Gå til innhold

Middagen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Servere hovedretten to ganger eller ha flere retter?

Eneste som er bankers er creme brulee til dessert:) Blir vinterbryllup.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes begge deler. Mange er veldig sultne i bryllupp (særlig mannfolk), og de setter pris på å få mye mat. Hvis du må velge, ville jeg valgt to serveringer av hovedretten, og rikelig med poteter.

Skrevet

Helt enig. Ikke vær gniten på porsjonene i alle fall... Det er delvis grunnen til at vi skal ha koldtbord. Da kan gjestene forsyne seg med så mye (eller lite), og så mange ganger som de vil :D

Har selv vært i bryllup der jeg gikk sulten hele kvelden fordi det bare var en liten klatt på tallerkenen hehe....

Skrevet

Det blir ingen små klatter av mat, det er sikkert! Skal ha mat som smaker godt og som metter magen :) Blir hverken tapas eller sushi, men sånn litt mer "vanlig", da.

Jeg har egentlig lyst til å ha flere retter enn to serveringer, men jeg spør om deres meninger. Er usikker.

Ikke vet vi hva vi skal ha heller, men ønsker mat som er "oss", lurer derfor på om en rett skal være ytrefilet, altså vanlig biff og evt fløtegratinerte poteter eller hazzelbakt eller noe i den duren.

Skrevet
Det blir ingen små klatter av mat, det er sikkert! Skal ha mat som smaker godt og som metter magen :) Blir hverken tapas eller sushi, men sånn litt mer "vanlig", da.

Jeg har egentlig lyst til å ha flere retter enn to serveringer, men jeg spør om deres meninger. Er usikker.

Ikke vet vi hva vi skal ha heller, men ønsker mat som er "oss", lurer derfor på om en rett skal være ytrefilet, altså vanlig biff og evt fløtegratinerte poteter eller hazzelbakt eller noe i den duren.

KOmmer helt ann på om du skal har servering folk. Dersom du skal har 3 retter, bør hoved retten taes ut med en ekstra påfylling til bordene. Samme med granyr. Dersom du skal har 5 retters middag m.m så holder en gang.

Skrevet

Jeg synes det holder med forrett, en middagsservering og dessert. Det er bare å gi beskjed om at hovedretten serveres en gang, så forskyner folk seg deretter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...