Angelida Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 Må bare gi dere ros alle sammen Så mange dyktige dyreeiere her! Dere kan så mye, og det er så masse bra tips her! Har lest på sida i flere dager nå Så litt om vår kattehistorie Vi sku få en nydelig kattunge hos naboen om noen uker. P.g.a mye endringer i livet til naboen, endte vi opp med kattemor og 3 unger hjemme hos oss flere uker før tiden, for å hjelpe henne og kattene. Kattemor og to av ungene som vi ikke skal ha, skal tilbake til eier når de er leveringsklare. Som "nybakte" katteforeldre har jeg måtte brukt forumet her masse. Det står så masse nyttig her Alt om mat, kattesand, leker, oppførsel og oppdragelse! Kattene har det kjempebra her hos oss da! Får masse oppmerksomhet, kos og namme mat De får servert Royal Canin fòr, og litt boksemat fra dyrebutikken som heter Almo Nature som er ren fisk eller kjøtt. Det er mat for mons det! Ormekur har de fått, og Cash (kattungen vår) skal på veterinær besøk nr. to å få vaksine snart Men er litt bekymra når den tid kommer, at Cash blir alene her... Etter at brødrene hans og mor er borte Har dere noen tips for å gjøre overgangen lettere? Har bestillt et kjempefint katte-klore-leke-sove-stativ til han da, som jeg håper kommer snart Tenker det blir stas! Forøvrig noen tips på veien? Takk for all hjelp folkens Hilsen, Angelida & Cash
pittie Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 Gratulere så mye med katt! Jeg vil egentlig anbefale og ha to katter ilag. Jeg begynte med kun en, og den viste litt tomhet og ensomhet. Jeg kunne ikke leke med han 24/7 så jeg fikk tak i en til, de ble gode venner etter hvert og trivdes mye mer. Men over til det du lurer på. Katter har lett for å tilpasse seg om de er ganske unge når mor og søsken forsvinner. Jeg tror jeg hadde det mye tyngre med å gi vekk søskene til ene katten min enn det var for ham å miste dem. De første dagene vil han gjerne gå rundt å lete litt, være litt forvirret. Men det går seg til
Angelida Skrevet 16. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. september 2008 Gratulere så mye med katt! Jeg vil egentlig anbefale og ha to katter ilag. Jeg begynte med kun en, og den viste litt tomhet og ensomhet. Jeg kunne ikke leke med han 24/7 så jeg fikk tak i en til, de ble gode venner etter hvert og trivdes mye mer. Men over til det du lurer på. Katter har lett for å tilpasse seg om de er ganske unge når mor og søsken forsvinner. Jeg tror jeg hadde det mye tyngre med å gi vekk søskene til ene katten min enn det var for ham å miste dem. De første dagene vil han gjerne gå rundt å lete litt, være litt forvirret. Men det går seg til Takk for svar Ja, vi får håpe det går seg til. En katt til... Hmm... Tror det kan bli litt mye akkurat nå. Men samboeren min har litt fleksibel arb. tid, så han blir ikke alene hjemme hele dagen heldigvis
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 Takk for svar Ja, vi får håpe det går seg til. En katt til... Hmm... Tror det kan bli litt mye akkurat nå. Men samboeren min har litt fleksibel arb. tid, så han blir ikke alene hjemme hele dagen heldigvis Mange tror at en katt til blir dobbelt så mye: dobbelt så mye arbeid, kostnader osv. Men det er ikke jeg enig i, snarere tvert i mot. Som det ble nevnt her leker de sammen og det gjør at du ikke trenger å bruke like mye tid på å aktivisere dem. Når du skal til veterinær for vaksine tar du med begge to, og får som oftest rabatt. Når du kjøper mat kan du kjøpe store sekker som er mer økonomisk å kjøpe. Og ikke minst er det så fint å se hvor knyttet kattene blir til hverandre, at de får en støtte i livet fra en av samme art. Og jeg vil på det sterkeste anbefale deg å få to søsken. Da er sannsynligheten for at de går overns my større enn hvis du velger å få en katt senere. Jeg har to søsken, og angrer ikke ett sekund på at det var to stk som fikk flytte inn her (@)
jenta86 Skrevet 17. september 2008 #5 Skrevet 17. september 2008 Må bare gi dere ros alle sammen Så mange dyktige dyreeiere her! Dere kan så mye, og det er så masse bra tips her! Har lest på sida i flere dager nå Så litt om vår kattehistorie Vi sku få en nydelig kattunge hos naboen om noen uker. P.g.a mye endringer i livet til naboen, endte vi opp med kattemor og 3 unger hjemme hos oss flere uker før tiden, for å hjelpe henne og kattene. Kattemor og to av ungene som vi ikke skal ha, skal tilbake til eier når de er leveringsklare. Som "nybakte" katteforeldre har jeg måtte brukt forumet her masse. Det står så masse nyttig her Alt om mat, kattesand, leker, oppførsel og oppdragelse! Kattene har det kjempebra her hos oss da! Får masse oppmerksomhet, kos og namme mat De får servert Royal Canin fòr, og litt boksemat fra dyrebutikken som heter Almo Nature som er ren fisk eller kjøtt. Det er mat for mons det! Ormekur har de fått, og Cash (kattungen vår) skal på veterinær besøk nr. to å få vaksine snart Men er litt bekymra når den tid kommer, at Cash blir alene her... Etter at brødrene hans og mor er borte Har dere noen tips for å gjøre overgangen lettere? Har bestillt et kjempefint katte-klore-leke-sove-stativ til han da, som jeg håper kommer snart Tenker det blir stas! Forøvrig noen tips på veien? Takk for all hjelp folkens Hilsen, Angelida & Cash Heisann=) Gratulerer så mye med kattepus=) Jeg har 2 katter og en hund som er bestevener og har lyst på en katt til allerede;) de er jo sååå hærlige!! En katt er et selvstendig dyr som fort klarer å venne seg til at den skal bo alene. Litt piping og savn blir det nok etter mor og søsken når de reiser, men dette er sånn som gradvis vil forsvinne=)¨ Høres ut som katten får et godt og kjærlig hjem hos deg, er så flott slik du tilpasser ting for den med skikkelig mat , ormekur og vaksine. Flott å høre!!=) katten får det nok flott hos deg!!Tror du klarer deg fint,jeg=) Bare gi katten mye kos og oppmerksomhet når mor og søsken reiser så går nok dette ypperlig=) Lykke til=) Flott du har lest mye om katter også, så du har en del kunnskap inne=) vil anbefale deg denne sidenn med mye nyttig informasjon om katt http://lynx.uio.no/no.alt.katter/faq.html =) Kos deg med katten fremover=) klemmer fra meg=)
Angelida Skrevet 17. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. september 2008 Mange tror at en katt til blir dobbelt så mye: dobbelt så mye arbeid, kostnader osv. Men det er ikke jeg enig i, snarere tvert i mot. Som det ble nevnt her leker de sammen og det gjør at du ikke trenger å bruke like mye tid på å aktivisere dem. Når du skal til veterinær for vaksine tar du med begge to, og får som oftest rabatt. Når du kjøper mat kan du kjøpe store sekker som er mer økonomisk å kjøpe. Og ikke minst er det så fint å se hvor knyttet kattene blir til hverandre, at de får en støtte i livet fra en av samme art. Og jeg vil på det sterkeste anbefale deg å få to søsken. Da er sannsynligheten for at de går overns my større enn hvis du velger å få en katt senere. Jeg har to søsken, og angrer ikke ett sekund på at det var to stk som fikk flytte inn her (@) Oi-oi-oi-oi! Da var det avgjort! Vi beholder to av kattungene Cash og Tigergutt! Vi vil bare det beste for kattene, og vil ikke at den ene skal bli så ensom. Spennende tid. Da blir det Vet. besøk på begge tassene neste fredag. Første vaksine!
Angelida Skrevet 17. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. september 2008 Heisann=) Gratulerer så mye med kattepus=) Jeg har 2 katter og en hund som er bestevener og har lyst på en katt til allerede;) de er jo sååå hærlige!! En katt er et selvstendig dyr som fort klarer å venne seg til at den skal bo alene. Litt piping og savn blir det nok etter mor og søsken når de reiser, men dette er sånn som gradvis vil forsvinne=)¨ Høres ut som katten får et godt og kjærlig hjem hos deg, er så flott slik du tilpasser ting for den med skikkelig mat , ormekur og vaksine. Flott å høre!!=) katten får det nok flott hos deg!!Tror du klarer deg fint,jeg=) Bare gi katten mye kos og oppmerksomhet når mor og søsken reiser så går nok dette ypperlig=) Lykke til=) Flott du har lest mye om katter også, så du har en del kunnskap inne=) vil anbefale deg denne sidenn med mye nyttig informasjon om katt http://lynx.uio.no/no.alt.katter/faq.html =) Kos deg med katten fremover=) klemmer fra meg=) Hei Som du kanskje så på svar ovenfor, har vi bestemt oss for å beholde to av kattungene Cash og Tigergutt! Joda, de får det bra her hos oss. Kun det beste for kattene! Hu som egentlig eier kattene, ga de bare "billig-mat", og vi ser at de har det bedre med kvalitetsfòr I går hadde vi ormekur nr. to på små tassene, og seff var det orm i bæsjen idag morges Så, da blir det ny ormekur igjen om et par uker, og Vet. besøk på begge kattene neste fredag. Var det du som hadde en skadet kattepus forresten? Går d bra med den? Håper det Takk for tips om link
pittie Skrevet 17. september 2008 #8 Skrevet 17. september 2008 Så flott at dere bestemte dere for å beholde to! Kommer ikke til å angre et sekund. Bra med kvalitetsfòr ja. Mine får også royal canin (active) og når jeg sammenlignet pelsen deres mot min mors katt som spiste Friskies og Smart så såg det så ufattelig mye bedre ut. Jeg har begynt å kjøpe Eukanuba til katten hennes nå Æsj.. Ormekur, der sa du det. Må vel snart få pusene mine til å ta de forbaska talettene. Litt av en krig. Den ene katten gjemmer den i munnen og spytter ut etterpå. Litt av en luring.
Aurora M. Skrevet 17. september 2008 #9 Skrevet 17. september 2008 Hei Angelida, og gratulerer med puser!! Skal de være ute eller innekatter? For det utgjør jo en stor forskjell både i forhold til mat og annet. Ellers tror jeg en katt som får gå ut og inn som den vil, har det utmerket alene også. Selv bestemte jeg meg først for 2 siden tanken var at de skulle være inne. Men så begynte jeg å lufte de i bånd, og dermed ble de "bitt av basillen" og ville bare ut. Nå er den ene utekatt hos meg og den andre har et herlig liv på bondelandet. Selv merker jeg enorm forskjell i det å ha en i forhold til to, men det kan jo ha mye å gjøre med det at jeg er alene. De var begge to "fangpuser" og krevde mye oppmerksomhet. Nå får hun all oppmerksomhet alene, og det virker som det er stas. Men skal de være bare inne, er jeg helt enig i at de må være to.
Angelida Skrevet 17. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 17. september 2008 Så flott at dere bestemte dere for å beholde to! Kommer ikke til å angre et sekund. Bra med kvalitetsfòr ja. Mine får også royal canin (active) og når jeg sammenlignet pelsen deres mot min mors katt som spiste Friskies og Smart så såg det så ufattelig mye bedre ut. Jeg har begynt å kjøpe Eukanuba til katten hennes nå Æsj.. Ormekur, der sa du det. Må vel snart få pusene mine til å ta de forbaska talettene. Litt av en krig. Den ene katten gjemmer den i munnen og spytter ut etterpå. Litt av en luring. Orm er no dritt ass Du kan kanskje prøve å blande tablettene i no skikkelig god mat? Eller blande ut i noe flytende, og gi med sprøyte? Lykke til Pittie
Angelida Skrevet 17. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 17. september 2008 Hei Angelida, og gratulerer med puser!! Skal de være ute eller innekatter? For det utgjør jo en stor forskjell både i forhold til mat og annet. Ellers tror jeg en katt som får gå ut og inn som den vil, har det utmerket alene også. Selv bestemte jeg meg først for 2 siden tanken var at de skulle være inne. Men så begynte jeg å lufte de i bånd, og dermed ble de "bitt av basillen" og ville bare ut. Nå er den ene utekatt hos meg og den andre har et herlig liv på bondelandet. Selv merker jeg enorm forskjell i det å ha en i forhold til to, men det kan jo ha mye å gjøre med det at jeg er alene. De var begge to "fangpuser" og krevde mye oppmerksomhet. Nå får hun all oppmerksomhet alene, og det virker som det er stas. Men skal de være bare inne, er jeg helt enig i at de må være to. Hei Aurora Takk, takk! De blir nok å være utekatter. Ville føles feil for oss å bare ha de inne. Men, siden de ikke har retningssansen i orden på noen måneder enda, slipper de ikke ut før etter jul en gang Men, vi tenkte å ta de ut på noen lufteturer før den tid. Får se hvordan det går da Hva tenkte du ang. mat og utekatter forresten?
Aurora M. Skrevet 17. september 2008 #12 Skrevet 17. september 2008 Hei! Tenkte mest på spesialfor med noe mindre energi i, hvis de skulle være innekatter, så i de ikke blir feite da. Selv bruker jeg Royal Canin Outdoor til min nå. Det er et for som inneholder bl.a en del mer antioksydanter, noe som gir de mer motstandskraft hvis de skulle bli smittet av et eller annet eller få småsår o.s.v. Men en bør være nøye med doseringen, for det er et energirikt for, så hvis de ikke er særlig aktive, så kan de lett legge på seg av det. Jeg kommer nok til å veksle litt på foret etter årstidene, og hvor mye hun er ute. Regner med en god del mer innetid framover i høstregnet..
pittie Skrevet 17. september 2008 #13 Skrevet 17. september 2008 Orm er no dritt ass Du kan kanskje prøve å blande tablettene i no skikkelig god mat? Eller blande ut i noe flytende, og gi med sprøyte? Lykke til Pittie Kattene min skyr maten om de merker noe annerledes med den og de er ganske småspist, så det funker ikke. Hehe Jeg får det gjerne i dem til slutt
jenta86 Skrevet 18. september 2008 #14 Skrevet 18. september 2008 Hei Som du kanskje så på svar ovenfor, har vi bestemt oss for å beholde to av kattungene Cash og Tigergutt! Joda, de får det bra her hos oss. Kun det beste for kattene! Hu som egentlig eier kattene, ga de bare "billig-mat", og vi ser at de har det bedre med kvalitetsfòr I går hadde vi ormekur nr. to på små tassene, og seff var det orm i bæsjen idag morges Så, da blir det ny ormekur igjen om et par uker, og Vet. besøk på begge kattene neste fredag. Var det du som hadde en skadet kattepus forresten? Går d bra med den? Håper det Takk for tips om link hei igjen Ååå gratulerer=) så kjekt at dere vil ha to,så får de også selskap i hverandre:) Så fint navn Tigergutt var;) det heter han ene min også, han andre heter tutti frutty;) hehe:) flott at dere gir de bra for, det er viktig for at katten skal ha det bra:) Ja det er nok meg som har en skadet kattepus.takk for omtanken..det er tigergutt på litt over 1år det går fremover med den, men må mest sannsynlig amputere halen på han.. hengte opp plakater med advarsel til andre katteeiere overalt her vi bor igår, og idag skal jeg til politiet og anmelde saken!! ligger ved et bilde av tigergutt som kattunge...en hærlig liten krabat=) og et bilde av tigergutt som voksen og lille tutti frutty (helt grå) ved siden av=)
Angelida Skrevet 18. september 2008 Forfatter #15 Skrevet 18. september 2008 Hei:) Sånn ja. Vi blir nok å endre på fòret etterhvert som de blir større. Kjøpte en liten pose med Eukanuba, men det ville de ikke ha! Royal Canin spiser de da
Angelida Skrevet 18. september 2008 Forfatter #16 Skrevet 18. september 2008 hei igjen Ååå gratulerer=) så kjekt at dere vil ha to,så får de også selskap i hverandre:) Så fint navn Tigergutt var;) det heter han ene min også, han andre heter tutti frutty;) hehe:) flott at dere gir de bra for, det er viktig for at katten skal ha det bra:) Ja det er nok meg som har en skadet kattepus.takk for omtanken..det er tigergutt på litt over 1år det går fremover med den, men må mest sannsynlig amputere halen på han.. hengte opp plakater med advarsel til andre katteeiere overalt her vi bor igår, og idag skal jeg til politiet og anmelde saken!! ligger ved et bilde av tigergutt som kattunge...en hærlig liten krabat=) og et bilde av tigergutt som voksen og lille tutti frutty (helt grå) ved siden av=) Så fine puser du har da Har lagt ut bilder av mine under album på profilen min om du vil kikke Hvilken type katt er den minste du har? Tigergutten din som liten likner veldig på Cash nå, bare at han er grå og hvit Han er oppkalt etter Johnny Cash forresten, og ikke etter Cash som i penger Håper Tigergutten kan få det bedre enn nå, uten hale:) Går seg nok til skal du se.
Bloodless Skrevet 23. september 2008 #17 Skrevet 23. september 2008 (endret) Så morsomt at du bestemte deg for to katter istedet for en. Skulle også ha bare en da jeg fikk katt, og hadde bestemt at jeg ville ha en gutt. Helt til jeg dro på dyrebeskyttelsen, og ble hodestups forelsket i to søstre. Klarte ikke velge, så endte opp med begge. Har ikke angret et sekund! De er så herlige. :rødme: Hun ene (Ofelia) ligger på fanget og maler når jeg skriver dette. Cash var et herlig navn, forresten. Endret 23. september 2008 av Bloodless
jenta86 Skrevet 24. september 2008 #18 Skrevet 24. september 2008 Så fine puser du har da Har lagt ut bilder av mine under album på profilen min om du vil kikke Hvilken type katt er den minste du har? Tigergutten din som liten likner veldig på Cash nå, bare at han er grå og hvit Han er oppkalt etter Johnny Cash forresten, og ikke etter Cash som i penger Håper Tigergutten kan få det bedre enn nå, uten hale:) Går seg nok til skal du se. Hei igjen=) takk for det=)=) den minste katten er en vi fant alene ute i vinter som vi tok inn i varmen..såg han først en dag jeg gikk på tur med hunden min, kattungen ble redd og løp vekk. så en uke etterpå såg jeg han igjenn...bitteliten ,våt,kald og redd. så jeg gikk hjem med hunden og oppigjen iskogen og hentet pus og tok han inn. og her har han blitt=) ingen som har savnet han... i sommer fikk vi besøk av en jente som hadde litt peiling på rasekatter, hun spurte hvilken rase han var.. jeg hadde ikke tenkt på at han kanskje var rase katt i hele tatt=) hun sa han lignet veldig på en blue russian. jeg sendte mail med bilder og beskrivelser av katten til et raseforbund i norge som kunne fortelle at det var meget sannsynlig at dettt var en blue russian, ikke helt renraset, men en blanding. blir visst bare registrert rundt 20katter av denne rasen som blir født i norge nså ndet var jo litt artig=) hvorfor spurte du hvilken type katt dette var? syns du han lignet på en rasekatt også eller??=) hvordan går det med dine to små da??=) håper alt går bra
Bertelura Skrevet 24. september 2008 #19 Skrevet 24. september 2008 Gratulerer så mye med to puser Vi hadde først bare en, men vi så klart at han var ensom, og han havnet stadig i slåsskamper fordi han ville leke med de andre kattene i nabolaget. Og så når vi flyttet og fikk stort hus og hage så hentet vi en katt til, og du verden som førstepus koser seg med lillebror :D Ang ormekurer til vanskelige katter så anbefaler jeg Profender. Det er en type flytende ormekur som skal dryppes i nakken. Kjempeeffektiv og over på et blunk. Man må til veterinær for å få den, da den er reseptbelagt.
Angelida Skrevet 24. september 2008 Forfatter #20 Skrevet 24. september 2008 Så morsomt at du bestemte deg for to katter istedet for en. Skulle også ha bare en da jeg fikk katt, og hadde bestemt at jeg ville ha en gutt. Helt til jeg dro på dyrebeskyttelsen, og ble hodestups forelsket i to søstre. Klarte ikke velge, så endte opp med begge. Har ikke angret et sekund! De er så herlige. :rødme: Hun ene (Ofelia) ligger på fanget og maler når jeg skriver dette. Cash var et herlig navn, forresten. Hei! Godt og høre at du ikke angrer! Her går det unna om dagen skal jeg si deg! De er høyt og lavt og gruuusomt nyskjerrig. De er i 12. uke nå, så ganske snart kommer rettmessig eier og henter mor og den ene ungen. Skal egentlig bli litt godt å bare ha våre to puser og konsentrere oss om Cash er oppkalt etter Johnny Cash... Ehentlig burde Tigergutt heta Johnny, men vi fant ut at han er en Tigergutt, og ingenting annet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå