starie Skrevet 7. juni 2003 #1 Skrevet 7. juni 2003 Hva synes dere om sjefer som overvåker behandlingene ansatte gir for å sikre seg at de er best mulig? Dette betyr jo at dere som kunder også blir sett på. Er det verdt det for å få gode behandlinger?
Gjest Embla s Skrevet 7. juni 2003 #2 Skrevet 7. juni 2003 Hmmm vet ikke. Tror jeg vil svare nei. Jeg er prinsippielt ikke noe for å bli overvåket/overvåke andre. Med mindre det er veldgi gode grunner. Syns ikke dette kommer inn under "veldig gode grunner".. På den andre siden: Når jeg er hos hudpleier er jeg helt "forsvarsløs", jeg kjenner ikke så godt de produktene hun bruker, jeg har liten mulighet til å kontrollere at hun gjør/gir det jeg betaler for. Men overvåke... Noe av poenget med behandlingen (for meg) er følelsen av avslapping, velvære og litt luksus. Vet ikke om jeg ville følt dette med et overvåkingskamer i taket. Det vil vel koste mer og, hvis en sjef skal sitte og følge med? Eller er det snakk om at sjefen kan se helt pluttselig slik at hudpleieren aldri skal være helt trygg og avslappet? Tenk å jobbe under et slikt stress! Hva tenker du, starie?
starie Skrevet 7. juni 2003 Forfatter #3 Skrevet 7. juni 2003 Jeg synes ikke dette er riktig. Jeg snakket med en mann som er sjef for en rekke hudpleiesalonger i Oslo (flere av dem har folk her inne gått til), og han sa at han gjorde det for kundens beste. For å si det slik, jeg takket nei til jobben. Jeg vil ikke jobbe på et slikt sted der sjefen ikke stoler på meg, og der kunder som har tillit til meg klær av seg mens grisen ser på. Han har mulighet til å overvåke kameraene hele tiden, men tar bare "stikkprøver".
Gjest Embla s Skrevet 7. juni 2003 #4 Skrevet 7. juni 2003 Men kundene vet vel at denne mannen rett som det er kan se på dem (sikkert spesielt festlig når de får hårfjerningsbehandling...)? Hvis ikke er det jo regelrett ULOVLIG!!! :o Jeg har vært innom ulike steder før jeg fant min hudpleier. (på Lørenskog, Starie ). Jeg føler at det er en tillitssak. Jeg må bare stole på at hun ikke snyter meg. Tenker vel også litt sånn at hudpleiere er avhengig av et godt rykte, de risikerer vel ikke å bli tatt i dårlig behandling? Hvorfor kan ikke heller denne sjefen alliere seg med andre sjefer også kan de ta behandling hos hverandre og kvalitetsjekke på den måten?!
starie Skrevet 7. juni 2003 Forfatter #5 Skrevet 7. juni 2003 Selvfølgelig er det ulovlig! Han sier det er grunnen til at han gjør det, men jeg vet ikke helt. Disse salongene er "kjent" for sine gode behandlinger, men alle hudpleiere skyr dem som pesten og ingen vil jobbe der. Det er en grunn til all utskiftningen der..
Gjest Embla s Skrevet 7. juni 2003 #6 Skrevet 7. juni 2003 Hm.... Lukter muffins lang veg av dette! Jeg skal ta hudpleie hos Starya jeg (min hjelpsomme banan)!!
Joplaya Skrevet 7. juni 2003 #7 Skrevet 7. juni 2003 Dette hørtes vemmelig ut. Jeg som kunde skulle da fått vite at en sjef innimellom tar stikkprøver og overvåker det som skjer i salongen...
Gjest Madden Skrevet 7. juni 2003 #8 Skrevet 7. juni 2003 Skulle likt å se datatilsynets svar på dette her! høres ikke spesielt lovende ut! Det hadde kanskje vært nyttig for hudpleierne og sjefen å tatt noen rollespill der de filmet hverandre, ikke kunder, hvis de var så usikre på om alt ble gjort riktig! ellers får sunn fornuft og tillit avgjøre..hørtes suspekt ut spør du meg å filme kundene! da må kundene få ta stilling til om de godkjenner overvåkningen...det hadde ikke jeg gjort! :-?
Molanya Skrevet 7. juni 2003 #9 Skrevet 7. juni 2003 Skjønner problemstillingen for kunden, men skjønner ikke problemet for den ansatte. Gjør du en god jobb, bør det da ikke være noe problem at noen ser på.
Gjest gurimalla Skrevet 7. juni 2003 #10 Skrevet 7. juni 2003 Overvåking er helt uakseptabelt. Jeg hadde aldri gått til den hudpleieren hvis jeg visste at det var et overvåkningskamera der. Hadde jeg funnet det ut i ettertid hadde jeg anmeldt salongen - hadde ikke vært i tvil. :evil:
starie Skrevet 7. juni 2003 Forfatter #11 Skrevet 7. juni 2003 Molanya. Jeg vet jeg er flink til det jeg driver med, karakterene sier endel, men at kundene jeg har hatt er veldig fornøyde sier alt. Det har ikke noe med at jeg er redd for å bli pirket på, jeg mener at om man ansetter noen så ser man selvfølgelig hvordan de utfører ulike behandlinger først. Det har med tillit til ansatte å gjøre.
Molanya Skrevet 7. juni 2003 #12 Skrevet 7. juni 2003 starie Joda, delvis enig med deg. Jeg er enig i at jeg ønsker min arbeidsgivers tillit. Men, jeg ser ikke helt på dette som et tillitsbrudd. Ser mer på det som en garanti for kunden - og dermed, når du selv vet at du gjør en god jobb, og du vet at sjefen din vet det - hva er da problemet? Det er jo ikke noe skummelt med et bånd som viser at du gjør en skikkelig jobb?
starie Skrevet 7. juni 2003 Forfatter #13 Skrevet 7. juni 2003 Nei det er ikke skummelt, men jeg liker det ikke. Dessuten vet ikke kundene om i salongene om det, og dette synes jeg er helt feil.
Zita Skrevet 7. juni 2003 #14 Skrevet 7. juni 2003 Muhaha! Starie: Er det denne salongen jeg skal holde meg unna hvis det viser seg at jeg må til proffene for å få gjort en Brazilian?
Gjest Tristessa Skrevet 7. juni 2003 #15 Skrevet 7. juni 2003 Som jeg skrev i en annen tråd, skal det være kameraovervåking, skal det også opplyses om dette. Slå i bordet med personopplysningsloven du, Starie!
starie Skrevet 7. juni 2003 Forfatter #16 Skrevet 7. juni 2003 Jeg har ikke noe med denne salongen å gjøre, men de vil bli anmeldt.
Gjest Liten Skrevet 7. juni 2003 #18 Skrevet 7. juni 2003 Min første reaksjon var: :o Min neste var: hvor?? Og så: Aldri om jeg går der til brazilian igjen!! Eller noe annet for den saks skyld. Har bestilt min neste time hos en av hudpleierne som sluttet der og har begynt for seg selv makan... :x
Gjest Anonymous Skrevet 7. juni 2003 #19 Skrevet 7. juni 2003 Jeg jobber et sted hvor overvåking er en del av den daglige rutinen. Men det er pga store pengeverdier og de ansattes sikkerthet. Det er tydelig opplyst om dette med store skilt. Men det finnes ikke kamera i garderober og på toalett. Bare i rom hvor det ikke gjør noe å bli sett. Overvåkningen er IKKE for å sjekke at de ansatte gjør en god jobb. Jeg klarer å finne ut om mine ansatte gjør en god jobb uten å overvåke dem. Og både ansatte OG kunder SKAL gjøres oppmerksomme som at de blir filmet. Jeg ville ikke finne meg i å jobbe et sted hvor det er overvåkning i rom hvor mennesker kler av seg. Det har ingen hensikt. Det at han skal sjekke at folk gjør jobben sin er en dårlig unnskyldning. Dette burde anmeldes til politiet
starie Skrevet 7. juni 2003 Forfatter #20 Skrevet 7. juni 2003 Det kommer til å bli anmeldt til politiet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå