Gjest Gjest Skrevet 17. september 2008 #21 Del Skrevet 17. september 2008 Tror du ikke det finnes et eneste intelligent menneske blant de millioner, eller milliarder av religiøse mennesker der ute, Tim? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Esmarelda VillaLobos Skrevet 17. september 2008 #22 Del Skrevet 17. september 2008 Hvordan opprettholder man tro i en moderne og vitenskapelig verden? Si det du Timmelim. Hvordan opprettholder man troen på noe som helst egentlig? Kjærlighet, godhet - seg selv? Hvorfor håper man, hvorfor ønsker man - hvorfor lever man? Jeg mener man tror fordi man er, og fordi man stiller spørsmål ved og søker en mening med tilværelsen. Hva man så velger å tro på - se det er vidt forskjellig. Jeg synes det er flott at folk tror, ønsker og håper. Kjør på med alt som gir hverdagen mening for deg, og vær gla for at andre finner sin mening! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 17. september 2008 #23 Del Skrevet 17. september 2008 Tråden er ryddet /Furstina (moderator) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2008 #24 Del Skrevet 17. september 2008 Vel i det øyeblikk det ikke lenger eksisterer et kristelig folkeparti, en kristen formålsparagraf, kristne henvisninger i lovverket, kristne moralistiske krav, kristen avholdspolitikk og ellers andre religiøst motiverte krav til samfunnet og enkeltmennesker, så vil det selvsagt være urimelig å angripe noens tro. Av samme grunn så angriper jeg aldri hinduismen eller buddhismen, men holder meg til de 3 arrogante og aggressive semittiske ørkenreligioner. Hva med Frp, det "kristne" partiet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Timmelim Skrevet 17. september 2008 #25 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Det spørsmålet ditt har ellers så lite innhold at det vanskelig lar seg besvare. Om du lurer på hvordan jeg forholder meg til FrP's erklæring om at de står for kristne verdier så er jeg meget avslappet til det. Det er som så mange andre politiske utsagn, en erklæring uten innhold og substans. Selv SV og RV kan komme med slikt og ha rett i det. Stort sett samtlige norske partier står for såkalte kristne verdier. Det er ikke derfor jeg denne gangen stemmer FrP, men det er en annen diskusjon. Denne diskusjonen har det ikke noen hensikt å fortsette. Sensuren har trukket opp en grense og da er det bare å forholde seg til den og droppe emnet. Endret 18. september 2008 av Furstina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2008 #26 Del Skrevet 18. september 2008 Og jeg tror på spaghettimonsteret. Hvorfor er det mindre plausibelt enn en omnipotent, omniscient, omnipresent kristelig gud? Akkurat like mye bevis for begge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2008 #27 Del Skrevet 18. september 2008 Hva man så velger å tro på - se det er vidt forskjellig. Så du tror folk velger selv hva de tror på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 18. september 2008 #28 Del Skrevet 18. september 2008 Tråden er ryddet. Se KGs regler. Kommentarer på moderering tas på Ris&Ros. /Furstina (moderator) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
villen Skrevet 19. september 2008 #29 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Og jeg tror på spaghettimonsteret. Hvorfor er det mindre plausibelt enn en omnipotent, omniscient, omnipresent kristelig gud? Akkurat like mye bevis for begge. Hvorfor er det lov å tro på spaghettimonsteret og ikke på julenissen??? Hvis jeg forteller at jeg tror på det flyvende spaghettimonsteret, kommer dere til å slette innlegget mitt om det også? Stenge brukerkontoen min fordi jeg har feil tro, kanskje? Endret 19. september 2008 av villen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå