Gå til innhold

Sunn kveldsmat. FORT

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er opptatt av å spise sunt. Men klarer aldri å finne ut hva jeg skal spise til kvelds? Eventuelt, hva spiser du til kvelds?

Jeg vet at det ikke skal være ett stort måltid, men er alltid så sulten når det kommer til kveldsmaten.

Men har dere noen ideer til hva jeg kan spise når kvelden kommer?

Dette bruker jeg å spise:

- Ristet brødskive med leverpostei

- Hjemmelaget halvgrove rundstykker med skinke

- Stekte egg på panne + en brødskive

- Havregryn (kjedelig mat)

- Toast

Er noe av dette sunne alternativer? Hvis, hvordan?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg har trent seint på kvelden spiser jeg ofte grove knekkebrød med kokt egg og kaviar.

Gjest Gjest_lille_meg_*
Skrevet

Havregrøt er ikke kjedelig, du kan variere med nøtter, tørket frukt, kanel, syltetøy osv. Men det er kanskje bare jeg som er glad i det...

Andre forslag:

Ostesmørbrød

Speilegg/omelett

Frokostblanding

Yoghurt m musli/nøtter

Rett i koppen suppe og brød

Middagsrester

Fruktsalat med kesam og nøtter

Kald pastasalat

Du har jo fine og sunne alternativer fra før i tillegg.

Skrevet

Kesam med litt funlight i :)

Havregryn er noe av det beste jeg vet, da gjerne med eplebiter og bananbiter oppi - det er min favoritt :)

Ellers er det jo mye godt man kan lage med bröd/knekkebröd da.

Skrevet

Eple skjært i terninger og blåbær,med MASSE kanel og litt yoghurt naturell på,nam nam:D

• Liker 1
Skrevet

Pleier å lage til litt enkelt som: agurk og gulerøtter med dip til, lage smothie, salte kjeks og smøreost...

Enkelt og greit..

Skrevet

Jeg pleier å ta et par knekkebrød med ost, paprika og agurk samt en skål cottage cheese med diverse frø og bær, til "dessert". Smaker himmelsk! :)

Skrevet

Er det bare en myte at man skal unngå å spise carbs sent på kvelden?

Jeg vet at summen av kalorier er det som er viktigst, men måltidssammensetninger og sånt spiller jo inn. Har lest at det er best å kjøre "karbo-kvoten" tidlig på dagen (frokost, og etter trening) og spise minst mulig av det til kvelds.

Jeg spiser gjerne cottage cheese, youghurt, smoothie eller proteinshake m/sjokolade. Er alltid ganske søtsugen på kveldene!

Gjest Gjest_cilie_*
Skrevet

Om jeg kjenner jeg har lyst på no skikkelig knæsk på kvelden, tar jeg gjerne og spiser beef jerky! :) Sundt og utrolig godt!

Skrevet

Knekkebrød med diverse pålegg som skinke, leverpostei, fiskepudding med rødbeter.

Yoghurt med frukt/musli

Havregrynsgrøt med syltetøy/eple/kanel/banan

Knekkebrød med banan

Bare frukt

Nøtter

Omelett

osv, osv, osv...

De lternativene TS har satt opp er sunne;)

Skrevet

drikkeyoghurt med kirsebærsmak er himmelsk! gjerne med litt kornblanding og frø oppi.

bon appetit. ellers var det mange bra tips her. skal prøve å huske på når det passer seg med en bedre kveldsmat;)

• 2 uker senere...
Skrevet

cottage cheese med oppkuttet pære i er kjempegodt og mettende

Skrevet
Om jeg kjenner jeg har lyst på no skikkelig knæsk på kvelden, tar jeg gjerne og spiser beef jerky! :) Sundt og utrolig godt!

Hva er beef jerky?

• 1 år senere...
Gjest Gjest_Natalie_*
Skrevet
Hei. Er opptatt av å spise sunt. Men klarer aldri å finne ut hva jeg skal spise til kvelds? Eventuelt, hva spiser du til kvelds?

Jeg vet at det ikke skal være ett stort måltid, men er alltid så sulten når det kommer til kveldsmaten.

Men har dere noen ideer til hva jeg kan spise når kvelden kommer?

Dette bruker jeg å spise:

- Ristet brødskive med leverpostei

- Hjemmelaget halvgrove rundstykker med skinke

- Stekte egg på panne + en brødskive

- Havregryn (kjedelig mat)

- Toast

Er noe av dette sunne alternativer? Hvis, hvordan?

unngå karbs !! brød og alt av korn skal helst spises på morgen.

hilsen fitness natalie

Skrevet
unngå karbs !! brød og alt av korn skal helst spises på morgen.

hilsen fitness natalie

Det er nå ikke alle som driver med fitness og trenger kutte ut alt av brød, korn og karbohydrater generelt om kvelden, å spise noen skiver, knekkebrød og havregrøt er nå helt normal norsk kost.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Er det bare en myte at man skal unngå å spise carbs sent på kvelden?

Jeg vet at summen av kalorier er det som er viktigst, men måltidssammensetninger og sånt spiller jo inn. Har lest at det er best å kjøre "karbo-kvoten" tidlig på dagen (frokost, og etter trening) og spise minst mulig av det til kvelds.

Jeg spiser gjerne cottage cheese, youghurt, smoothie eller proteinshake m/sjokolade. Er alltid ganske søtsugen på kveldene!

Nå vil jeg bare si at jeg ikke er utdannet i noe slikt, men ettersom jeg forstår er det en fordel med mer karbohydrater til frokost (helst m/proteiner) siden da trenger kroppen energi etter (forhåpentligvis) 8 timer faste iløpet av natta. Kroppen må komme igang og vi trenger energi utover dagen. Vi trenger mindre energi på kvelden, men når det er sagt, så er ikke et par knekkebrød (helst Sport +) mye karbohydrater slik jeg ser det. Dersom man har trent MÅ man ha karbohydrater, kroppen må ha energi for å hente seg inn etter trening uansett tid på døgnet.

Skrevet

Jeg syns grønnsaker med hummus som dip er kjempegodt. I tillegg er det utrolig sunt og ikke så tungt i magen. Avhenging av hvilke grønnsaker man spiser trenger det ikke å gi så mye karbohydrater heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...