Gjest Susa Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 Hei Jeg lurer på om dere kan hjelpe meg litt? Dagens rente er på 7, 15 % og vi betaler 9500 kr i mnd. Hvis vi binder den for 5 år blir renta på 6,9 %. Vi har ikke råd til å betale mer enn det vi gjør nå, bør jeg binde renta??? Leser jo at rentenivået vi har nå er lavt, og 10-15 % rente er mer normalt...
KnockedUp Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 Hvis dere kan binde den på 6,9 så er jo det en indikasjon på at banken tror renten vil gå litt ned etterhvert, de har jo ikke intensjoner om å tape penger i løpet av de fem årene med fastrente. Jeg ville likevel ikke gamblet med flytende rente når du sier dere ikke har mulighet til å betale mer enn dere gjør. Da hadde jeg heller bundet og vært "trygg" i fem år, selv om jeg måtte gå glipp av noen rentenedganger.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2008 #3 Skrevet 16. september 2008 Enig med forrige taler. Om dere ikke tåler renteøkninger så bør dere defintivt binde nå. For å si det sånn; ville du brukt huset ditt som innsats i et pokerspill? (du kan tape alt, men også vinne - men er du villig til å spille så høyt)
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2008 #4 Skrevet 16. september 2008 Hei Jeg lurer på om dere kan hjelpe meg litt? Dagens rente er på 7, 15 % og vi betaler 9500 kr i mnd. Hvis vi binder den for 5 år blir renta på 6,9 %. Vi har ikke råd til å betale mer enn det vi gjør nå, bør jeg binde renta??? Leser jo at rentenivået vi har nå er lavt, og 10-15 % rente er mer normalt... Om du trenger forutsigbarhet og ikke tåler en heving av renten en gang til, så skal du binde. Binder du renten og den går ned i løpet av den perioden du binder, så kan du tape masse penger. Går renten opp, så kan du tjene på det. banken vet ikke om renten vil gå opp eller ned. Du får følge magefølelsen din
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå