Gjest Anonymous Skrevet 12. april 2002 #1 Skrevet 12. april 2002 Min samboer fridde til meg for ikke lenge siden, og jeg svarte JA. Jeg ble veldig glad, og har hele tiden siden, ca. 4 måneder ventet på at vi skal sette oss ned og bestemme dato. Jeg har hintet massevis, men til ingen nytte. Han ser ikke ut til å ville diskutere det en gang. Nå har jeg gitt opp. Jeg har egentlig bestemt meg for at frieriet hans ikke gjelder lenger. Vil han gifte seg med meg får han spørre en gang til. Hva ville dere gjort?
Gjest Anonymous Skrevet 12. april 2002 #2 Skrevet 12. april 2002 De fleste gutter er slik din er. Når vi skulle bestemme dato tok han så lang tid og sa vel du får si noen datoer du da - det gjorde jeg. Han har jo fridd så Tror ikke du er alene, men gratulerer med frieriet da.12
Gjest Anonymous Skrevet 12. april 2002 #3 Skrevet 12. april 2002 Syntes du skal ta det opp med han jeg. Spørre han om det var noe alvor i frieriet. Da vil du nok få et ordentelig svar. Lykke til!!!
Gjest Anonymous Skrevet 12. april 2002 #4 Skrevet 12. april 2002 Ta det opp med ham, siden dere vel er kjærester som kan snakke om alt? Kanskje han er en av dem som kan gå forlovet i årevis og være fornøyd med det, finnes mange av dem. Det er greit å få avklart om dere har helt ulikt syn på forlovelse eller ei. Fra gamle dager var regelen bryllup ett år etter forlovelsen. Om man liker tradisjoner. -M-
Tussilago Skrevet 12. april 2002 #5 Skrevet 12. april 2002 Jeg ringte til prestekontoret mandagen etter at sambo fridde å avtalte dato jeg, uten at han visste om det Frekt, ...ikke sant. Vi hadde snakket om at det kanskje hadde vært greit å gifte oss til sommeren da, men ingenting var bestemt enda. Vet du hva, sambo ble glad Kanskje det kunne være noe for deg også? Du kan tilby deg å ringe, da får han ikke sjokk i allefall
Gjest sandra Skrevet 12. april 2002 #6 Skrevet 12. april 2002 Jeg tenkte jeg skulle svare deg på en litt annen måte, for kanskje min erfaring kan være problemet til din samboer: Jeg er faktisk så heldig at 3 stykker har fridd til meg (ikke i samme periode) De 2 første gangene fikk jeg panikk og gjorde det slutt. 3 gangen sa jeg ja...men nølte. Jeg er utrolig glad i min kjære og ville ikke miste han. Men jeg syntes tanken på ekteskap var skremmende - samtidig ville jeg vise min kjære at jeg faktisk ville være sammen med han hele mitt liv. Da han begynte å mase om dato var jeg unvikende....haster det slik? Til slutt ba han om et svar: vil du eller vil du ikke gifte deg? joooo...men... Frykten? Seriøst? Alvorlig? Alt dette skremte meg; men tilslutt satte samboeren min en dato: som var et år fram i tid. Okay det kunne jeg leve med. selv om dagen er nu i juni...tiden går fort. Men jeg har fått tid til å venne meg til tanken. Hva vil jeg med dette: JA fastsett en dato, avtal tid med presten/kirken. Men ikke la det bli om 3 måneder. Gi han tid til å "modnes" med datoen. Hadde samboeren min ordnet en dato som kun var 3 måneder fram i tid så hadde jeg flyktet hals over hodet.
Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2002 #7 Skrevet 30. april 2002 Hei! Fridde fredag og fikk JA! Er overlykkelig! Min forlevode er irsk, og vi lurer nå på en rekke ting: - hvor lang tid i forvegen skal kirke kontaktes i Norge? - hvor mye koster et bryllup i Norge? - hvor mange er det vanlig å be (dele mellom å ha dem på middag/kaffe)?? - Ja har sett: http://www.dittbryllup.no/planleggeren/sjekkliste.asp, men hvor mye slakk er det i den? I.e. hva er realistisk dato frem i tid fra nu? PS! Hun er ikke gravid, det er ikke derfor vi spør. Har heller bestemt oss for å gjøre dette i Irland, Norge eller annet sted.
mari Skrevet 30. april 2002 #8 Skrevet 30. april 2002 jeg hadde sakt til mannen før ha fridde at vi skulle gifte oss innen en gitt dato, han ville nemlig ikke forlove seg før han hadde dato. etter at vi var forlovet fant vi ut at vi kunne like gjerne gjøre det tidligere, så bryllupet ble skjøvet frem et år!! til du som skal gifte deg med en irre; legg ut innlegget ditt på hovedsiden, da vil du sikkert få mer respons. Vi satte dato i Januar og skal gifte oss i August så vi har ikke så god tid, men det er ikke noe problem. Et bryllup i Norge koster det man vil det skal koste, det vil si; man må ikke ha et stort selskap, men skal man ha det kan det bli relativt dyrt, men ikke no dyrere enn i Irland (England, har sett priser der, syns ikke det var spesielt rimelig) vil jeg tro. når det kommer til antall gjester så er det igjen opp til dere om dere vil invitere alle i familien, bare de dere har mye kontakt, alle venner, eller bare noen veldig nære... Nå som jeg er midt opp i planlegingen skulle jeg ønske vi hadde dratt til et romantiskt sted med noen gode venner og nærmeste familie det hadde vært mye mindre stress! Lykke til og gratulerer til dere begge med forlovelsene!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå