Gå til innhold

Anbefal et speilreflekskamera

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om denne passer her, så flytt den om den skulle vært et annet sted.

Jeg skal til USA og tenkte å kjøpe meg et speilreflekskamera. Har tittet litt på Nikon D80 og synes det virker greit. Men jeg har egentlig ikke peiling. Har interesse av foto og ønsker å lære mer og håper at jeg vil bruke det flittig, men har per dags dato begrenset kunnskap.

Er det noen som vil dele noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både Canon og Nikon er gode kameraer - det finnes også en del andre på markedet som absolutt har god kvalitet.

Nå er jeg mest kjent med Nikon, da jeg kun har Nikon utstyr her hjemme, og en NikonD80 er absolutt er godt valg.

Med riktig linse så kan man ta absolutt fabelaktige bilder.

Regner med at du kommer til å kjöpe en slik kit-pakke (kamera hvor det fölger med et enkelt objektiv) så holder det i massevis for en nybegynner. Da kan du läre kameraet å kjenne, för du går til innkjöp av masse forskjellige objektiver til hvert sitt bruk.

Nikon (d70s, d40, d80 etc) er enkle å läre om man bare har litt tålmodighet, leser bruksanvisningen som fölger med og spör andre fotografer.

Har selv 2 stk Nikon d70s og 1 nikon d80 - og d80`en er jeg absolutt mest fornöyd med (det er jo hakket bedre så det burde jo väre bra ogs)

Skrevet

Olympus E510 er det kameraet jeg har vært borti som jeg har likt aller best. Synes Olympus er enklere i bruk enn Nikon og Canon, pluss at E510 veier mindre enn de andre kameraene på samme størelsen jeg har vært borti.

Skrevet

Olympus E-510 er erstattet av E-520 nå, jeg tror kanskje E-510 er utsolgt fra Oly..

Kamera i klassen du tenker på er mange.

Canon 400D/450D/1000D,

Nikon D40/D40X/D60/D80,

Olympus E-420/E-520,

Sony Alpha a200/a300,

Samsung GX-10 (Samme kamera som Pentax K10D, men med annet navn på),

Pentax K200D (de kommer også med en ny modell i disse dager, den legger seg ett hakk under K200D der forskjellene i all hovedsak består av byggekvalitet og ikke værtetting på den nye modellen).

Hvis jeg skulle valgt av disse så ville det blitt Pentax K200D eller Olympus E-420. E-420 fordi det er lite, nett og lekkert og er lett å bruke og ha med seg, Pentaxen fordi det er det eneste kameraet i sin klasse som er værtettet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...