Gå til innhold

Fjellturer i Bergensområdet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan anbefale noen fjellturer innen rimelig avstand fra Bergen? Helst over 1000 moh.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm... noe utfordrende....

Stolzekleiven

:lur:

Men den er ikke så lang. Men utfordrende ja!!

Ellers er vel vidden den mest kjente turen. Fra Ulriken til Fløien tror jeg. Jeg fikk dessverre ikke gått så mye som jeg ville da jeg bodde der. Gå til den lokale turistforeningen, de har superpeil og sender deg gladelig avgårde.

Skrevet

Haha skulle akkurat til å foreslå Stoltzen :lur:

Hvis ikke er det jo nok av fjell. Faktisk 7! ;) Ulriken er vel det høyeste på ca 643 m.o.h.

Skrevet

Bergens høyeste er Gulfjellet er vel på 900 og noe. men ikke spesielt utfordrende om du er fjellvant.

Stolzen er IKKE en utfordrende fjelltur, det er en liten steintrapp...

Hvis du tenker på lengre turer er Stølsheimen fin.

Skrevet

Vet ikke hva du mener med utfordrende, men hvis en går raskt synes jeg Lyderhorn og Løvstakken (fra Bønes, fra Fyllinsdalen blir litt kort) er litt slitsom. Har faktisk aldri gått opp Ulriken, så har ingenting å si der.

Skrevet
Noen som kan anbefale noen fjellturer innen rimelig avstand fra Bergen? Helst over 1000 moh.

1000 pluss meter, da må du nok ut av Bergen kommune. Hvis jeg ikke husker feil så er det en del fjell på over 1000 meter i mellom Samnanger og Voss.

Skrevet

Hva mener du med "rimelig avstand"? Sånn at du kan ta turen en ettermiddag etter jobb, eller sånn at du kan kjøre frem og tilbake på en dag?

Fjell på over 1000 meter må du ut av Bergen for å finne. Hva med Osterøy? Områdene rundt Voss har også mange fine fjell. Du kan jo gå på turistforeningen (i Marken) og spørre, eller gå til innkjøt av "Oppturer i Hordaland". Der har de mange gode turforslag.

Turen opp til Gullfjellet er ganske bra. Du begynner fra 0 meter over havet, og går opp til 900-ogetellerannet.

Skrevet

Hva med Korketrekkeren (Ulriken)? Den drepte meg nesten de to gangene jeg gikk den, men så er ikke kondisen min all verden! He, he. :D Verre enn Stoltzekleiven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...