Gjest Gjest Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 Når utroskap varsles fra anonym person - hvem står mest sannsynlig bak? Det er utrolig vanskelig å fortelle noen at partneren deres er utro. Man er redd for å skade mer enn nødvendig, så det er jo sannsynlig at et anonymt tips kommer fra en venn. Men aller mest sannsynlig kan det kanskje være at det er elskerinnen som ønsker å få fortgang i en eventuell skilsmisse? Eller er dette bare en dårlig spøk? Står uten spor i saken. Men tipset har jo selvføglelig sådd tvil og satt griller i hodet. Hva tror dere? Hvordan håndtere saken?
Gjest Mille marie Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 Forstår det sånn at du har fått en sånn anonym melding? Huff høres vanskeligt ut, og skjønner at du blir itvil. Tror jeg ville satt med ned med partneren min og spurt han rett ut på en rolig måte. Du kan jo si at du har blitt fortalt at han er det og at du vil han skal være ærlig. Hvis du river hode av han før han rekker å svare, så er sjangsen for at han lyer eller at du tor han lyver større. Så kommer det jo ann på hva han svarer. Mulig han da skjønner at han er fakka og tillstår. Da må du jo bestemme deg om hva du vil videre. Mulig han ikke har vært utro og ikke tillstår noe (for han har ikke gjordt noe galt) da må du også bestemme hva du vil. Tro på meldingen eller han. Har du noen gang hatt følelsen av at han kan være utro. Har du en sjalu "veninne" som vil ødelegge for deg? Har han en sjalu x? OSV. Dette er utrolig vanskelig. Ønsker deg lykke til
Gjest dattern Skrevet 16. september 2008 #3 Skrevet 16. september 2008 Siden du ikke vet hvem som har sendt det så ville jeg konfrontert den som er påstått å være utro. Sannsynligvis vil den personen blånekte og da må du velge om du ønsker å tro det eller ikke. Og siden en anonym melding er sendt så vil den angivelige utro bli mistrodd enten han sier sannheten eller ei. Min mor fikk et anonymt brev i sin tid, og innholdet var nok sant selv om min far nektet. Og grunnen til at jeg tror det er pga. min fars person og opptreden opp i gjennom årene. Jeg venter stadig vekk på at det skal dukke opp et ukjent søsken på døren min.
Chianty Skrevet 16. september 2008 #4 Skrevet 16. september 2008 hadde nok spurt personen rett ut jeg da, og vist ham / henne brevet
Gjest Gjest-TS Skrevet 16. september 2008 #5 Skrevet 16. september 2008 Han er blitt konfrontert og han hevder han er totalt uskyldig. Dette virket troverding for meg siden jeg ikke har hatt mistanker. Nye meldinger er mottatt som tilsier at de ikke kommer fra en fremmed. Altså sannsynligvis ikke en tilfeldig tullebukk. Det er fra noen som vet hvem vi er... Ny tvil er sådd. Har jeg vært utrolig naiv? Tusen tanker går igjennom hodet. Hvem skal jeg stole på? Er det noe sannhet i dette eller er det noen som ønsker å ødelegge forholdet vårt?
Chianty Skrevet 16. september 2008 #6 Skrevet 16. september 2008 her kan jo det være at det er en venn / veninne som er sjalue på deres forhold som bare prøver å ødelegge for dere! Ville kanskje tatt en spørre runde på di nermeste? Ikke lett egentlig,men tror dette vil komme ut i lyset en vakker dag!
Gjest Tigress Skrevet 16. september 2008 #7 Skrevet 16. september 2008 Ok, kven innbyr mest til tillit: partnaren din som du kan sjå i augo, eller ein eller annan anonym person som ikkje ein gong tør å stå for det han eller ho hevdar?
Surferinnen Skrevet 16. september 2008 #8 Skrevet 16. september 2008 Det er letter sagt en gjort å ha full tillit til partneren når en mottar en slik melding. Jeg tror nok de fleste av oss ville følt for å sjekke det ut nærmere. Ektefeller er blitt ført bak lyset før og det er nok mange som her opplevd å bli løyet rett opp i ansiktet. Dette er også en ganske vanlig reaksjon fra den som bedrar. Fornektelse. Tror fortsatt han kan slippe unna... Jeg er enig i at man bør stole på partnern sin - dette kan jo være en syk person som nettopp er ute etter å så splid. Så vær forsiktig med å dra forhastede slutninger.
