Regndråpe Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 Jeg og samboer skal snart flytte inn i ny leilighet, og i denne leilgheten er det litt gammelt kjøkken, og ikke plass til oppvaskmaskin. Derfor må vi antageligvis gå til innkjøp av benkoppvaskmaskin. Ingen av oss gidder å stå å vaske opp hver dag Men.. Er det sånn at man nesten ikke får plass til noen ting i benkoppvaskmaskiner? Og i hvertfall ikke kjeler og sånn? Noen som har en, og som er fornøyd?
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2008 #3 Skrevet 15. september 2008 Har dere vurdert en sånn en? http://www.sainsburyskitchenappliances.co....amp;title=Candy Trio 501 Cooker Jeg kjenner noen som har en slik, de er kjempefornøyd. De er kjempesmarte. Riktig nok ikke så veldig god plass i oppvaskmaskindelen, men det er da mye bedre enn ingen oppvaskmaskin.
Regndråpe Skrevet 15. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. september 2008 Den så fancy ut! Jeg har bare sett på en sånn jeg!
Darkannie Skrevet 15. september 2008 #5 Skrevet 15. september 2008 Til 2 stykker er vel en benk maskin nok skulle jeg tro! Den kombi greia var temmelig fancy, men blir ikke ovnsdelen litt liten..?
covergrl Skrevet 15. september 2008 #6 Skrevet 15. september 2008 jeg arvet en benkoppvakmaskin av mine besteforeldre, har ikke fått brukt den selv, men vet hvordan plassen er i den.. du kan få plass til kjeler i den, men da små kjeler og kanskje også bare en om gangen.. men så holder jo kjelene seg bedre om de vaskes for hand.. for to personer i en liten leilighet eller hybel er den genial!! jeg vil anbefale den, da det faktisk er bedre med en liten oppvaskmaskin enn å vaske opp for hand..
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2008 #7 Skrevet 15. september 2008 Synes det virker skummelt med komfyr og oppvaskmaskin i en og samme maskin.. Det høres liksom ikke helt bra ut.. Men, det er sikkert trygt ellers hadde man vel ikke fått selge slike produkter..
Gjest ~Milla~ Skrevet 15. september 2008 #8 Skrevet 15. september 2008 Benkoppvaskmaskiner er geniale de, mange av de kan man til og med plassere i skap så man gjemmer den litt bort. Det er plass til mye i de, og for to personer holder det helt greit.
pittie Skrevet 16. september 2008 #9 Skrevet 16. september 2008 Jeg syns benkoppvaskmaskinen bare var tull da vi bodde i en annen leilighet. Den tok mye plass og alt for lite plass inni. Da tok jeg heller kosten fatt og heiv benkmaskina ut av vinduet *lykkelig eier av stor oppvaskmaskin*
Gjest NiChia Skrevet 17. september 2008 #10 Skrevet 17. september 2008 Jeg har tenkt på å kjøpe en benkoppvaskmaskin jeg også. Er lei av å vaske opp hele tiden. Men er det bare å stikke kontakta i veggen så fungerer den? Må den ikke ha vann og sånt? Jeg er helt grønn når det gjelder sånne ting.
Noli Skrevet 17. september 2008 #11 Skrevet 17. september 2008 Selvsagt må den ha vann. Og har du ikke avløp på kjøkkenet (opplegg for oppvaskmaskin) må du koble den på springen når maskinen er i bruk.
Gjest NiChia Skrevet 17. september 2008 #12 Skrevet 17. september 2008 Hvordan vet jeg om jeg har sånn opplegg for oppvaskmaskin da?
Tropehus Skrevet 17. september 2008 #13 Skrevet 17. september 2008 Hvordan vet jeg om jeg har sånn opplegg for oppvaskmaskin da? Du får kjøpt kombi ovn/oppvask på Elkjøp også, men den modellen ligger ikke på nettsidene. Merket er Candy og prisen ca 9000kr. Det er ikke et veldig annerkjent merke, men man sparer da plass. Dog synes jeg det er dyrt hvis du har ovn fra før, dessuten synes det virker litt upraktisk å "ligge nede på gulvet og stable i maskinen" Det er stor forskjell på hvor mange kvuerter du får plass til i en benkoppvask varierer fra 4-8 kuverter tror jeg. Se på flere modeller før dere bestemmer dere! Stor forskjell på "innredningen". Jeg hadde nok heller tatt en liten enn en ingen oppvaskmaskin - og det er jo bestikk og sånn som er mest pes å vaske og ikke minst tørke synes jeg - steikepanna er det ikke så stress å vaske av selv. Hvis du skal se om du har opplegg for det eller ikke må du se på vannlåsen under vasken sin og se om det er flere "utganger" der som du kan koble noe på, samme gjelder på avløpsrøret. Det er som regel egen stoppekran til dette uttaket, jeg tror det er påbudt, men skal ikke si sikkert... Dersom du ikke har opplegg må du ha rørlegger. Dvs, det må du egentlig uansett det er påbudt når man skal montere vask eller oppvaskmaskin i rom som ikke er våtrom.
Ce'Nedra Skrevet 17. september 2008 #14 Skrevet 17. september 2008 Vi hadde benkoppvaskmaskin hos foreldrene mine fordi bikkjene hadde oppvaskplassen Vi var 4 stykker, og benkoppvaskmaskin funket greit. Den gikk en gang om dagen, men så ikke på det som noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå