Gå til innhold

Til dere som har peiling på data og internett:

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg trenger hjelp til et spørsmål:

Når jeg søker på en ting kommer det kommer det opp flere linker som inneholder søkeordet. Men hvis søkeordet blir fjernet fra en av de aktuelle linkene og man søker på nytt, kommer søkeordet opp igjen, men når jeg klikker meg inn på selve linken igjen er det tatt vekk.

Hvorfor er det sånn at denne linken kommer opp når den ikke inneholder søkeordet lenger? Håper dere skjønner hva jeg mener, det er litt vanskelig å forklare :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke jeg skjønte helt hva du mente. Kan du kanskje komme med eksempel? Da er det ofte lettere å hjelpe.

Gjest Anonymous
Skrevet
Ikke CommonName, vel?

Hva er det?

Gjest Anonymous
Skrevet
Tror ikke jeg skjønte helt hva du mente. Kan du kanskje komme med eksempel? Da er det ofte lettere å hjelpe.

Si at jeg søker på søkeordet "katt"(det var ikke det jeg søkte på, men jeg later som det), og da vil alle innleggene med ordet katt komme opp og være uthevet. Men si at jeg sletter ordet "katt" innepå en av linkene, da tar jeg det som en selvfølgelse at ikke linken som jeg fjernet det fra kommer opp igjen (siden jeg har fjernet ordet) men enda jeg har fjernet ordet, kommer den samme linken opp igjen med ordet katt uthevet som vanlig. Men hvis jeg går inn på den samme linken hvor ordet katt tidligere stod, er det borte. Men synes det er rart at ordet blir vist når jeg søker når selve ordet er slettet inne på selve linken. Søkemotoren har jo ikke noen spor å gå etter da, men den har tydeligvis det?

Håper du skjønner bedre nå :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har ikke CommonName. Synes det bare er veldig rart at søkeordet fortsatt vises når det er slettet inne på selve siden.Irriterer meg! :evil:

Skrevet

Hva bruker du til å søke med? En tilfeldig internett søkemotor som f.eks. Google eller Altavista?

Gjest Anonymous
Skrevet
Hva bruker du til å søke med? En tilfeldig internett søkemotor som f.eks. Google eller Altavista?

Ja, jeg bruker google eller kvasir på sol.

Skrevet

Da er svaret lett.

Når du oppdaterer siden din og fjerner et ord eller to, blir de ikke fjernet fra søkemotorene med en gang. Dette er bare slik motorer virker.

En søkemotor søker ikke gjennom hele internett for hver gang du foretar et søk. Dette ville blitt aaaltfor tregt. Derfor søker motorene gjennom hele internett på forhånd og lagrer alle websidene på harddisken til søkemotoren. Dette gjøres ganske ofte... gjetter på en gang i uka. Derfor har ikke søkemotoren fått med seg at du har gjort en endring på sidene dine, og den finner derfor fremdeles søkeordet ditt på kopien den har på harddisken sin. Neste gang søkemotoren oppdaterer databasen sin og er innom websiden din vil den få med seg endringene, slik at den ikke treffer siden din med søkeordet.

Så hva kan du gjøre for å få søkemotoren til å oppdatere siden din?

Desverre ingenting

Så hvordan vet du når søkemotoren har vært innom siden din igjen?

Det kan du ikke vite bortsett fra at når den ikke lenger treffer med søkeordet ditt, har den vært innom sida di.

Håper denne forklaringen var enkel nok :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...