Gå til innhold

Fotsopp

Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Noen som har noen gode råd for å bli kvitt det?

Har prøvt det nye liniment eller hva det heter, men funker ikke.

Skrevet

Har du prøvd Lamisil? Det fungerer i motsetning til Canesten. Hvis du fortsatt ikke blir kvitt soppen bør du gå til lege, kanskje du må få et reseptbelagt legemiddel.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Ja, det var lamisil jeg mente jeg har prøvd, funker ikke i det hele tatt.

Får vel ta en tur til legen da, uff!

Gjest Gjest_Silje_*
Skrevet
Noen som har noen gode råd for å bli kvitt det?

Har prøvt det nye liniment eller hva det heter, men funker ikke.

I følge Pasienthåndboka bør du kontakte lege:

Hvis du har kløende sprekkdannelser i huden mellom tærne eller i selve fotsålen, kan det være fornuftig å ta kontakt med lege. Særlig gjelder det dersom huden blir rød og hovner opp, og du får stikkende og sviende smerter

Les mer om fotsopp og behandling her: Fotsopp - Pasienthåndboka

Skrevet

Hvordan smører du på Lamisil? Det skal nemlig smøres på i et ganske stort område også utenfor der du har utslett, for å være sikker på å få tatt alt. Smør gjerne også mellom de nærliggende tærne. Pass på å skift sokker ofte, vask disse på minst 60 grader. Du kan også ha "depot" av sopp under tåneglen, da er det vanskelig å bli kvitt det og det kommer gjerne tilbake ofte. Vær også nøye på å smøre på Lamisil på nyvasket og tørr hud, 1 gang daglig i en uke (eller etter legens anbefaling/pakningsvedlegg) selv om symptomene blir borte før dette. Hvis du har prøvd dette og det fortsatt ikke forsvinner, bør du oppsøke lege for å se om det kan være en annen sykdom.

Har du forresten soppen mellom 4. og 5. tå (lilletå og den ved siden av)?

Skrevet

Jeg syntes det ble værre med lamisil.

Har kjøpt produktet to ganger. Ene gangen smørte jeg omtrent hele føttene og hev så pakken, selv om det var mer igjen, siden det var det det sto.

Andre gangen brukte jeg det jevnlig i en uke. Men ble bare verre.

Det ligger under store tåa så er ikke mellom tærne.

Tror jeg har funnet noe nå som hjelper, for har selvfølgelig ikke vært hos legen. Er sykt treg med det.

Skrevet
Jeg syntes det ble værre med lamisil.

Har kjøpt produktet to ganger. Ene gangen smørte jeg omtrent hele føttene og hev så pakken, selv om det var mer igjen, siden det var det det sto.

Andre gangen brukte jeg det jevnlig i en uke. Men ble bare verre.

Det ligger under store tåa så er ikke mellom tærne.

Tror jeg har funnet noe nå som hjelper, for har selvfølgelig ikke vært hos legen. Er sykt treg med det.

Sikker på at det er sopp? Det kan jo være en form for eksem, eller evt. en sopptype som ikke er så vanlig (=drepes ikke av Lamisil). Jeg ville fått en lege til å se på det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...