Gjest Gjest Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 Jeg lurer litt på om jeg skal sminke meg selv til bryllupet mitt. Så jeg lurer på om noen har litt tips til meg og komme med? Har veldig uren hud som jeg er veldig opptatt av og få dekket godt til. Jeg vil kjøpe nye produkter til denne dagen og lurte på om jeg skulle tatt en prøvetime hos en sminkør for så å kjøpe produktene hun har brukt på meg om jeg er fornøyd. Noen som har erfaring med det å legge make-up selv til denne dagen? Tusen takk for hjelpen:)
Branna Skrevet 15. september 2008 #2 Skrevet 15. september 2008 Jeg sminket meg selv, og det gikk kjempefint! Min sterkeste anbefaling er å stikke innom Esthetique - fortell dem hva du ser for deg, hvordan huden din er, hva som fungerer for deg. Fortell dem også hvordan du skal ha temaet i bryllupet, farger, brudekjolen, blomster etc. sånn at de best kan finne sminke som passer. Da jeg var der så sminket de meg gratis, og ga meg en liste over produktene de hadde brukt - ingen kjøpeplikt, men jeg endte opp med å kjøpe all sminken der uansett sånn at resultatet skulle bli så likt som mulig som det de hadde gjort. Mens hun sminket så fortalte sminkøren meg hva hun gjorde, og hvordan jeg best skulle gjøre det selv for å få det fint. Det aller viktigste er uansett, husk pudder før fotografbildene! Ha pudder i vesken og pudre deg litt like før dere skal ta bilder, så blir du ikke blank i ansiktet.
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2008 #3 Skrevet 15. september 2008 Jeg sminket meg selv, og det gikk kjempefint! Min sterkeste anbefaling er å stikke innom Esthetique - fortell dem hva du ser for deg, hvordan huden din er, hva som fungerer for deg. Fortell dem også hvordan du skal ha temaet i bryllupet, farger, brudekjolen, blomster etc. sånn at de best kan finne sminke som passer. Da jeg var der så sminket de meg gratis, og ga meg en liste over produktene de hadde brukt - ingen kjøpeplikt, men jeg endte opp med å kjøpe all sminken der uansett sånn at resultatet skulle bli så likt som mulig som det de hadde gjort. Mens hun sminket så fortalte sminkøren meg hva hun gjorde, og hvordan jeg best skulle gjøre det selv for å få det fint. Det aller viktigste er uansett, husk pudder før fotografbildene! Ha pudder i vesken og pudre deg litt like før dere skal ta bilder, så blir du ikke blank i ansiktet. Tusen takk for svar:) det var akkuratt noe sånn jeg hadde tenkt og gjøre, men klarte du og få sminken gjevn uten skiller? er liksom det jeg er redd for. Ordnet du håret ditt selv også?
Branna Skrevet 15. september 2008 #4 Skrevet 15. september 2008 Nei, var hos frisør for å ordne håret... Ettersom jeg ikke klarer noen andre frisører enn løst hår eller hestehale (har laaaangt hår). Du bør bruke sminke som er veldig nær din egen hudfarge - ikke brunkrem! Jeg fikk anbefalt en foundation som var veldig lett, nesten en mousse, som fungerte veldig bra. Fikk ikke skiller. Bruk en liten svamp eller fingertuppene og "tapp" det på, ikke gni. Da blir det jevnere resultat. Jeg valgte en naturlig look, med farger som sto til mine egne farger. Ikke for mye sminke rundt øynene, litt blush i kinnene. En lett leppestift som bare farget leppene litt ekstra. Ble veldig fornøyd.
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2008 #5 Skrevet 15. september 2008 Nei, var hos frisør for å ordne håret... Ettersom jeg ikke klarer noen andre frisører enn løst hår eller hestehale (har laaaangt hår). Du bør bruke sminke som er veldig nær din egen hudfarge - ikke brunkrem! Jeg fikk anbefalt en foundation som var veldig lett, nesten en mousse, som fungerte veldig bra. Fikk ikke skiller. Bruk en liten svamp eller fingertuppene og "tapp" det på, ikke gni. Da blir det jevnere resultat. Jeg valgte en naturlig look, med farger som sto til mine egne farger. Ikke for mye sminke rundt øynene, litt blush i kinnene. En lett leppestift som bare farget leppene litt ekstra. Ble veldig fornøyd. Så snill du er som kommer med gode råd:) Skal ha ei venninne som er frisør til og komme hjem til meg, så jeg synes det er så greit og slippe å gå ut av huset for og bli sminket.
Gjest lillelinn Skrevet 15. september 2008 #6 Skrevet 15. september 2008 jeg gjør som deg ei venninne som er frisør fikser håret mitt. men blir nok til at hun sminker meg og styrer og . hvis ikke klarer jeg det fint selv :D penger spart :D
Branna Skrevet 15. september 2008 #7 Skrevet 15. september 2008 Ja, en sparer endel penger, men sminken er jammen meg dyr nok den også! Men en burde jo spandere på seg noen kvalitetsprodukter på den spesielle dagen. Det er jo om å gjøre å se vakrest mulig ut!
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2008 #8 Skrevet 15. september 2008 Hva med make-up store? Der sminker de også bryllupssminke, de sminker deg i en time og gir deg gode råd, og viser deg hvordan og hvilke produkter som passer til deg. Jeg fikk også ark med hva de hadde brukt. En slik time koster 500 kr, men da får du også kjøpe sminke for 500 kr. Jeg er kjempefornøyd med produktene jeg har kjøpt her, og timen var også utrolig gøy! Om jeg skal sminke meg selv på bryllupsdagen har jeg ikke bestemt meg helt for enda. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2008 #9 Skrevet 15. september 2008 Hva med make-up store? Der sminker de også bryllupssminke, de sminker deg i en time og gir deg gode råd, og viser deg hvordan og hvilke produkter som passer til deg. Jeg fikk også ark med hva de hadde brukt. En slik time koster 500 kr, men da får du også kjøpe sminke for 500 kr. Jeg er kjempefornøyd med produktene jeg har kjøpt her, og timen var også utrolig gøy! Om jeg skal sminke meg selv på bryllupsdagen har jeg ikke bestemt meg helt for enda. Lykke til! Jeg har ringt til make-up store, de skulle som du sier ha ca 500 kr men da fikk en produkter for den prisen noe som er veldig bra:) Men probleme er at butikken ligger ett stykke unna der jeg bor så bruker så mye tid på og komme meg frem og tilbake. Men kan jo gjøre som du sier og få det skrevet ned på ett ark og gjøre det selv.
Gjest lillelinn Skrevet 15. september 2008 #10 Skrevet 15. september 2008 har aldri hørt om make up store, tror ikke de har det her
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2008 #11 Skrevet 15. september 2008 har aldri hørt om make up store, tror ikke de har det her Er veldig flinke på Make-up store og veldig seriøse:) De har butikker runt forbi i hele verden. I Norge har de i bergen, oslo, stavanger, trondheim, sandefjord og tromsø som jeg vet om.
Gjest lillelinn Skrevet 15. september 2008 #12 Skrevet 15. september 2008 jeg bor i sandefjord :O aner du hvor det er?
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2008 #13 Skrevet 15. september 2008 jeg bor i sandefjord :O aner du hvor det er? Hvaltorvet kjøpesenter.
Gjest lillelinn Skrevet 15. september 2008 #14 Skrevet 15. september 2008 på estetique? hmm... ja, det kan jo være en mulighet :D takk for svar :D
Branna Skrevet 16. september 2008 #15 Skrevet 16. september 2008 Jeg anbefaler i hvert fall sterkt Esthetique. Fikk så gode make-up-tips der. Og så er det sikkert lurt å øve litt før den store dagen også, da.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2008 #16 Skrevet 16. september 2008 Jeg anbefaler i hvert fall sterkt Esthetique. Fikk så gode make-up-tips der. Og så er det sikkert lurt å øve litt før den store dagen også, da. Ja må nok øve masse på og få en gjevn og fin hud. Men så lenge jeg har en prøvetime først så tror jeg det skal gå veldig fint og sminke seg selv:)
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2008 #18 Skrevet 16. september 2008 Jeg vil også anbefale Make Up Store. Estetique kan sikkert også være flinke, men hvertfall min erfaring er at det er veldig stor variasjon i kunnskapsnivået blandt de ansatte der. Det virker ikke som de har noe særlig med krav om forkunnskap osv. En venninne av søsteren min har bla. deltidsjobb, og hun er bare 17 år og har ingen bakgrunn i det hele tatt (går almenn, ikke hudpleielinjen eller noe sånt). Min "lokale" Estetique er veldig bra, der er flere av de ansatte utdannet smiknører eller hudpleier og det sitter ofte en og blir sminket der og det ser alltid bra ut. Jeg har også selv fått god hjelp av dem. Men, dette er den eneste Estetique butikken jeg har opplevd et slikt nivå i. Så om man ikke vet at man kommer til en som er flink hadde jeg satset på Make Up Store. Der er det et jevnere, høyt nivå på de ansatte.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2008 #19 Skrevet 16. september 2008 Jeg vil også anbefale Make Up Store. Estetique kan sikkert også være flinke, men hvertfall min erfaring er at det er veldig stor variasjon i kunnskapsnivået blandt de ansatte der. Det virker ikke som de har noe særlig med krav om forkunnskap osv. En venninne av søsteren min har bla. deltidsjobb, og hun er bare 17 år og har ingen bakgrunn i det hele tatt (går almenn, ikke hudpleielinjen eller noe sånt). Min "lokale" Estetique er veldig bra, der er flere av de ansatte utdannet smiknører eller hudpleier og det sitter ofte en og blir sminket der og det ser alltid bra ut. Jeg har også selv fått god hjelp av dem. Men, dette er den eneste Estetique butikken jeg har opplevd et slikt nivå i. Så om man ikke vet at man kommer til en som er flink hadde jeg satset på Make Up Store. Der er det et jevnere, høyt nivå på de ansatte. Der er jeg helt enig med deg. Estetique butikken som er her jeg bor er de også veldig flinke men foretrekker make up store.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2008 #20 Skrevet 16. september 2008 Hvis du skal sminke deg med øyenskygge på bryllupsdagen så husk øyenskyggeprimer! Det er mitt tips! Den forhindrer at øyenskyggen striper seg eller forsvinner etter noen timer. Min favoritt er "Urban Decay eyeshadow primer portion". Lumene har også en ok en. Make up store sin primer er mindre bra etter min mening. Ellers er det lurt å ha med seg litt sminke i veska si, slik at man kan freshe seg opp i løpet av dagen. Spesielt før man skal ta bryllupsbilder er det jo lurt å freshe opp sminken litt, siden man skal ha bildene for resten av livet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå