Gå til innhold

Noen hudpleiere her?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hvis du angrer på yrkesvalget, slik som kanskje 70% av hudpleiere gjør, så er det litt surt å ha betalt så mye for det er det ikke? :)

Angrer du så mye på yrket ditt?

seriøøøst hva skal jeg bli da :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvis du angrer på yrkesvalget, slik som kanskje 70% av hudpleiere gjør, så er det litt surt å ha betalt så mye for det er det ikke? :)

Jeg fikk utdannelsen min sponset så for meg spiller det ingen rolle :)

Kostet 90 000 + bøker og utstyr.

Skrevet

jeg har spurt mange hva det går ut på osv og er sikker på valget mitt:) kanskje dere ikke visste hvilken utdaninng dere gikk til?

Gjest Pupsilure
Skrevet

Jeg, for min del, var ikke klar over hvor dårlig betalt det er, hvor dårlige arbeidsplasser det er, og hvor dumme arbeidstider. Jeg har fått helt avsmak mot å være ansatt i en bedrift med noen få ansatte, og en sjef som jobber sammen med deg hver dag. Jeg har også drevet selvstendig, og kommer ikke til å gjøre det igjen.

Nå jobber jeg med noe annet, og er ansatt i kommunen. Mye bedre betalt, mer struktur, og mye sikrere. Jeg har flere kollegaer, og sjefen er ansatt for å være sjef. Det har ingen konsekvenser for hans private økonomi om vi har litt for lite å gjøre en dag f.eks.

Men det er meg. Kanskje du ikke vil syntes dette er et problem i det hele tatt. :)

Av de jeg gikk i klasse med, 13 stk, er det svært få som jobber som hudpleiere i dag. Jeg vet om ei som gjør det. Og jeg vet om 8 som ikke gjør det. Resten vet jeg ikke.

Det er ikke lett å bestemme seg for hva man vil bli... :klem:

Skrevet

Joda, jeg visste hva jeg gikk til, men ikke at arbeidsforholdene kunne være så dårlige. Husk at du jobber for private som helst ikke vil betale noe særlig i lønn. Bare ett eksempel. Også, hvis du er veldig glad i å gi massasje så må det jo være drømmejobben for du kommer til å stå i timesvis hver dag og gi rygg/nakkemassasje. Stelle føtter også, så om du er veldig glad i det så er jo det bare flott. Men være forberedt på hardt arbeid og ikke alle har rygg til å jobbe slik særlig lenge.

Skrevet

Du er sikker på valget ditt ja.. Det var jeg også.

Poenget er at hudpleier høres herlig og flott ut, jeg mener sminke folk hele dagen og legge ansiktsmaske er jo bare sååå kuuult !

Vel, nei. Det er et slit, du tjener omtrent ingenting og det er veldig mye mindre hyggelig enn det man først tror.

Men men, har du armer og rygg til å massere i timesvis og orker å høre livshistorien til frøken Hansen kommer det sikkert til å gå heelt fint.

• 11 måneder senere...
Skrevet

Huff, nå synes jeg nesten litt synd på hudpleieren min...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...