Suzy Skrevet 16. september 2008 #9 Skrevet 16. september 2008 Jeg hadde sagt det som det var jeg - "jeg har fått et anonymt brev som sier du er utro - stemmer dette, eller har du noen ide om hvem som kan stå bak?" Reaksjonen vil vel si sitt.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2008 #10 Skrevet 16. september 2008 Når utroskap varsles fra anonym person - hvem står mest sannsynlig bak? Det er utrolig vanskelig å fortelle noen at partneren deres er utro. Man er redd for å skade mer enn nødvendig, så det er jo sannsynlig at et anonymt tips kommer fra en venn. Men aller mest sannsynlig kan det kanskje være at det er elskerinnen som ønsker å få fortgang i en eventuell skilsmisse? Eller er dette bare en dårlig spøk? Står uten spor i saken. Men tipset har jo selvføglelig sådd tvil og satt griller i hodet. Hva tror dere? Hvordan håndtere saken? Det behøver ikke være utroskap i det hele tatt. Mange skrullinger som går løs! Det kan være noen som vil ramme dere pga noe. Noen som ikke ønsker dere noe godt eks. Noen skal ta hevn overfor noe? En bekjent av meg som kjenner min mann meget godt uttalte: Jeg har aldri truffet,blitt kjent med en mann som aldri har vert utro. Dette ble sagt flere ganger. Nå viste jeg at denne personen ikke ønsket å se meg lykkelig og jeg kjente til personens psyke.
Gjest utlogget Skrevet 16. september 2008 #11 Skrevet 16. september 2008 En litt annen vri: Jeg var utro med en mann, eller han hadde samboer og jeg var singel. Ei av mine venninner gikk etterhvert til søstera til samboeren og fortalte at jeg og typen hadde et forhold. Hun spurte ham ut og han innrømte det. Jeg og han bor sammen i dag. Men jeg vet fortsatt ikke hvem denne venninna er. (Søsteren hadde sagt at dette var ei venninne av meg). Det utrolig slitsomt å ikke vite hvem av mine venninner jeg ikke kan stole på. Og de andre som lider under min mistenksomhet. Jeg har spurt dem alle ut, men alle nekter. Jeg vet at dette må være ei venninne, da detaljer som ikke hvem som helst kunne vite. Noe av informasjonen som kom frem var oppspinn, men endel riktig. Nå etter omtrent 1 år, vet jeg fortsatt ingenting. Jeg har plantet informasjon hos 2 venninner, men de har holdt tett til nå. Jeg vet ikke noen annen måte enn å ta for meg 1 for 1. For all del, jeg mener ikke å rettferdiggjøre utroskap, jeg vet at det vi gjorde var galt, til tross for at vi fant hverandre og fortsatt holder sammen. Jeg ville bare få frem hvor vanskelig det er når noen sprer rykter(sanne eller usanne), og man ikke vet hvem det er, men at det er en av de nærmeste. Jeg håper for din skyld at du finner ut av det. Og jeg synes det er utrolig feigt av de som velger å gi slik informasjon anonymt. De burde kunne stå for det de sier og prate direkte med den det gjelder! Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2008 #12 Skrevet 16. september 2008 Det kan jo være en kollega eller bekjent av mannen? Som oftest nekter nok mannen uansett.
Chianty Skrevet 17. september 2008 #13 Skrevet 17. september 2008 kan være noen som ødelegger ja. Her for endel år siden, fikk min mann en mail der det stod at jeg hadde vært ute å klint med en type på byen. Mannen var sur på meg mange dager fodi han ikke trodde på meg, Jeg var jo så fortvila viste ikke hva jeg skulle gjøre. Ja jeg hadde vært på byen den dagen, danset med en type, men ikke klint. Det kom frem noen uker etterpå at det var ei jente på jobben hans som var ute samme dag på byen som meg. Hun hadde laget seg ny hotmail adr og sendt mail til min mann, grunden var at hun var intressert i ham.. Hu gjorde alt for å være i nærheta hans ,var til og med på besøk her. Trodde hu var en venn, men egentig var hun ute etter mannen min. I dag hater jeg henne som PESTEN!!!! Dem jobber fremdeles sammen, men tror også gubben er litt sky over henne! Så du vet aldri hvem som stikker kniver i ryggen på deg!
Gjest Yihaa Skrevet 17. september 2008 #14 Skrevet 17. september 2008 En litt annen vri: Jeg var utro med en mann, eller han hadde samboer og jeg var singel. Ei av mine venninner gikk etterhvert til søstera til samboeren og fortalte at jeg og typen hadde et forhold. Hun spurte ham ut og han innrømte det. Jeg og han bor sammen i dag. Men jeg vet fortsatt ikke hvem denne venninna er. (Søsteren hadde sagt at dette var ei venninne av meg). Det utrolig slitsomt å ikke vite hvem av mine venninner jeg ikke kan stole på. Og de andre som lider under min mistenksomhet. Jeg har spurt dem alle ut, men alle nekter. Jeg vet at dette må være ei venninne, da detaljer som ikke hvem som helst kunne vite. Noe av informasjonen som kom frem var oppspinn, men endel riktig. Nå etter omtrent 1 år, vet jeg fortsatt ingenting. Jeg har plantet informasjon hos 2 venninner, men de har holdt tett til nå. Jeg vet ikke noen annen måte enn å ta for meg 1 for 1. For all del, jeg mener ikke å rettferdiggjøre utroskap, jeg vet at det vi gjorde var galt, til tross for at vi fant hverandre og fortsatt holder sammen. Jeg ville bare få frem hvor vanskelig det er når noen sprer rykter(sanne eller usanne), og man ikke vet hvem det er, men at det er en av de nærmeste. Jeg håper for din skyld at du finner ut av det. Og jeg synes det er utrolig feigt av de som velger å gi slik informasjon anonymt. De burde kunne stå for det de sier og prate direkte med den det gjelder! Lykke til Dette blir vel en litt vanskelig greie og jeg tenker nok "kaste sten i glasshus". Ja, det er sikkert dårlig gjort, men det var vel ikke noe mer dårlig gjort enn det du gjorde?
Gjest Tigress Skrevet 17. september 2008 #15 Skrevet 17. september 2008 En litt annen vri: Jeg var utro med en mann, eller han hadde samboer og jeg var singel. Ei av mine venninner gikk etterhvert til søstera til samboeren og fortalte at jeg og typen hadde et forhold. Hun spurte ham ut og han innrømte det. Jeg og han bor sammen i dag. Men jeg vet fortsatt ikke hvem denne venninna er. (Søsteren hadde sagt at dette var ei venninne av meg). Det utrolig slitsomt å ikke vite hvem av mine venninner jeg ikke kan stole på. Og de andre som lider under min mistenksomhet. Jeg har spurt dem alle ut, men alle nekter. Jeg vet at dette må være ei venninne, da detaljer som ikke hvem som helst kunne vite. Noe av informasjonen som kom frem var oppspinn, men endel riktig. Nå etter omtrent 1 år, vet jeg fortsatt ingenting. Jeg har plantet informasjon hos 2 venninner, men de har holdt tett til nå. Jeg vet ikke noen annen måte enn å ta for meg 1 for 1. For all del, jeg mener ikke å rettferdiggjøre utroskap, jeg vet at det vi gjorde var galt, til tross for at vi fant hverandre og fortsatt holder sammen. Jeg ville bare få frem hvor vanskelig det er når noen sprer rykter(sanne eller usanne), og man ikke vet hvem det er, men at det er en av de nærmeste. Jeg håper for din skyld at du finner ut av det. Og jeg synes det er utrolig feigt av de som velger å gi slik informasjon anonymt. De burde kunne stå for det de sier og prate direkte med den det gjelder! Lykke til Dette viser vel berre at viss ein skal vere utru så hald kjeft om det, også til vener...
angara Skrevet 17. september 2008 #16 Skrevet 17. september 2008 Dette blir vel en litt vanskelig greie og jeg tenker nok "kaste sten i glasshus". Ja, det er sikkert dårlig gjort, men det var vel ikke noe mer dårlig gjort enn det du gjorde? Enig med deg. Stakkars venninner som må gå og bære på en slik hemmelighet, vite om utroskap og ikke få gjøre noe med det. Jeg hadde IKKE likt det hvis en venninne av meg hadde et forhold til en opptatt mann, og ville følt meg skyldig selv ved å vite om det og ikke gjøre noe. Nå ble det da fortalt, og dere kunne flytte sammen. Bra at noen hadde guts til å fortelle noe, når mannen det gjelder tydeligvis ikke gjorde det.
Gjest utlogget Skrevet 17. september 2008 #17 Skrevet 17. september 2008 Enig med deg. Stakkars venninner som må gå og bære på en slik hemmelighet, vite om utroskap og ikke få gjøre noe med det. Jeg hadde IKKE likt det hvis en venninne av meg hadde et forhold til en opptatt mann, og ville følt meg skyldig selv ved å vite om det og ikke gjøre noe. Nå ble det da fortalt, og dere kunne flytte sammen. Bra at noen hadde guts til å fortelle noe, når mannen det gjelder tydeligvis ikke gjorde det. Jeg er er enig i at det må være tungt for venninner å vite om utroskap, men kun dersom de kjenner mannen eller samboeren hans. Ingen av mine venninner har visst hvem dette er, men ei av dem kjenner tydligvis søstera til den daværende samboeren hans. Lærte på den harde måten, men det viste seg heldigvis at vi var rett for hverandre. Og tro det eller ei, så ville jeg aldri såre henne selv om jeg vet jeg gjorde det. Jeg var altfor egoistisk og ville ha typen. Jeg traff henne såvidt (hilste) 2 ganger i løpet av 3 år. Hun har også fått en ny start, dog uten partner enn så lenge.
Gjest Gjest_Victoria_* Skrevet 17. september 2008 #18 Skrevet 17. september 2008 Det er bra det finnes så mange naive og løsmunnede (eventuelt ÆRLIGE?) mennesker der ute. Mange utroskapsavsløringer har blitt avslørt på den måten. Hadde ikke en kamerat av min ekstype sladret på han, hadde jeg fremdeles gått rundt som et uvitende fjolls, mens han hadde seg med andre damer bak ryggen min. Så dere som vet noe: FORTELL! I ettertid vil det garantert bli satt pris på. Ingen ønsker å gå rundt uvitende og bli ydmyket på den måten.
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2008 #19 Skrevet 17. september 2008 Han er blitt konfrontert og han hevder han er totalt uskyldig. Dette virket troverding for meg siden jeg ikke har hatt mistanker. Nye meldinger er mottatt som tilsier at de ikke kommer fra en fremmed. Altså sannsynligvis ikke en tilfeldig tullebukk. Det er fra noen som vet hvem vi er... Ny tvil er sådd. Har jeg vært utrolig naiv? Tusen tanker går igjennom hodet. Hvem skal jeg stole på? Er det noe sannhet i dette eller er det noen som ønsker å ødelegge forholdet vårt? Det kan være fra elskerinnen for å få fortgang, eller en type som er interessert i elskerinnen og ønsker å ødelegge for din mann, enn venninne av deg eller felles venner av dere som synes synd på deg men ikke våger å stå frem, eller en som bare er kompis med din mann og hvertfall ikke våger å stå frem. Det kan også være naboen nede i gata, eller dama på butikken, fordi de syns det er for galt at han skla kunne holde på på den måten... Kort sagt veldig mange kan gjøre noe slikt, og hvis det stemmer så er det sannsynligvis fordi de bryr seg om deg. Stemmer det ikke, så er det for å ødelegge for dere. Og da kan det jo være en som er interessert i mannen din men som er blitt avvist av ham. Forøvrig vil jeg si at min erfaring er at menn blånekter helt til siste nikk. Og de spiller utrolig godt. Dette har jeg lært etter et par forhold. Og jeg hadde aldri klart å nekte så godt som dem! Får du meldinger eller telefoner? Si til den anonyme at du ikke har grunn til å tro dette, og at hvis du skal tro det må du ha noe mer opplysninger. Si at du heller ikke vil konfrontere ham uten flere opplysninger. Har h*n ikke mer å komme med, har du heller ikke noe mer du kan gjøre, og forsoner deg med at det mest sannsynlig er løgn. Da vil nok vedkommende gi deg litt mer...
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2008 #20 Skrevet 17. september 2008 Forøvrig vil jeg si at min erfaring er at menn blånekter helt til siste nikk. Og de spiller utrolig godt. Dette har jeg lært etter et par forhold. Og jeg hadde aldri klart å nekte så godt som dem! Det stemmer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå