lolitamus Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 Jeg må jobbe 60% frem til jeg klarer 100% og grunnen til at jeg må gjøre det sånn er fordi jeg sliten endel fysisk og er i dårlig form og sliten like mye psykisk. Jeg blir helt ødelagt når jeg jobber, men står på i jobben jeg har og 60% er mer enn nok akkurat nå. Jeg har slitt i 4 år og har ikke hatt jobb. fikk ny jobb nå og det er en ny start for meg, men jeg sliter litt enda, så jeg jobber meg oppover og bygger meg opp til 100% kommer... Men det jeg lurer på om jeg har krav på dagpenger de dagene jeg ikke jobber? Jeg har levd på sosial trygd 6mnd før jeg begynte i arbeid. og i de 4årene har jeg ikke gjort annet enn ingenting og vært syk. så fra å gjøre ingenting til å være i en 60%jobb er en råstart! Jeg er kjempestolt over meg selv fordi jeg har klart dette steget! Men jeg er så rådårlig form :/ og har dårlig økonomi, så hva kan jeg gjøre? Jeg tjener 112 kr timen og får ikke så mye utbetalt når jeg jobber sekstiprosent... Burde jeg få mere oppfølging ? Eller må jeg klare meg heeelt selv? Skal jeg gå til nav? trygdekontoret? kommunen? Jeg vet liksom ingenting strever litt... hva mener dere? bare spør om noe ble uklart...
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 Dagpenger får du uansett ikke, dagpenger henger sammen med tidligere arbeidsinntekt og det har du ikke, så vidt jeg ser. Og uansett er det hvis man har mer enn 50 % redusert arbeidstid. Det har heller ikke noe med sykdom å gjøre, dagpenger får man mens man er arbeidssøker og i teorien ønsker en full stilling, og det gjør du jo ikke siden du er i så dårlig form!
Gjest 66E629 Skrevet 16. september 2008 #3 Skrevet 16. september 2008 Har du bare gått syk i flere år uten noen form for hjelp eller behandling? Hvis du er for syk til å jobbe 100% så går du til legen din og ber om hjelp. Legen din kan også hjelpe deg i forhold til NAV. Utifra det du forteller kan du ha krav på attføring. Selvfølgelig skal du være stolt av deg selv fordi du greier å jobbe 60%, men ikke press deg selv til å jobbe mer enn du har helse til, da kan du ende opp enda sykere enn du var i utgangspunktet.
Gjest Skrevet 16. september 2008 #4 Skrevet 16. september 2008 Det har heller ikke noe med sykdom å gjøre, dagpenger får man mens man er arbeidssøker og i teorien ønsker en full stilling, og det gjør du jo ikke siden du er i så dårlig form! Det med fulls tilling er galt. Jeg har gått på kurs nå og flere av disse går på dagpenger. Men kun et fåtall av de skal ha ful stilling.
lolitamus Skrevet 17. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. september 2008 joda fått hjelp av både helssøster,psykologer,leger osv Men det tok sin tid før jeg fant den RETTE legen å snakke med! Alle de andre var det ingenting å skryte av! det største jeg slet med var søvn, siden jeg ikke fikk sove så fungerte jeg heller ikke på dagen, dermed vanskelig å fungere i jobb! Men har fått alternativ behandling så søvnen har rettet seg opp, og jeg har jobb, men jeg er fortsatt i dårlig form som jeg enda blir oppfølgt med... Men bør jeg ta det opp med legen min? attføring? Hmmm
abelille Skrevet 18. september 2008 #6 Skrevet 18. september 2008 Attføring kan du lese om her: http://www.nav.no/page?id=292
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå