tante fiolett Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 Jeg lurer på om jeg kan påføre selvbruningskrem etter å ha brukt hudpleie (krem) som inneholder fruktsyrer? Jeg bruker for tiden hudpleie fra Exuviance som inneholder glykolsyre. Selvbruningskremen en Faux Tan fra ID. Er det mulig å påføre denne etter Exuviance krem, eller vil noen av de akitve ingrediensene "krasje" med hverandre?
Jean Skrevet 15. september 2008 #2 Skrevet 15. september 2008 I ex en syrarengöring och efterföljande kräm är det så att syran fortsätter att penetrera nedre hudlagret även efter att produkten absoberats in i huden. De ämnen som finns i självbruningskrämer är oftast inte (inte ens hos de medicinska märkena) av den typen att de ska gå ned i dermis. Mitt svar blir därför JA, du kan bruka detta, men tänk på att nästan alla sådana produkter med tiden torkar ut huden, kan även ge fler svarta pormaskar då krämen täpper till, talggången bildar propp som nås av syret. Men om du brukar detta måttligt, några ggr/vecka bör du inte bli sämre än innan. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Gjest Deception Skrevet 15. september 2008 #3 Skrevet 15. september 2008 Min personlige erfaring med en kombinasjon av syrer og selvbruning, er at selvbruningen gir så godt som ingen farge siden den gjør at huden skaller av. Selvbruningskremer farger kun det øverste hudlaget, og når dette blir tynnere pga. syrene, har ikke fargen noe å "feste seg" i. Ergo veldig lite farge. Jeg har aldri hatt problemer med tette porer osv, heller ikke i forbindelse med selvbruning. Men siden resultatet blir minimalt, orker jeg ikke alt styret.
Jean Skrevet 15. september 2008 #4 Skrevet 15. september 2008 Haha, med andra ord ganska så bortkastade stålar Tante ! MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
tante fiolett Skrevet 15. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. september 2008 Ok takk for svar. Det jeg har gjort hittil, de gangene jeg har påført selvbruningskrem, er å ikke bruke syreprodukt under, men en "nøytral" fuktighetskrem uten så aktive ingredienser. Men om det blir slik du sier, "deception", så er det liten vits å i bruke selvbruning om det ikke gir noen farge...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå