Gå til innhold

hvor mye trening?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

jeg lurer på hvor mye trening/fysisk aktivitet som er vanlig for en jente i starten av 20 årene? føler jeg er omringet av folk som trenger både styrke å kondisjon 4 ganger eller mer i uken, og føler at min daglige tur/mosjon er utistrekkelig i henhold til dette "idealet"...

er det min omgangskrets som er litt spesiell, eller bør jeg få til mer fysisk aktivitet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet
jeg lurer på hvor mye trening/fysisk aktivitet som er vanlig for en jente i starten av 20 årene? føler jeg er omringet av folk som trenger både styrke å kondisjon 4 ganger eller mer i uken, og føler at min daglige tur/mosjon er utistrekkelig i henhold til dette "idealet"...

er det min omgangskrets som er litt spesiell, eller bør jeg få til mer fysisk aktivitet??

tror d varierer veldi fra omgangskrets til omgangskrets, tren så mye at du føler dei bra syns jeg:) ikke tren mer enn du egentli ville gjort, da detter du mye fortere utavdet..

Skrevet

Det er vel kun opp til deg selv hvor mye du ønsker å trene.

Jeg for min del er over 40 - men trener 5-6 dager i uken. 3 dager styrke, 1 dag pilates og 1 dag med Yoga/Tai chi.

Har funnet ut at dette er det ideelle for min kropp .. går på trening direkte fra jobb slik at jeg er hjemme igjen før kl. 18, kan spise middag, gjøre ting i huset og event. se noe på TV ... Da har jeg resten av kvelden til egen disp ..

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Mamma_*
Skrevet
Det er vel kun opp til deg selv hvor mye du ønsker å trene.

Jeg for min del er over 40 - men trener 5-6 dager i uken. 3 dager styrke, 1 dag pilates og 1 dag med Yoga/Tai chi.

Har funnet ut at dette er det ideelle for min kropp .. går på trening direkte fra jobb slik at jeg er hjemme igjen før kl. 18, kan spise middag, gjøre ting i huset og event. se noe på TV ... Da har jeg resten av kvelden til egen disp ..

Hørtes himmelsk ut, men har du barn?

Skrevet

Barna er store og klarer seg selv .. :)

Det å trene rett etter jobb er noe jeg anbefaler alle å gjøre ... men selvsagt så er det ikke så lett hvis du har barnehage eller SFO som skal rekkes ;)

Skrevet

Å stakkars deg som har barn og ikke kan trene når som helst :filer:

Skrevet

Tja, eg er jo over30, vil du likevel vite kor mykje eg trenar?

Eg har eit program som er relativt fleksibelt, basert på 6 kortintervalløkter, 6 langintervalløkter og 3 langturar per tre veker. Det gjer naudsynt flex, moglegheit for å bli ferdig med programmet og dessutan plass til å drive litt styrketrening i tillegg. Eg har ofte langturane mine i klumpar, to dager med gåturar på 8 timar til dømes, og då gjer eg ikkje langturar veka etter. Ei vanleg veke gjer ei kort og ei lang intervalløkt, og ein langtur på sykkel i helga, eller eventuelt fjelltur i helga (to dagar).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...