Hinata Skrevet 16. september 2008 #21 Skrevet 16. september 2008 Hva er tampongsyken?er jeg dum? har aldri hørt det før.. Har du ikke lest pakningsvedlegget som man får med tampongene? Står om tampongsyken der.. Tror det heter TSS eller noe
Gjest Gl@mB@be Skrevet 16. september 2008 #22 Skrevet 16. september 2008 Jeg pleier også å sove med tampongen. Aldri vært noe problem. Jeg har også hørt om folk som har fått "tampongsyke", men om det egentlig har noe med tampongbruk er jeg heller usikker på.
hufsa! Skrevet 16. september 2008 #23 Skrevet 16. september 2008 Har du ikke lest pakningsvedlegget som man får med tampongene? Står om tampongsyken der.. Tror det heter TSS eller noe He he ja,leste det vel for 20 år siden,for ta det fram igjen neste gang jeg skal bruke de.Har aldri hørt noen som har hatt det så det er vel derfor jeg aldri har hørt det.
alicia2 Skrevet 16. september 2008 #24 Skrevet 16. september 2008 Har du ikke lest pakningsvedlegget som man får med tampongene? Står om tampongsyken der.. Tror det heter TSS eller noe Ja det stemmer nok det-TSS tror jeg også det er forkortet som.Prøvde å finne noe på nettet for å overbevise folk om at dette var eller er -en sykdom pga bakterier,men fant desverre ikke noe..(kanskje en annen gang).
alicia2 Skrevet 16. september 2008 #25 Skrevet 16. september 2008 Jeg pleier også å sove med tampongen. Aldri vært noe problem. Jeg har også hørt om folk som har fått "tampongsyke", men om det egentlig har noe med tampongbruk er jeg heller usikker på. Jo det har nok det!
Spoven Skrevet 17. september 2008 #26 Skrevet 17. september 2008 http://www.no-alwaystampon.com/frames_tss.html Fakta.
mbi002 Skrevet 17. september 2008 #27 Skrevet 17. september 2008 På grunn av at symptomene er så "vanlige" (oppkast, diarè.....) så skal man vel egentlig ikke bruke tamponger når man er syk i utgangspunktet... Husker at det var flere jenter som døde av TSS for noen år siden, men jeg vet ikke om det var i Norge.
Hinata Skrevet 17. september 2008 #28 Skrevet 17. september 2008 På grunn av at symptomene er så "vanlige" (oppkast, diarè.....) så skal man vel egentlig ikke bruke tamponger når man er syk i utgangspunktet... Husker at det var flere jenter som døde av TSS for noen år siden, men jeg vet ikke om det var i Norge. Og det er jo ganske mange som får løs mage av mensen, så kanskje vanskelige signaler å fange opp...
alicia2 Skrevet 17. september 2008 #29 Skrevet 17. september 2008 http://www.no-alwaystampon.com/frames_tss.html Fakta. Kjempeflott at du fant denne informasjonen !!! Du HINATA har rett i at det er mange som får løs mage ved mens,slik at det i FØRSTE OMGANG kan være umulig å forstå at det kan være starten på noe alvorlig. Men bruker vi tampongene slik det er anbefalt,så er vel sjansene små for at vi utvikler denne skumle tilstanden.
Gjest skremt! Skrevet 17. september 2008 #30 Skrevet 17. september 2008 nå ble jeg dritnervous asså!! Gjett hvem som skal til gynekolog på skjekk asså.. jeg synes alle underlivs syktingtanger er dritskummelt!! musa mi skal til alle tider være frisk! ... skal slutte med tamponger, avlyse mensen helt for og slippe det asså! muse sykdommer.. * gröss *
hufsa! Skrevet 17. september 2008 #31 Skrevet 17. september 2008 nå ble jeg dritnervous asså!! Gjett hvem som skal til gynekolog på skjekk asså.. jeg synes alle underlivs syktingtanger er dritskummelt!! musa mi skal til alle tider være frisk! ... skal slutte med tamponger, avlyse mensen helt for og slippe det asså! muse sykdommer.. * gröss * He he slapp av..Jeg kjenner maaange og er gammal har aldri hørt om noen som har hatt det..og følger du de reglene som står skal det nok myyye til..
Amazed Skrevet 17. september 2008 Forfatter #32 Skrevet 17. september 2008 Jeg pleier også å sove med tampongen. Aldri vært noe problem. Jeg har også hørt om folk som har fått "tampongsyke", men om det egentlig har noe med tampongbruk er jeg heller usikker på. Sove med tampong? Jeg tør jo ikke å trene med tampong engang. Jeg har hørt at man helst ikke skal sove med tanpong fordi du gjerne beveger deg en del om nettene. da kan tanpongen komme borti noe å ødelegge. d er vel det samme med trening? man gjør mange forskjellige bevegelser der. Har utsatt syklusen min med p-piller for å unngå å ha mensen under gym så prøver jeg å unngå å trene utenom de dagene jeg har mensen. Det skal visst finnes noen "spesialtamponger"som er veldig lange slik at den ikke kommer borti noe. den kan brukes om nettene. Har aldri prøvd slike selv.
