Gå til innhold

Bryllupskake fra England

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal gifte meg med en engelskmann, og søsteren hans har tilbudt oss å ta med bryllupskake fra England. Vi kan bare sende henne bilde av kaken vi ønsker, så skal hun få svigermoren sin til å bake den.

Jeg syntes i utgangspunktet det hørtes greit ut, men nå sier hun at vi snart må bestemme oss så svigers kan begynne på kaken... Vi skal gifte oss neste mai! :overrasket:

Hvordan kan dette bli godt? Vi vil ha en kake i tre etasjer med tre forskjellige smaker (sjokoladekake i den ene, bløtkake med vaniljekrem i det andre og har ikke bestemt oss ennå for det tredje). Kan man virkelig lage kake så lang tid i forveien, med krem i og masse greier?? Dette høres helt feil ut for meg, men hva vet jeg?

Er det noen som har vært borti dette før? Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal jo gå an og lage den også fryse den, men det er jo ikke alltid de blir like fine når de blir tatt opp igjen... :sjenert:

Skrevet

Britene har en helt annen kaketradisjon enn vi har - de har gjerne slike fruktkaker som er dynket med mengder av alkohol og dermed starter de på kakene etpartre måneder før de skal serveres. Står litt om det her.

Kan og hende hun ønsker å prøvebake kaken endel ganger før slik at den blir pyntet slik du ønsker.

Skrevet

Det er ikke en misforståelse på gang da, at søsteren hans tenker tradisjonell engelsk bryllupskake av typen tung fruktkake? Den har nok adskillig lenger holdbarhetstid (og er mye mer praktisk å frakte med seg fra England) enn vanlige kremkaker.

Skrevet

Den kommende svigermoren min er engelsk og hun baker slike tunge fruktkaker opp til 6 maaneder foer jul for at ingrediensene skal sette seg og utvikle seg osv. Kaken pyntes ikke med krem, men med et lag marsipan og et lag med 'icing', som er ganske likt melisglasur , men ikke helt. Disse kakene varer i evigheter, ofte blir det ene laget av bryllupskaken spart til enten 1 bryllupsdag eller eventuellt en daap.

Kan jo nevne at den kaken som hun baker til jul og at det blir noe igjen av denne, spises resten i paaska, like fin!

Saa hvis det er en slik tradisjonell fruktkake hun skal bake for deg, trenger du ikke aa vaere bekymret!

Vet hun at det er kake med krem og slik som du vil ha? Kanskje hun bare har antatt at det er fruktkake du vil ha? De har litt dilla paa den fruktkaka her...

Skrevet

Kronprinsparet hadde en slik engelsk richcake som bryllupskake. Den ble laget land tid i forveien.

Er det i det hele tatt mulig å få med seg en kake med de strenge sikkerhetskontrollene som er nå?

Skrevet

Jeg har hørt om disse voldsomme fruktkakene, og har nå sendt avgårde en e-post til min kommende svigerinne for å høre om det var det hun har planlagt. Jeg vil IKKE ha en slik bryllupskake!

Det er ikke snakk om å prøvebake, så jeg mistenker at dere har rett og at det er en slik kake hun planlegger - urk! Jeg må dessverre innrømme at jeg virkelig ikke utstår slike kaker, så det er ikke snakk om å ha en. Da får jeg heller finne en kake her :)

Skrevet

Jeg skjønner at du kanskje ikke vil ha denne typen kake som bryllupskake, men det går vel an å ha den på kakebordet likevel? Det er jo hyggelig å ha med kaketradisjoner fra begge land, når det først er en nordmann og en engelskmann som skal gifte seg?

Skrevet

Min kommende svigermor er også engelsk, og hun har også snakket om disse evigvarende bryllupskakene. Toppen blir tatt vare på og brukes til en eventuell dåp. Tror nesten det blir som en christmas pudding, den er jo tydeligvis bedre jo eldre den er;) Selv om jeg er skeptisk når to år gammel pudding kommer på bordet;)

Skrevet
Jeg skjønner at du kanskje ikke vil ha denne typen kake som bryllupskake, men det går vel an å ha den på kakebordet likevel? Det er jo hyggelig å ha med kaketradisjoner fra begge land, når det først er en nordmann og en engelskmann som skal gifte seg?

Er ikke noen stor fan av denne fruktkaka selv, men skal ha en allikevel for aa blidgjoere de eldre britiske gjestene som kommer i bryllupet sammen med en haug yummy norske kaker :sikle:

Skrevet

Vi kan nok godt ha en sånn på kakebordet, men det er helt utelukket å ha en som bryllupskake!

Som deg, Coriander, vil vi (jeg... :sjenert: ) ha en haug med yummi, norske kaker på kakebordet :)

Skrevet
Vi kan nok godt ha en sånn på kakebordet, men det er helt utelukket å ha en som bryllupskake!

Som deg, Coriander, vil vi (jeg... :sjenert: ) ha en haug med yummi, norske kaker på kakebordet :)

Everybody happy :biggrin:

Skrevet

kaken smaker ikke noe godt. Som tørr krydderkake. Fikk den servert i et bryllup og det var ikke noe å anbefale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...