Silmarill Skrevet 18. september 2008 #61 Skrevet 18. september 2008 (endret) Jeg forstår ikke hvordan du kan kalle det å advare mot rasistiske holdninger i NAV og i politi (forsåvidt også i andre deler av samfunnet som for eksempel i helsevesenet), for rasisme. Det er på tide at innvandrere behandles med den samme respekt som etniske nordmenn av alle i offentlige (og private) etater, og det må bli slutt på at politiet forfølger ikkevestlige innvandrere og mistenker dem for kriminalitet utelukkende ut fra navn og hudfarge. Som de fleste her skriver er at denne innkallingen må bero på en missforståelse. Skjønner at trådstarter reager fordi det eneste som ikke er "typisk" norsk på denne personen er kun navnet! Jeg mener uansett at det blir feil å kalle dette for rasistisk holdning fra NAV sin side, da dette mest sannsynlig beror på en missforståelse og ikke en bevisst handling! Om det er en bevisst handling pga navnet er det selvsagt ikke bra! Endret 18. september 2008 av Silmarill
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2008 #62 Skrevet 18. september 2008 Alt er jo rasistisk for "utlendinger", så jævlig patetisk. Oppfør dere og følg reglene, blir du innkalt til test, så dra på den jævla testen. Er på ingen måte "rasist" selv om det er det jeg trolig blir stemplet som her nå, men vel.. tro hva dere vil.
Silmarill Skrevet 18. september 2008 #63 Skrevet 18. september 2008 Alt er jo rasistisk for "utlendinger", så jævlig patetisk. Oppfør dere og følg reglene, blir du innkalt til test, så dra på den jævla testen. Er på ingen måte "rasist" selv om det er det jeg trolig blir stemplet som her nå, men vel.. tro hva dere vil. Hvorfor svarer du på denne måten? Trådstarter har da ikke sagt noe som gjør at du egentlig trenger å svare slik du gjør! Hvorfor så hissig?
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2008 #64 Skrevet 19. september 2008 Jeg forstår ikke hvordan du kan kalle det å advare mot rasistiske holdninger i NAV og i politi (forsåvidt også i andre deler av samfunnet som for eksempel i helsevesenet), for rasisme. Det er på tide at innvandrere behandles med den samme respekt som etniske nordmenn av alle i offentlige (og private) etater, og det må bli slutt på at politiet forfølger ikkevestlige innvandrere og mistenker dem for kriminalitet utelukkende ut fra navn og hudfarge. Nå er det vel ikke det dette gjelder, At Nav kaller inn noen til en test er jo ikke akkurat en bombe, og jeg synes det er merkelig at man reagerer på at man selv blir innkalt men ikke helt ser at omtrent alle som noen gang har vært innom Nav systemet har opplevd noe liknende. Man kan da ikke vente forskjellsbehandling fordi man er innvandrer? Skulle Nav la være å gjøre dette fordi du har utenlandsk navn? Skulle de behandle deg anderledes enn alle andre som som er innom systemet? Nav gjør feil mange feil, de gjør feil enten du er hvit, rød gul eller blå, hudfarge og navn stopper de ikke i å gjøre feil.... desverre. Jeg hadde skjønt det hvis du var irritert over hvor mange feil Nav gjør, hvor trege de kan være osv. men rasisme??? det tror jeg faktisk ikke er problemet her...
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2008 #65 Skrevet 19. september 2008 Nav gjør feil, mange feil, de gjør feil enten du er hvit, rød, gul eller blå, hudfarge og navn stopper dem ikke i å gjøre feil.... dessverre. Rasistiske holdninger er utbredt både i NAV og i politiet. Hvite favoriseres av begge etater, forutsatt at de ikke er narkomane. Forskjellen mellom dem er at etter kontakt med politiet blir du rød, gul og blå i tillegg til din naturlige hudfarge.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2008 #66 Skrevet 19. september 2008 Rasistiske holdninger er utbredt både i NAV og i politiet. Hvite favoriseres av begge etater, forutsatt at de ikke er narkomane. Forskjellen mellom dem er at etter kontakt med politiet blir du rød, gul og blå i tillegg til din naturlige hudfarge. Så merkelig at narkomane og innvandrere får mer penger enn "hvite", da.
BrunetteBarbie Skrevet 19. september 2008 #67 Skrevet 19. september 2008 (endret) Nav har mangen inkompetente saksbehandlere UTEN utdannelse. Det sitter drittunger å behandler kreftsyke, de sitter der uvitende, og ber deg plutselig foreta en norsk test, sånn ut av det blå, for å bruke opp ressursene sine totalt feil! Akkurat som de skal leve livet for en, hvis man har kontakt med NAV. Har selv vært arbeidsløs, og jeg sier: Aldri mer! Er ofte i kontakt med NAV pga folk jeg ansetter, osv, og de er og forblir håpløse. 1 av 10 på NAV har litt vett (og kanskje litt fagkunnskaper) for å si det sånn. Tviler på at det er rasisme. Heller uvitenhet og bortkasta ressurser. Noe dem er eksperter på. De loggfører jo heller ingenting! Endret 19. september 2008 av BrunetteBarbie
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2008 #68 Skrevet 19. september 2008 Rasistiske holdninger er utbredt både i NAV og i politiet. Hvite favoriseres av begge etater, forutsatt at de ikke er narkomane. Forskjellen mellom dem er at etter kontakt med politiet blir du rød, gul og blå i tillegg til din naturlige hudfarge. Dette stemmer ikke! Det er faktisk motsatt! Virker som alle er redde for å bli beskyldt for rasisme.
Årets gjøk Skrevet 19. september 2008 #69 Skrevet 19. september 2008 Rett og slett det jeg sier. At dette er så dumt at jeg mistenker tr.starter har en dobbel, eller skjult agenda. Vil få frem en annen ting enn førsteinnlegget tyder på. F eks forfekte rasismehentydninger mot NAV. Noe jeg rett og slett ikke tror er riktig. Og om dette var en feil, så kunne det vært ordnet opp i. Men TS har hele tråden i gjennom et forklaringsproblem i forhold til kontakten mot NAV. Jeg tror du har helt rett. Det lukter troll lang vei her. Og det er skremmende mange som går rett i fella. For meg er det lett å gjennomskue at ts er en innvandringsmotstander som prøver å sverte utlendinger og undergrave rasismebegrepet ved å utgi seg for å være utlending og komme med urimelige rasismeanklager. Det er blitt en vanlig taktikk blant de brune kreftene her på KG og i andre nettforum. (Værsågod modder: Eat me!)
Bønna Skrevet 21. september 2008 #70 Skrevet 21. september 2008 At du har en norsk samboer, og bare det faktum at du har en samboer, gjør deg vesentlig mer norsk enn mange andre innvandrere som har bodd her i flere generasjoner. Så den skal du ha for. Men jeg skjønner egentlig ikke hva som er problemet? Du sier jo selv at du er innvandrer. Kan alle innvandrere snakke og skrive godt norsk? Det er urimelig å kreve at NAV skal vite at norsken din er god. Det er neppe den enkeltes skriftelige og muntlige kommunikasjon med NAV, i generell sakssammenheng, som ligger til grunn for innkallelse til norsktest. Noe slikt ville vært håpløst og komplett idiotisk resurskrevende. Mest sannsynlig opererer de med noen objektive kriterier for innkallelse til norsktest. Som du som innvandrer faller innunder. Verre er det egentlig ikke. Dessuten synes jeg innlegget ditt mer enn noe annet avslører hvor forslitt rasismebegrepet egentlig er blitt i den norske offentligheten. Mest av alt er det et begrep som fremmedetniske/fremmedkulturelle innvandrere bruker for å mele sin egen kake. Samt at det blir brukt av norske innvandringstilhengere for å få nordmenn som er politisk uenig med dem til å holde kjeft. Fra å være et normalt beskrivende ord er det degenerert til selve symbolet på hersketeknikk. Samtidig som stadig flere også oppfatter det som symbolet på naivitet.
Bønna Skrevet 21. september 2008 #71 Skrevet 21. september 2008 For meg er det lett å gjennomskue at ts er en innvandringsmotstander som prøver å sverte utlendinger og undergrave rasismebegrepet ved å utgi seg for å være utlending og komme med urimelige rasismeanklager. Det er blitt en vanlig taktikk blant de brune kreftene her på KG og i andre nettforum. Rasismebegrepets undergravelse er det innvandringstilhengerne selv som har stått for. Noe du ikke minst understreker ved å demonstrere innvandringstilhengernes sedvanlige kobling mellom innvandringsmotstand og rasisme. For oss innvandringsmotstandere, som i årevis har blitt utsatt for denne hersketeknikken, er dette frydefullt ironisk å observere. TS er nok mer sannsynlig et resultat av innvandringstilhengernes bruk av rasismebegrepet enn et troll. Si meg, hvordan føles det når ens eget produkt biter enn selv i rompa?
I'm persian - meaow Skrevet 21. september 2008 #72 Skrevet 21. september 2008 Jeg er utlending men hadde ikke tatt dette ille opp kompisss1!! 1
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2008 #73 Skrevet 21. september 2008 Merkelig sak, og merkelig bruk av resurser. Så forsåvidt har jeg ikke så store problemer med å tro at det kan være reellt.
Gjest Gjest_Guest_* Skrevet 21. september 2008 #74 Skrevet 21. september 2008 Av samme grunn man ikke får gjøre teoritesten hjemme når man skal ta lappen. Hva vet de om det virkelig er du som har ført pennen i de brevene du har sendt dem. Beklager, men slik er systemet.
Gjest Gjest_Gjest3 Skrevet 22. september 2008 #75 Skrevet 22. september 2008 Alt er jo rasistisk for "utlendinger", så jævlig patetisk. Oppfør dere og følg reglene, blir du innkalt til test, så dra på den jævla testen. Er på ingen måte "rasist" selv om det er det jeg trolig blir stemplet som her nå, men vel.. tro hva dere vil. Hvorfor svarer du på denne måten? Trådstarter har da ikke sagt noe som gjør at du egentlig trenger å svare slik du gjør! Hvorfor så hissig? Gjesten svarer på denne måten fordi han eller hun er utlending selv, og h*n er så stolt etter å ha bodd i Norge og være en norsk statsborger og bli kalt *norsk* at h*n har glemt hvor h*n egentlig kom fra. innerst inne -
Søtpotita Skrevet 22. september 2008 #76 Skrevet 22. september 2008 Rasistisk????????? At det går an! Luktar hårsår laaaang veg her...
Lurvina Skrevet 22. september 2008 #77 Skrevet 22. september 2008 Er det mulig å bruke så mye enrgi på å rope ut om rasisme om noe som sikkert skjedde ved en feil?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå