Nigo-san Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 De glassene som alltid følger med i pakken har en holdbarhet på tre dager i kjøleskapet... Vel er taco godt, men ikke så godt at vi har det flere ganger i uka. Så med tanke på de etterhvert ganske store mengdene med salsa som har gått i søpla, er det noen som har tips til hva jeg kan bruke restene til? *kjøkken-dust*
Markjordbær Skrevet 15. september 2008 #3 Skrevet 15. september 2008 -du kan jo lage andre mexikanske retter, f.eks. quesadilla -bruke som dip -På ostesmørbrød og pizza -pitabrød Har ikke prøvd ut alt dette selv med tacosaus, men det var ting jeg tenkte på kunne funke i allefall :-)
Nigo-san Skrevet 15. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. september 2008 Takk for tips! Hadde ikke tenkt på hverken pita, pizza eller ostesmørbrød, men det kan sikkert funke veldig bra! Til dip er det jo også bra, men da blir det vel gjerne bare nachos og det er ikke helt middag (men godt til helgen da, hehe)... Ja, også kan den vel fryses. Men det blir jo såpass små mengder at jeg ikke har tenkt det er vits i. De taco-salsa-glassene har rett og slett en irriterende størrelse, det blir akkurat så mye igjen at det er leit å kaste
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2008 #5 Skrevet 16. september 2008 Jeg heller det ofte over salaten som dressing, jeg. Eller i wraps som jeg kan lage til lunsj. Med kylling/bønner/noen skiver skinke, salat, litt revet ost og da tacosaus inni. Godt! Ellers fungerer det veldig bra på ostesmørbrød, ja. Og man kan også bruke litt av det i pastasauser eller supper. Og gryter. Mange muligheter. Ofte ender det opp som dip til tortilla eller vanlig potetgull.
Supraspinatus Skrevet 16. september 2008 #6 Skrevet 16. september 2008 De glassene som alltid følger med i pakken har en holdbarhet på tre dager i kjøleskapet... Vel er taco godt, men ikke så godt at vi har det flere ganger i uka. Så med tanke på de etterhvert ganske store mengdene med salsa som har gått i søpla, er det noen som har tips til hva jeg kan bruke restene til? *kjøkken-dust* Følger med i pakke? Jeg pleier å kjøpe salsa på glass for seg selv, visste ikke at disse bare holdt 3 dager? Jeg har med hell spist fra et åpnet glass 2-3 uker etter jeg åpnet det for første gang. Og da har det bare stått i kjøleskapet. Har ikke merket noe forringelse av smak.
Mischa Skrevet 18. september 2008 #7 Skrevet 18. september 2008 Vet ikke hvorfor men på noen av glassene - de man kjøper separat - står det at de kan oppbevares i kjøleskap i 2-3 uker etter at de er åpnet, mens de som følger med pakken kan oppbevares 2-3 dager.. Snodig :klø:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå