Gå til innhold

Voldtekt?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Så når jeg har hatt sex med en gutt i fylla, og angrer noen dager etterpå, så mener du at jeg burde kunne få han sperret inne for overgrep?

Ja det at du er itvil å angrer gjør det til en voldtekt.

Du har blitt ledet til og gjøre noe som du ikke hadde gjort med dine fulle fem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ja det at du er itvil å angrer gjør det til en voldtekt.

Du har blitt ledet til og gjøre noe som du ikke hadde gjort med dine fulle fem.

Hvis han angrer da? er det han om har blitt voldtatt? Eller hvis begge angrer?

"buhu, jeg gjorde noe dumt - jeg kaller det voldtekt, så kan jeg late som om det ikke var min skyld" Totalt på trynet.

Skrevet
Hvis han angrer da? er det han om har blitt voldtatt? Eller hvis begge angrer?

"buhu, jeg gjorde noe dumt - jeg kaller det voldtekt, så kan jeg late som om det ikke var min skyld" Totalt på trynet.

Seksuelle overgrep er som regel noe mannen påfører kvinnen, dette ligger i sakens natur. Overgrep den motsatte vei kan forekomme, men det er sjelden og vil vanskelig kunne fungere. Mannen har som regel råderett over egen kropp, kvinnene derimot er i praksis fratatt denne så lenge de ikke har skikkelig vern mot seksuelle overgrep. En mann som angrer, bør derfor føle seg flau, mens en kvinne som angrer, bør venne angeren til sinne mot partneren og sørge for at han får sin rettmessige straff for misbruket av hennes kropp.

Skrevet
Seksuelle overgrep er som regel noe mannen påfører kvinnen, dette ligger i sakens natur. Overgrep den motsatte vei kan forekomme, men det er sjelden og vil vanskelig kunne fungere. Mannen har som regel råderett over egen kropp, kvinnene derimot er i praksis fratatt denne så lenge de ikke har skikkelig vern mot seksuelle overgrep. En mann som angrer, bør derfor føle seg flau, mens en kvinne som angrer, bør venne angeren til sinne mot partneren og sørge for at han får sin rettmessige straff for misbruket av hennes kropp.

Halloooooo!

Er det mulig?

Skrevet
Seksuelle overgrep er som regel noe mannen påfører kvinnen, dette ligger i sakens natur.

Kun når det er fysisk tvang med i bildet, ved psykisk "manipulering", som det er snakk om i dette tilfellet, er kjønnene likestilt (nesten*). En mann kan lett få ereksjon og gjennomføre et samleie selvom han ikke ville gjort det i sine "fulle fem".

* Faktisk vil jeg mene at i "voldtekter" som dette vil det tilfalle ekstra ansvar på hunkjønnet, da mannens instinktive kjønnsdrift som kjent er betydelig sterkere enn kvinnens. En opphisset mann vil i langt mindre grad handle rasjonelt i samsvar med sin egen "egentlige" vilje, i seksuelt ladde situasjoner, kontra en opphisset kvinne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...