Gjest Donna Skrevet 7. juni 2003 #1 Skrevet 7. juni 2003 Tenker du noen gang over når du går inn i et prøverom - om at noen kan se deg? At noen lurer i sprekken som ofte er langs forhenget ...eller overvåkningskameraer ....... de har sikkert ikke lov å montere overvåkningskameraer slik at de filmer inni prøverommene - men man har jo ingen garanti for hva som faktisk blir gjort .....sikkert en del som kunne tenke seg å ha en lite innblikk i et prøverom ....
Retz Skrevet 7. juni 2003 #2 Skrevet 7. juni 2003 Nei, det tenker jeg aldri på. Så er jeg da heller ikke noen hyppig gjest i disse prøveromma.
Rapitap Skrevet 7. juni 2003 #3 Skrevet 7. juni 2003 Ja, har en tendens til å bli lettere paranoid når jeg MÅ prøve. Stort sett kjøper jeg klær på øyemål, nettopp for å unngå disse ekle lille båsenene......
starie Skrevet 7. juni 2003 #4 Skrevet 7. juni 2003 Tanken pleier å slå meg ja. Det er videokameraer over alt, til og med i båsene på en velprofilert og annerkjent hudpleiesalong her i Oslo. Det skulle folk ha visst ja!
Molanya Skrevet 7. juni 2003 #5 Skrevet 7. juni 2003 Næh. OK, det er ikke så veldig kult om det er overvåkningskameraer i prøverom - enig i det. Men, de som sitter på skjermen (eventuelt) har sikkert sett noe lignende før ... og har de ikke det, er det jammen på tide. Så - dør ikke av det.
Gjest Kira Skrevet 7. juni 2003 #6 Skrevet 7. juni 2003 Tenk om kameraet er bak speilet, da? Jeg unngår prøverom, og tar klærne på øyemål samme som med Anafugia.
Malou Skrevet 7. juni 2003 #7 Skrevet 7. juni 2003 Om det er overvåkningskamera i prøverommet har jeg forsåvidt aldri tenkt noe særlig på, men på noen av de stedene som bare har gardiner i prøverommet og ikke dører, har jeg stadig vekk på følelsen at noen kan se meg. Jennifer
Gjest Embla s Skrevet 7. juni 2003 #8 Skrevet 7. juni 2003 Akkurat denne problemstillingen klarer jeg ikke å leve meg inn i. Om en vilt fremmed person syns det er interessant å se på meg mens jeg prøver divers klær - værsågod!! (jeg er ingen eksibisjonist, laaangt ifra). Det vedkommende får se er ikke særlig spennende, jeg er sjelden naken i prøverommene.. jeg klarer ikke koble prøverom og seksualitet, så for meg blir det som å tenke over/bekymre meg for at noen tenker på sex mens de ser på meg med klær på. mao - utenfor min kontroll/rekkevidde.
Gjest Tristessa Skrevet 7. juni 2003 #9 Skrevet 7. juni 2003 For at noen skal ha lov til å ha videokameraer i prøverom og lignende, må det opplyses om dette med skilting eller lignende. Ellers er det faktisk svært ulovlig.
Padmee Skrevet 7. juni 2003 #10 Skrevet 7. juni 2003 Jeg bruker ensten aldri prøverom, vet stort sett eksakt hvilken størrelse jeg skal ha. Men når jeg bruker dem, tenker jeg ikke over at det er overvåket. Når jeg sier er så er det fordi de alle fleste er det slik at det skal være vanskeligere å stjele klær. På et kjøpesenter her i Bergen vet jeg at alle prøverommene er videoovervåket, dette har jeg fra en venninne som har en kompis som jobber som vekter der. Men jeg bruker alikevel de prøveromene hvis jeg må. Tror forresten ikke at disse er skiltet.
Gjest Clea Skrevet 7. juni 2003 #12 Skrevet 7. juni 2003 Hei! Jeg så ett program på tv om dette med å ha kamera bak speilene i prøverom. Der ble det sagt at det er lov så lenge det er satt opp advarsel om at det er kamera-overvåkning i butikken!! Mange butikker har faktisk slike advarsler nærme prøverommene, noen har advarslene klistret på dørene inn til prøverommet også. Etter dette tenker jeg alltid over at det kan være ett kamera bak speilet..., spesielt hvis advarslene er plassert nærme prøverommene... Jeg føler mej konstant overvåket i prøverommet....(nei, jeg er ikke paranoid..) ...men jeg oppfører mej ikke noe annerledes fordi om... Jeg bare prøver klær raskt, så stikker jeg når jeg er ferdig.... Clea
Madison Skrevet 7. juni 2003 #14 Skrevet 7. juni 2003 man er som regel ikke naken da :D kameraene brukes jo ikke til å "kikke"..er det noen som gjør det så har de nok fint lite liv selv.. kan sikkert være litt morsomt men..se meg prøve å åle meg inn i buksa som egentlig er LITT for trang*huffe*
Fru Fomle Skrevet 7. juni 2003 #15 Skrevet 7. juni 2003 Kan ikke si jeg tenker noe særlig på det nei, da får de heller nyte synet de som sitter og ser. Det jeg synes er verre er når jeg står i prøverommet i bare trusa og plutselig hører bak meg: "Nei, nei vennen kom her, du må ikke dra vekk den gardina der..." :o Festlig når det er fullt av folk i butikken...
Gjest Donna Skrevet 7. juni 2003 #16 Skrevet 7. juni 2003 kamera bak speilet? :-? :o Oi da !!!! Kan ikke si det frister å prøve klær nå ! :-?
Gjest Virvel Skrevet 7. juni 2003 #17 Skrevet 7. juni 2003 Nei, jeg pleier ikke å tenke på at jeg kan bli filmet, men jeg hater prøverom hvor dørene bare dekker deg fra skuldrene til knærne, eller hvor forhenget er umulig å dra skikkelig for. Hvorfor kan man ikke bare lage prøverom med skikkelige dører?!? :evil: (Hehe, på Corte Inglés i Granada hadde de enoooorme prøverom med lås (!) på dørene.)
Gjest Lea Skrevet 7. juni 2003 #18 Skrevet 7. juni 2003 Tenker ikke på om jeg blir filmet. Men jeg hater prøverom med et sånt forheng som henger i et slags tau (i maljer). Føler at alle kan se inn ettersom forhenget er umulig å lukke helt på siden. Jeg hater å prøve klær!!
NonStop Skrevet 7. juni 2003 #19 Skrevet 7. juni 2003 Pleier å velge prøverom som er helt innerst i lokalet, slik at ingen kan gå forbi. Om det er ledig da... Gardinene flagrer jo viss noen går fort forbi, og når det er dører så er det av og til så store sprekker at det er ingen vits med dør i det hele tatt! Og kommer det en ekstra høy person, så kan de jo kikke rett på deg! Det verste er å prøve bh'er, føler seg ekstra 'sårbar' når en står der med hele greiene ute... Men det med kameraer.. Har aldri lagt merke til at det er varsel om at prøverommene er overvåket.. Er de det så skal det jo opplyses om det. Men du fra Bergen! Hvilket senter er det snakk om??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå