Gå til innhold

tidsgjennomsnitt på 500 meter i svømming?

Anbefalte innlegg

Gjest badenymfe
Skrevet

Hei !

Er det noen som vet hva tiden til et gjennomssnittsmenneske på 500 metern i svømming ligger på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjetter en halvtime, give or take 10 minutter.

Vanlige folk, ikke svømmere.

Skrevet

svømte 500m i dag på et kvarter sånn ca, kanskje litt mindre. Og jeg er fullstendig utrent.

Skrevet
svømte 500m i dag på et kvarter sånn ca, kanskje litt mindre. Og jeg er fullstendig utrent.

Høres fornuftig ut. Tipper de aller fleste klarer å svømme 1000m, uten å være gode svømmere, på under 40 minutter, så 500m burde være mindre enn halvparten av det.

Nå tenker jeg på å svømme i basseng vel og merke, svømme i åpent vann/sjø blir noe helt annet.

Skrevet

Tror jeg vil bruke ca et kvarter, kanskje litt mer om jeg hviler litt ;)

(Er ikke trent)

Men mange svømmer faktisk godt saktere enn meg, så gjennomsnittet for helt vanlige folk er kanskje litt høyere?

Skrevet

Det samme gjør jeg. Og jeg er langt ifra noen fisk i vannet.

Skrevet

Jeg bruker ca en time på 2000 meter, så kanskje ett sted mellom 10 og 15 minutter på de første 500 meterne.

Regner meg som en habil svømmer, men ikke så veldig veltrent.

Skrevet

10 min er regnet som bra=)

hilsen tidligere aktiv svømmer

Gjest antigartner
Skrevet

Enig med flertallet her.

Sist jeg tok idrettsmerket (i eldre jernalder en gang...) var kravet på 1000 meter svømming for kvinner i den aktuelle aldersgruppen (18-19 år) 35 minutter. Jeg svømte da, som nå, 1000 meter på like under 30 minutter. 500 meteren går dermed unna på noe i underkant av 15 minutter. Jeg svømmer "vanlig" brystsvømming, ikke crawl. Jeg er heller ingen supersvømmer, og det er sikkert en hel del å vinne på bedre teknikk.

• 11 måneder senere...
Skrevet
Hei !

Er det noen som vet hva tiden til et gjennomssnittsmenneske på 500 metern i svømming ligger på?

jeg er fullstendig utrent, og jeg klarte 1000 meter 22 min. var helt utkjørt, men jeg klarte det.

• 15 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

jeg må bare si det til noen, klarte i går 2000M bryst under 44 min ( 43min og 54 sekunder).

Anonymkode: b35e6...ac3

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...