan det blir for deg. Jeg var utrolig sliten utpå kvelden da, det hadde sikkert noe med graviditeten å gjøre.

Jeg sluttet med pille to mnd før, og trodde det skulle ta litt tid. Der tok jeg feil :D

Lurt å vente!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...