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2008 #33 Skrevet 17. september 2008 Sove med tampong? Jeg tør jo ikke å trene med tampong engang. Jeg har hørt at man helst ikke skal sove med tanpong fordi du gjerne beveger deg en del om nettene. da kan tanpongen komme borti noe å ødelegge. d er vel det samme med trening? man gjør mange forskjellige bevegelser der. Har utsatt syklusen min med p-piller for å unngå å ha mensen under gym så prøver jeg å unngå å trene utenom de dagene jeg har mensen. Det skal visst finnes noen "spesialtamponger"som er veldig lange slik at den ikke kommer borti noe. den kan brukes om nettene. Har aldri prøvd slike selv. Hvor i all verden har du denne informasjonen fra? Hva er det du tror du kan komme borti og ødelegge? Og hvorfor skulle det hjelpe med en lengre? Høres særdeles merkelig ut.
hufsa! Skrevet 17. september 2008 #34 Skrevet 17. september 2008 Sove med tampong? Jeg tør jo ikke å trene med tampong engang. Jeg har hørt at man helst ikke skal sove med tanpong fordi du gjerne beveger deg en del om nettene. da kan tanpongen komme borti noe å ødelegge. d er vel det samme med trening? man gjør mange forskjellige bevegelser der. Har utsatt syklusen min med p-piller for å unngå å ha mensen under gym så prøver jeg å unngå å trene utenom de dagene jeg har mensen. Det skal visst finnes noen "spesialtamponger"som er veldig lange slik at den ikke kommer borti noe. den kan brukes om nettene. Har aldri prøvd slike selv. E tror pineme folk er helt tørna eller er detta ett tulle innlegg??Du beveger deg jo for f... like mye når du går,er på jobb,ja,samme hva også kan du ikke trene eller sove med den??Du har helt misforstått men regner med det er kødd..he he
Gjest Catwoman Skrevet 17. september 2008 #35 Skrevet 17. september 2008 Jeg bruker den minste, av og til den nest minste hvis jeg blør litt mer. Blør lite sånn til vanlig. Om natten bruker jeg kun et truseinnlegg, i eller ikke noe... blør ikke om natten, kroppen min klarer ikke blø bortover... (alt som samler seg opp i løpet av natten kommer i do neste morgen da.) Tampongen er vel laget for at vi skal kunne bevege oss som normalt under mensen? SÅ å ikke tørre å trene med den blir litt rart for meg.
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2008 #36 Skrevet 18. september 2008 Jeg blør ikke spesielt lite, og jeg kan faktisk bruke mini (den gule). Trenger vel å skifte hver 5. - 6. time på det "verste." Ikke spesielt lite?!? I så fall blør jeg ganske mye. Blør igjennom til trusa på tre kvarter hvis jeg bruker de blå, jeg. Men jeg vet av folk som trenger bleier, faktisk talt, fordi de blør så ekstremt mye. Så det er store variasjoner her, ja.
Gjest bloody mary Skrevet 18. september 2008 #37 Skrevet 18. september 2008 Når det står på som verst må jeg bruke rosa eller grønne. Om jeg går for blå, så kan den bli gjennomtrukket av blod og begynne å lekke på null komma nix. Du blør nok spesielt lite om du kan bruke den gule 5 timer i strekk! Synes ikke de er vanskeligere å dytte inn, de er jo ikke STORE om man sammenligner med andre ting som gjerne puttes inn der. Men jeg skifter til blå når blødningen avtar, for det er ikke så deilig å trekke ut en stor, tørr tampong. Særlig ikke siden de loer noe forferdelig (savner den gamle OB-en, den loet ikke *sukk*) At man kan "ødelegge ting inni der" er bare tull! Eneste er at jeg tror jomfruhinna mi ble tatt av en OB Super, men det var jo bare strålende. TSS er veldig sjeldent, men det er ikke bra for bakteriefloraen å ha i tamponger for lenge. Såvidt jeg husker står det max 5 timer på OB og 8 timer på Tampax (gjorde iallefall det før), så det er litt uenigheter der! Men Tampax lekker jo som ei sil, så det er vel kanskje derfor man kan ha den i lengre Før pleide jeg å sove med tamponger, men jeg tror jeg fikk sopp av det så jeg har motvillig gått over til bleier (les: nattbind). Ellers tipper jeg at jeg skifter hver 3-4 time.
Gjest Gl@mB@be Skrevet 19. september 2008 #38 Skrevet 19. september 2008 Greit, jeg gir meg, jeg blør vel lite da
hysteria Skrevet 12. oktober 2008 #39 Skrevet 12. oktober 2008 er det noen som bruker to tamponger samtidig? ...nå bruker jeg en rosa og en grønn samtidig, fordi det alltid lekker den første natta hvis jeg bare bruker en grønn...tenkte jeg skulle prøve noe nytt, hehe... noen andre som har prøvd? eller finnes det noen bedre enn den grønne? nattbind er bare tull...
Gjest imli Skrevet 13. oktober 2008 #40 Skrevet 13. oktober 2008 Om man blør mye eller lite, får man vel aldri helt svar på, siden det er veldig relativt hva vi selv opplever som mye eller lite Jeg bruker de blå de første dagene, og de gule på slutten. Vil tro jeg blør sånn "passe mye"? Må skifte hver 3. til 4. time.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå