MIKKELBRUD Skrevet 7. juni 2003 #1 Skrevet 7. juni 2003 Hei, hei. Jeg har plukket opp utrolig mange gode tips fra dere i dette forumet, tusen takk for det Nå lurer jeg på om noen av dere kan tipse meg om en forretning i Oslo som selger Frockcoat - en lang type dressjakke. Min tilkommende vil nemlig ha en slik til bryllupet, noe jeg syns er kjempestilig! Her hvor vi bor finnes det ingen forretning som selger slike, så vi må nok ta en tur til Oslo - men siden vi ikke er særlig kjent der, så trenger vi noen tips om hvor vi kan gå... Takknemlig for all hjelp :D
Gjest Tex Skrevet 7. juni 2003 #2 Skrevet 7. juni 2003 Frockcoat - en lang type dressjakke. Takknemlig for et bilde, jeg , har aldri hørt om dette.... :o
@lfa Skrevet 7. juni 2003 #4 Skrevet 7. juni 2003 Ellers så har de frockcoat her, men det er visst i Sandefjord, ikke Oslo...
Ingeborg Skrevet 7. juni 2003 #5 Skrevet 7. juni 2003 Siden jeg bor i Bodø kan jeg ikke egentlig uttale meg om forholdene i Oslo, men jeg vil foreslå at dere tar kontakt med butikker som spesialiserer seg i herreekvipering, som dresser og sånt. Har sett at flere av de kjente dress-designerne har hatt frockcoats de siste årene, så kanskje en godt utbygd dress-butikk er det enkleste?
Gjest Tex Skrevet 7. juni 2003 #6 Skrevet 7. juni 2003 .er ikke dette det som på godt norsk heter diplomatjakke?
Gjest Princess Skrevet 7. juni 2003 #7 Skrevet 7. juni 2003 .er ikke dette det som på godt norsk heter diplomatjakke? Jo, det stemmer - diplomatjakke på norsk Frockoat er bare SÅÅÅÅ dødsstilig! Min mann ønsker seg også en slik, og han kommer til å bli SÅÅÅ FLOTT :D
Gjest Tex Skrevet 7. juni 2003 #8 Skrevet 7. juni 2003 Ja de er kjempestilige. Men jeg synes de passer best på stooore menn, over en nitti, og søtti over skuldra. Så diger er ikke mannen min så her blir det sjakett....
Gjest Princess Skrevet 7. juni 2003 #9 Skrevet 7. juni 2003 Jepp, det synes jeg også! Mannen min er laaang, så det var derfor vi fant ut at det passet best til han
Gjest Anonymous Skrevet 7. juni 2003 #10 Skrevet 7. juni 2003 Finnes det ikke en litt kortere utgave av denne diplomatjakken??
MIKKELBRUD Skrevet 8. juni 2003 Forfatter #11 Skrevet 8. juni 2003 Takk for alle svar, og selvfølgelig er det best å oppsøke en spesialforretning for herreklær, men det er nettopp en slik vi ønsker navnet på, så slipper vi å trave Oslo rundt og lete :D Min tilkommende er ikke sååå høy, rundt en åtti, men han blir nok dødsstilig likevel! Han ønsker seg dette, og da skal han få det, dessuten tror jeg han tenker på etterbruk også (dvs det VET jeg han gjør) Takk for oversettelsen til norsk forresten, jeg hadde bare hørt det engelske navnet!
Tvilling76 Skrevet 10. juni 2003 #13 Skrevet 10. juni 2003 Kristins Brudesalong på Lillestrøm har slike.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå