myrull_81 Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 hei alle sammen må bare rydde litt oppi mitt frustrerte hode og høre om dere har noen gode råd og tips jeg og samboeren min har funnet drømmehuset og bestilte for 9 dager siden prospekt til dette. Nå ligger plutselig leiligheten vår ute for salg! hva hendte?? med drømmehuset (med en takst som er for høy for vår økonomi...) og en megler som er flink til å snakke for seg, var det lett og komme opp i denne situasjonen, men hvordan skal vi komme oss helskinnet ut av den?? hehe drømmehuset vårt ligger på landet i Eidsvoll kommune og har en prisvurdering på 1.900.000 kr. selgeren har bodd der i 1 år og har pusset opp, dvs. malt og bygget en liten vegg. den forige eieren (eieren som vår selger kjøpte det av) kjøpte huset for 1.585.000. dette var i november 2006. hva kan han forvente å få for huset? synes det er merkelig at prisvurderingen ligger 300.000 over det det gikk for sist uten at det har blitt gjort noe særlig med huset. markedet er jo også dårligere nå enn det det var da... vi la inn et bud på 1.590.000 men selger takket nei etter 10 min og vi er de eneste i budrunden... hva hadde dere gjort? blir veldig glad for svar
Rosalie Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 (endret) Markedet for leiligheter hra gått ned, mens markedet for hus og rekkehus har holdt seg eller gått oppover. Selger er tydeligvis ikke avhengig i å selge raskt, og kommer nok ikke til å godta bud særlig langt fra prisantydning. For øvrig kan det godt være at huset ble solgt "for billig" for ett år siden, og at 1.9 mill. er nærmere hva huset faktisk er verdt med beliggenheten det har. EDIT: La til avsnitt Endret 16. september 2008 av Wadjet
myrull_81 Skrevet 16. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. september 2008 jeg har hørt at leiligheter, spesielt i byen ikke synker, men hus litt lenger unna har gått ned? hmmm
Rosalie Skrevet 16. september 2008 #4 Skrevet 16. september 2008 Leiligheter i byene synker jo noe vanvittig!
Rosalie Skrevet 16. september 2008 #5 Skrevet 16. september 2008 For øvrig sjekket jeg inne på finn.no nå, og de aller fleste eneboligene i Eidsvoll kommune har prisantydning på over 1.9 mill.
Darkannie Skrevet 16. september 2008 #6 Skrevet 16. september 2008 Jeg regner vanligvis med at selger ikke gaar for noe mer enn 200 tusen under prisantydning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå