Gjest hudpleie Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 Hei=) Jeg er ei jente på 21 år som tror jeg har bestemt meg for å bli hudpleier. Men er det noen som er her inne som jobber som det og vil fortelle meg litt mere om det yrket?
Rexina Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 Slenger meg på her. Lurer også på hvilken skole dere gikk og hvilke skoler som er de beste i Norge:)
mari4ever Skrevet 16. september 2008 #3 Skrevet 16. september 2008 Slenger meg på her. Lurer også på hvilken skole dere gikk og hvilke skoler som er de beste i Norge:) Hilly er hudpleier:)
Gjest Pupsilure Skrevet 16. september 2008 #4 Skrevet 16. september 2008 Hva lurer dere på da? Jeg gikk på videregående, og ser både fordeler og ulemper med det. De på privatskole (bl.a. hudpleieakademiet) ble mye flinkere på produkter, fordi det er de som har bl.a. Decleor i norge som driver/har tett samarbeid med skolen. Vi på videregåendeskole brukte ganske ukjente merker, noe som ble dumt når vi kom ut i jobb, og salongene brukte decleor, matis osv. Men samtidig ble vi ikke drillet i at Decleor er det beste, for å selge mest mulig. Læreren gav oss et mer objektivt synspunkt på det. Det skal visst være et ganske tøft år på privatskole. Jeg gikk to år på videregående og det var ikke tøft. Ganske enkelt egentlig. Grunnen til at jeg ikke jobber med hudpleie lenger, er at jeg aldri ble noe god på salg og produkter. Har ikke helt troen på produktene (noen selvsagt, som rens og peeling, men ikke forskjellige serumer o.l.) Jeg syntes også det var dumme arbeidstider. Gjerne fra 10-18 hver dag. Eller enda senere. Ofte lørdager, og ikke kveld/helgetillegg. (der jeg jobber nå, med noe helt annet, har jeg minst 35 kr ekstra i timen i tillegg etter 17 eller helg) Dårlig betalt var det også. (type 120 i timen + litt provisjon) Jeg likte heller ikke å jobbe i en liten bedrift, med kanskje kun sjefen og meg. Min erfaring er at folk som starter hudpleiesalonger er ganske avhengig av at du får lite i lønn, og selger masse, og da blir arbeidssituasjonen deretter. De har kommet med urimelig lav lønn, og presset deg til å selge masse. Men det kan bare være jeg som har vært uheldig. Ellers er det gøy å jobbe med hudpleie. Det kan være slitsomt å ta for mange kroppsmassasjer. Men ellers veldig gøy.
Gjest Tanita Skrevet 16. september 2008 #5 Skrevet 16. september 2008 Jeg er hudpleier. Vil ikke uttale meg på en åpen tråd om yrket, men gjerne PM meg om dere vil.
mari4ever Skrevet 16. september 2008 #6 Skrevet 16. september 2008 Hva lurer dere på da? Jeg gikk på videregående, og ser både fordeler og ulemper med det. De på privatskole (bl.a. hudpleieakademiet) ble mye flinkere på produkter, fordi det er de som har bl.a. Decleor i norge som driver/har tett samarbeid med skolen. Vi på videregåendeskole brukte ganske ukjente merker, noe som ble dumt når vi kom ut i jobb, og salongene brukte decleor, matis osv. Men samtidig ble vi ikke drillet i at Decleor er det beste, for å selge mest mulig. Læreren gav oss et mer objektivt synspunkt på det. Det skal visst være et ganske tøft år på privatskole. Jeg gikk to år på videregående og det var ikke tøft. Ganske enkelt egentlig. Grunnen til at jeg ikke jobber med hudpleie lenger, er at jeg aldri ble noe god på salg og produkter. Har ikke helt troen på produktene (noen selvsagt, som rens og peeling, men ikke forskjellige serumer o.l.) Jeg syntes også det var dumme arbeidstider. Gjerne fra 10-18 hver dag. Eller enda senere. Ofte lørdager, og ikke kveld/helgetillegg. (der jeg jobber nå, med noe helt annet, har jeg minst 35 kr ekstra i timen i tillegg etter 17 eller helg) Dårlig betalt var det også. (type 120 i timen + litt provisjon) Jeg likte heller ikke å jobbe i en liten bedrift, med kanskje kun sjefen og meg. Min erfaring er at folk som starter hudpleiesalonger er ganske avhengig av at du får lite i lønn, og selger masse, og da blir arbeidssituasjonen deretter. De har kommet med urimelig lav lønn, og presset deg til å selge masse. Men det kan bare være jeg som har vært uheldig. Ellers er det gøy å jobbe med hudpleie. Det kan være slitsomt å ta for mange kroppsmassasjer. Men ellers veldig gøy. Heia:) har tenkt å bli hudpleier neste år siden dette er det jeg har interessert meg for mest for hele livet, er bare 18 år men nå har jeg endelig funnet ut hva jeg vil bli:) vet jeg ikke blir rik akkurat av hudpleier men er noe jeg liker veldig godt og trives veldig godt rundt mennesker ög liker veldig godt å hjelpe folk. Har tenkt å studere på en hudpleieskole (privat) i bergen, men de bruker kun økologiske produkter jeg aldri har hørt om... som du beskriver her så er jeg også redd for at det kan være en stor ulempe og ikke vite om de veldig kjente produktene som decleor, MD, Matis osv pga de fleste hudpleie salonger i dag bruker da disse produktene.... er jo også en fordel å vite en del og prøvd disse produktene selv før jeg selger de til andre... så jeg har et spørsmål til dere som er hudpleier: mest fordel eller ulempe med uten produkterfaring innen decleor, matis, MD, Glo minerals osv?
Gjest Tanita Skrevet 16. september 2008 #7 Skrevet 16. september 2008 Det er en fordel å kunne f eks Decleor, MD og Babor - helt forskjellige merker som har helt forskjellige oppbygginger/baseingredienser. Man må ikke kunne merkene utenat, uansett når du begynner på en salong så blir du kurset i merket og behandlingene.
mari4ever Skrevet 16. september 2008 #8 Skrevet 16. september 2008 Det er en fordel å kunne f eks Decleor, MD og Babor - helt forskjellige merker som har helt forskjellige oppbygginger/baseingredienser. Man må ikke kunne merkene utenat, uansett når du begynner på en salong så blir du kurset i merket og behandlingene. åjaa:) hvis du blir kurset så er det ikke noe problem=) tusen takk for svar:D hvilken hudpleie skole vil du anbefale Tanita? hvis du ikke gikk på videregående da...
Gjest Pupsilure Skrevet 16. september 2008 #9 Skrevet 16. september 2008 Det er masse kurs man kan gå på Og det er veldig gøy på kurs, syntes jeg Men jeg har alltid syntes at produkter er vanskelig. Spesielt ingredienser. Så jeg skulle ønske at skolen min hadde brukt decleor, dermalogica, MD, matis og glo minerals/i.d. Isteden brukte vi noe ingen har hørt om før. Jeg syntes det er veldig givende å jobbe med kunder, de er ofte veldig fornøyde. og jeg syntes det er veldig gøy å forme bryn, vokse, og andre ting man ser resultater med en gang.
Gjest Tanita Skrevet 16. september 2008 #10 Skrevet 16. september 2008 Jeg vil ikke anbefale noen privatskole, men hvis du må gå privat så sørg for at skolen er godkjent.
mari4ever Skrevet 16. september 2008 #11 Skrevet 16. september 2008 Jeg vil ikke anbefale noen privatskole, men hvis du må gå privat så sørg for at skolen er godkjent. jaa det er det jeg også synes ser så spennende ut:) gi bra behandlinger å få fornøyde kunder, å hjelpe de med virkelig hudproblemer også virker så spennede denne skolen jeg vil gå på heter da Visit My Website er godkjent av lånekassen ja
Gjest Tanita Skrevet 16. september 2008 #12 Skrevet 16. september 2008 Undersøk godt om skolen er godkjent bare og ikke gå om de tar for yme betalt for skolegangen.
mari4ever Skrevet 17. september 2008 #13 Skrevet 17. september 2008 Undersøk godt om skolen er godkjent bare og ikke gå om de tar for yme betalt for skolegangen. Ja eg har ringt skolesjefen og det virker veldig bra og serisøt. de tar 88.000 kr for et år...
Hilde Christina Skrevet 17. september 2008 #14 Skrevet 17. september 2008 Jeg er treg jeg... Ja, jeg er hudpleier.. men jeg kan ikke si så mye positivt om yrket og skolen jeg har gått på så vil helst at dere sender meg en mail eller noe slikt Mailadr ligger i bloggen min.
mari4ever Skrevet 17. september 2008 #15 Skrevet 17. september 2008 Jeg er treg jeg... Ja, jeg er hudpleier.. men jeg kan ikke si så mye positivt om yrket og skolen jeg har gått på så vil helst at dere sender meg en mail eller noe slikt Mailadr ligger i bloggen min. sendte deg en mail jeg nå dumt du ikke liker yrket ditt da...^^ jeg synes dette ser så spennende og gøy ut
Hilde Christina Skrevet 18. september 2008 #16 Skrevet 18. september 2008 Det er ikke yrket mitt.... Jeg er utdannet hudpleier, men jobber ikke som det.
mari4ever Skrevet 18. september 2008 #17 Skrevet 18. september 2008 Det er ikke yrket mitt.... Jeg er utdannet hudpleier, men jobber ikke som det. åh okei...beklager.
Gjest Tanita Skrevet 18. september 2008 #18 Skrevet 18. september 2008 88.000 for utdannelsen er faktisk ganske mye når man tenker på hvor dårlig betalt og hvor hardt man må jobbe etterpå, men det er vel det du må ut med dersom du skal gå privatskole.
mari4ever Skrevet 18. september 2008 #19 Skrevet 18. september 2008 88.000 for utdannelsen er faktisk ganske mye når man tenker på hvor dårlig betalt og hvor hardt man må jobbe etterpå, men det er vel det du må ut med dersom du skal gå privatskole. mener du jeg skal begynne på videregående utdanning da heller? det tar jo så lang tid...2 år på Helse og sosial og så vg3 hudpleie. desseuten har jeg ikke de beste karakterene.... vet at 88.000 er veldig dyrt,desverre
Gjest Tanita Skrevet 18. september 2008 #20 Skrevet 18. september 2008 (endret) Hvis du angrer på yrkesvalget, slik som kanskje 70% av hudpleiere gjør, så er det litt surt å ha betalt så mye for det er det ikke? Endret 18. september 2008 av Tanita
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå