Gå til innhold

Sjekker du ut ligningen til mannen du dater?

fotografen76

Anbefalte innlegg

Var i sommer vitne til at min venninne og hennes venninne sjekket ut hvor mye vennene deres tjente og da spesiellt menn. Begge ble overrasket over at det var en de kjente som tjente særdeles bra. Han må jeg bare date! brøt det ut fra en av dem.

Må innrømme at jeg synes dette virket veldig overfladisk og skuffende. Er det vanlig at jenter/ kvinner sjekker ut hva mennene dater tjener? Har faktisk et par kamerater som har opplevd det. På min siste date spurte jenta tidlig hva som er etternavnet mitt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter hva jeg har forstått ut i fra innleggene dine her inne har du et ganske bedrøvelig kvinnesyn. Hvis din eneste erfaring med kvinner er overfladiske bimboer som kun dater menn med høy lønn, forstår jeg nesten hvorfor. ;)

Jeg kan fortelle deg med en gang at NEI, det er ikke normalt at voksne, oppegående kvinner kun er intresserte i menn med høy lønning, eller at de sjekker opp hvor mye mannen de dater tjener. De fleste kvinner har nemlig utviklet evnen til å tenke forbi penger, status og utsende. Selv om det kanskje ikke virker slik i din verden.

En dame som tror mannens lønning er det som blir avgjørende for om hun blir lykkelig med han eller ikke, er noe desillusjonert. Stakkars..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får nå virkelig håpe det, jeg har ikke andre kvaliteter av betydning :ler:

Ja, jeg har hørt om kvinner (og menn) som gjør det, men jeg tror det er varierer ganske kraftig med hvilket miljø man beveger seg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke tenkt på å sjekke det engang. Men selv om du gav meg "ideen" kommer jeg ikke til å gjøre det nei..

Endret av Lise_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Hei!

jeg har sjekket opp hva han jeg datet tjente, men det var ikke av betydning egentlig.

Noen kvinner vil vel alltid gå etter lommeboka, men laangt fra alle;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjekket skattelisten på dater når vi har vært på et så tidlig stadium at jeg syntes det ville vært upassende å spørre... Men det er ikke et "must" og en standardprosedyre jeg driver med altså, har egentlig bare vært på gøy og de tallene som måtte møte meg har ingen betydning for min videre avgjørelse om å fortsette å date eller ikke.. Nesten iallefall, vil jo gjerne ha en som eier litt mer enn bare nåla i veggen, heh...

Uansett har jeg aldri fått noen store overaskelser da, for lønn og formue har stort sett stått i samsvar med det jeg forventet i forhold til hans familieforhold, yrke, hvor lenge han har vært i jobb osv..

Men når jeg har blitt sjekket opp av menn jeg ikke har hatt spesiell interesse av, så har jeg på tull bedt dem å gi meg fullt navn slik at jeg nøyere kan revurdere min eventuelle interesse etter grundig sjekk i skattelisten.. Noen ler av det, mens de som tar meg alvorlig mister mest sannsynlig interessen for meg, og jeg slipper å ha dem hengende etter meg resten av kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kunne aldri falt meg inn å bestemme hvem jeg skulle date etter hva ligningen fortalte meg. Hadde aldri sjekket hva den jeg datet hadde i lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest David John jr.
Var i sommer vitne til at min venninne og hennes venninne sjekket ut hvor mye vennene deres tjente og da spesiellt menn. Begge ble overrasket over at det var en de kjente som tjente særdeles bra. Han må jeg bare date! brøt det ut fra en av dem.

Må innrømme at jeg synes dette virket veldig overfladisk og skuffende. Er det vanlig at jenter/ kvinner sjekker ut hva mennene dater tjener? Har faktisk et par kamerater som har opplevd det. På min siste date spurte jenta tidlig hva som er etternavnet mitt??

:kaffekopp:

Jo da - jeg har vært utsatt for nettopp det at kvinner har sjekket ut inntekten min....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så har vi da også de menn som gladelig forteller hvilke sprell de har gjort for å få de svære gryna rett i handa.......(som ikke står på ligningen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, det hadde jeg nok gjort ja, av ren nysgjerrighet. Men det hadde ikke hatt noe betydning for valget ;)

Hva hvis han sto oppført med 0 i inntekt og 0 i formue, og er i en alder der dette ville virket meget rart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hørt noen av mine venninner snakke om det. Jeg syns uansett stort sett det er en uting å sjekke andre folks ligning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ligningen som ligger på nett er ofte meget ukorrekt. Kjenner flere som er oppført med et par hundre tusen mindre enn det de faktisk har tjent. Sjefen min f.eks. (ja jeg måtte jo sjekke :P) er oppført me 80.000 ifjor, og han har ikke vært syk på mange år, og jeg VET han tjener mye mye mer enn dette hehe.

Sjekka far min også, han er oppført med mye mindre enn det han faktisk tjener. Samme med meg. Jeg tjente omlag 110.000 som student, jeg er oppført med 10.000 i inntekt..... Eksen min er oppført med 50.000 og hun tjente vel omlag 350.000 som administrasjonskonsulent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg synes det er gøy å google folk og ting og tang, og siden jeg har fått inntrykk av at "alle andre" sjekker ligningen til gud og hvermann har jeg begynt å gjøre det også. Jeg fikk en kommentar fra en venninne at det "virket som om jeg klarte meg greit" (jeg hadde endel på konto akkurat ved årsskiftet, men det var for det meste penger jeg skyldte og de ble fort borte på nyåret), da ble jeg litt paff.

Svaret på spørsmålet ditt er: Jenter er like forskjellige som gutter. Og det med at noen jenter sjekker ut ligningen til noen de dater, er som når gutter sjekker ut puppestørrelsen til ei jente de dater, spør du meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje tar jeg feil, men går det ikke an å registrere seg på en måte sånn at man får beskjed om at noen har snoka i skattelista? Jeg lurer på at jeg har hørt det, at du kan få mail om navnet ditt er søkt på. Det ville vært svært pinlig, om han var klar over at jeg hadde vært så nysgjerrig. Hvis det stemmer at det går an å få slike beskjeder er det jo ikke sikkert det står hvem det gjelder, men i mange tilfeller vil man kanskje kunne skjønne det likevel, utifra hvem man har daglig kontakt med og hva samtalene har dreid seg om i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...